/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hahndorf Australien
Fra : vestergaard
Vist : 553 gange
100 point
Dato : 29-05-02 13:32

Er der nogen der kan fortælle mig hvor Hahndorf ligger i Australien,Vis der er en der kan fortælle mig hvad stor byer der ligger i nærheden.
Hahndorf er desværre ikke tegnet ind i mit atlas.
h Vestergaard

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-05-02 13:41

"vestergaard" <vestergaard.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:sW2J8.28820$4f4.1045702@news000.worldonline.dk...
> Er der nogen der kan fortælle mig hvor Hahndorf ligger i Australien,

Det ligger ca. 20-30 km syd-øst for Adelaide i South Australia

mvh
anne lise

Kommentar
Fra : briani

Dato : 29-05-02 16:27

Tillæg
prøv også at læse denne artikkel om Australien rundt
http://www.webcasa.dk/~downunder/20020305.htm
MVH Brian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-05-02 16:27

Prøv at søge efter Harndorf på www.google.com
der er mange oplysninger om byen og dens histiorie
bykort findes på
http://www.arta.com.au/samaps/hahndorf.html

--
Med venlig hilsen

Tom Stryhn Sr.

stryhn@email.dk

"vestergaard" <vestergaard.news@kandu.dk> wrote in message
news:sW2J8.28820$4f4.1045702@news000.worldonline.dk...
> Er der nogen der kan fortælle mig hvor Hahndorf ligger i Australien,Vis
> der er en der kan fortælle mig hvad stor byer der ligger i nærheden.
> Hahndorf er desværre ikke tegnet ind i mit atlas.
> h Vestergaard
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 100 point
Dato : 30-05-02 08:04

> Prøv at søge efter Harndorf på www.google.com
> der er mange oplysninger om byen og dens histiorie
> bykort findes på
> http://www.arta.com.au/samaps/hahndorf.html
>
> --

Hej

Jeg rejste gennem byen januar 1991, -og jeg skal lige have set mine gamle
billeder igennem, -jeg synes at kunne erindre at have taget et par billeder
der.
Byen er meget speciel, da det er somom man pludselig kommer til et lille
Tyskland midt i Australiens store land.

Husene er typisk tysk bjergstil, vejnavne og skilte står på tysk osv.
Jeg var der desværre ikke så længe, -så jeg kan ikke huske så meget.

Når man som jeg er opvokset 50 km fra den tyske grænse, -og jævnligt var
ovre på den anden side for at hente øl og sukker og hvad vi ellers hentede
dernede i 80-erne, ja så er et lille Tyskland midt i Australien ikke så
spændende.

Vi klager forøvrigt over integrationsproblemer her i landet;)

Nå men det var et lille sidespring Hahndorf er egentlig et sjovt indslag, og
et besøg værd.

Med venlig hilsen

Lykke Juhler
fam.juhler@mail.telecomnet.dk

Godkendelse af svar
Fra : vestergaard

Dato : 30-05-02 14:19

Tak for svaret Lykke Juhler.