/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
hva er der galt med min orange Platy?
Fra : Niqo
Vist : 501 gange
50 point
Dato : 10-05-04 10:20

har en orange hun Platy, som for et par dage siden fødte 7 unger, efter hun havde født og så frem til nu ligger hun bare nede på bunden og bøjer halen, og vil godt være alene, men han platy'en vil hele tiden være ved hende .

hun kommer kun op når der er mad.

hva kan der være galt med hende? hva er det tegn på?

hilsen niqo .

Kommentar
Fra : henrikkroejgaard

Dato : 10-05-04 11:59

Fødselsdepression er meget normalt i fiskeverdenen. Det kan evt. hjælpe at ændre på hendes omgivelser, f.eks. køb nogle nye planter eller et nyt piratskib. En anden videnkabeligt bevist metode er ved lydbølger. Syng evt. for hende eller sæt noget Enya på. Heavy Metal bør undgåes.

Kommentar
Fra : mekkel

Dato : 19-07-04 22:16

Hey Niqo,

En fødsel for en undeføder kan være meget anstrengende. Derfor er det en god idé, hvis du har mulighed for det, at isolere fisken. På den måde, får den fred og ro til at komme til hægterne. Hvis den som den eneste fisk har disse symptomer, ville jeg se tiden lidt an. Hvis andre fisk derimod viser samme opførsel, kan der være tale om nitrit ophobning i dit akvarie. I dette tilfælde skift, 1/3 vand i akvariet.

/Mikkel