/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Ynglende Ciklider(herotilapia multispino~
Fra : Mike87
Vist : 630 gange
100 point
Dato : 07-05-04 00:10

Hej!

Jeg har et akvarie på 240L, og til den havde jeg støbt en allfix baggrund, rigtig flot og så passer den lige ind i miljøet..

Så var det så at et par af mine ciklider var så "dumme" at lægge æg, liiiige den dag jeg skulle have baggrunden i, men pyt jeg tog sténen op uden at skade æggende, og forældre måtte undvære dem..
DA jeg så begynder at tømme akvariet opdager jeg en rede fyldt med ynger.. Ærgeligt, det var for sent, men fik redet en 5o stykker, så er det så jeg spørger, er de ciklider jeg har, Regnbue Cichlider(Herotilapia Multispinosa), mundrugende cichlider? de havde godt nok ungerne i en rede, men tager de dem i munden og beskytter dem?

Mvh

Mike Petersen!

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 07-05-04 02:18

Nej de skulle ikke være mundrugere efter hvad jeg kan finde frem til!
http://www.gcca.net/fom/Herotilpia_multispinosa.htm

Kommentar
Fra : Niqo

Dato : 07-05-04 10:10

hey mike .

de ciklider som du har er ikke mundrugere, ihvertfald ikke dem som jeg havde. de ligger æg et godt sted, og når ungerne klægger ud gemmer de sig for de andre fisk og tar mad på bunden. altså, det bedste du kan gøre er at lave gode gemme steder til deres unger, så skulle der ikke ske så meget med dem. kun at de vokser op :) .

held og lykke.

hilsen niqo

Kommentar
Fra : Mike87

Dato : 09-05-04 22:52

Mange tak for svarene, ungerne er klækket, og de har det fint, de går i en 20 liters lige nu, hvor der hurtigt kan blive trængt... Akvariet er blevet rigtigt flot med baggrunden, men de viksne fisk kna vist ikke tåle det nye vand, de ser lidt sløje ud, men håber de kommer over det, og hvis de ikke gør har jeg en ordentlig besætning at tage af

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-05-04 01:50

Goodie! Husk at lukke spørgsmålet

Kommentar
Fra : Mike87

Dato : 10-05-04 17:02

Hvordan gør man det?? det har jeg aldrig fundet ud af, og det er jo lidt trælst at spørgsmålet bliver ved med at stå der når man har fået svar..

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-05-04 17:04

helt ude til højre står der Accepter svar ud for en kommentar!

Godkendelse af svar
Fra : Mike87

Dato : 15-05-04 17:42

Tak for svaret tedd.