/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Skiftning af vand
Fra : Niqo
Vist : 431 gange
20 point
Dato : 04-05-04 16:19

jeg har et 64 L akvarie. skal til at skifte 1 / 3 af vandet. men skal jeg tage fiskene ud fra akvariet før jeg skifter vandet? eller kan de godt klare der kommer 1/3 koldt vand i?

har 10 Gubby'er 2 platy og en sugemale .

hilsen niqo

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-05-04 16:58
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-05-04 16:59
Kommentar
Fra : dabj

Dato : 04-05-04 17:14

Hej Niqo
De 3 slags fisk du nævner kan såmænd godt klare det, men det er en dårlig vane at få.
Hvad nu hvis du får mere sarte fisk?? og glemmer det med temp.?
Næh---skift ud med vand der har samme temp, det er det sikreste, du kan jo bare blande i en spand, det er kun 2 spandfulde, og så risikerer du ikke noget.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : Niqo

Dato : 04-05-04 17:28

hey dabj .

jeg aceepter dit svar, men har lige et spørgsmål : temp. i vandet er nu 26 grader, det mener jeg de lever bedst i. hvis jeg fylder nyt vand i af samme temp. i, er der så ikke bagterier i? det er der jo i vamt vand?

hilsen niqo .

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 04-05-04 17:51

Ikke nogle der skader fiskene.
Jeg bruger selv en haveslange fra blandingsbatteriet, men mit akvarie er også væsentlig større, og det har jeg gjort i mange år uden problemer.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : KSGP

Dato : 08-05-04 16:08

Hej Niqo.

Hvis du tager 9 ltr koldt vand i en alm gulvspand og tilsætter kogende vand fra en fyldt elkedel bliver det rimeligt lunt, så fiskene ikke får kuldechock.

MVH
KSGP

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 14-05-04 22:39

Kære kandubruger!
Du har stillet dette spørgsmål i kandu for over 10 dage siden og fået svar.
Det er almindeligt i kandu at man takker for hjælpen. Når du ikke har gjort det, skyldes det formodentlig en forglemmelse eller ukendskab til hvordan.
Man takker for hjælpen ved at acceptere et af svarene, dette gøres ved at trykke på ”accepter som svar” ovenover og til højre for det svar du synes er bedst.
Det er muligt at svaret/svarene ikke er lige hvad du håbede på, men så vælger du blot det svar der kommer nærmest.
De point du har udsat som belønning for et svar, er alligevel tabt for dig i samme øjeblik spørgsmålet er stillet.

Mvh.
dabj