/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
non-emulation booting
Fra : Nicolaj_Jensen
Vist : 421 gange
20 point
Dato : 07-05-04 03:13

Jeg er den (u)lykkelige ejer af en Packard-Bell I-Go 2000 notebook, der ikke har et A-drev. Jeg vil gerne formatere mit c-drev installere WinXP-Pro med SP1, men når jeg sætter cd'en i og genstarter computeren, viser den følgende besked: "Boot CD-ROM Type: Non-Emulation Booting"!!! Jeg må krybe til korset og indrømme at det ikke er en original XP-cd, men har installeret den på min stationære uden problemer. Da der ikke er at A-drev i computeren kan jeg ikke lave en startdiskette og køre det af den vej. Mit spørgsmål er så, om har noget at gøre, at den bærbare kører med ATAPI og cd'en er lavet til SCSI (ikke fordi jeg ved noget om det, men det er i hvert tilfælde det jeg er kommet frem til efter mange timer på nettet)? I så fald, kan jeg lave en ny kopi af cd'en så den understøtter mit ATAPI-drev? I så fald hvordan? Håber der er en eller anden klog person der kan hjælpe mig, da den bærbare er fuldstændig nede!!!!

PS. Beklager det lave antal point for besvarelse af spørgsmålet, men har lige oprettet profilne og har ikke optjant nogle point endnu!

Kommentar
Fra : hj3

Dato : 07-05-04 08:06

start op med F8 og vælg Dos med cd drev eller fejlsikret tilstand , sæt din cd i og skriv indstall.
mvh hj3.

Kommentar
Fra : Nicolaj_Jensen

Dato : 07-05-04 15:10

Att. hj3
Når jeg starter op med F8 for jeg mulighederne Hard-Disk, CD-Rom, Diskette A og Lan - ikke nogen mulighed me DOS, og hvis jeg vælger CD_ROM for jeg samme besked som før "Non-Emulation Booting"!! Der er er installeret windows XP Pro på computeren på nuværende tidspunkt, så det at starte op i DOS er vist ikke lige til, især ikke når man ikke har et A-drev!

Kommentar
Fra : Nicolaj_Jensen

Dato : 07-05-04 15:31

Jeg kan starte den i fejlsikret tilstand med dos-promt, men når jeg prøver at formatere mit c-drev gennem installationen på XP-cd'en, siger den at c_drevet indeholder nogle filer der er nødvendige for installationen!

Kommentar
Fra : hjandersen

Dato : 10-10-05 00:34

Installer evt en ældre version af windows først, og så opgrader efterfølgende. Win 2000 prof virker fint til formålet.