/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Mail virus (mail delivery failure)
Fra : Bo_H_Moeller
Vist : 357 gange
40 point
Dato : 04-05-04 08:46

Hejsa

har undret mig en del over en del mails jeg har fået for nylig i min inbox de har en titel der hedder noget lignende som: "Mail delivery Failure.." og min Norton registrere dem som virus inficeret med "W32.Netsky.P@mm" og sletter dem uden problemer og jeg ved 100% at jeg ikke har sendt disse mails og at min laptop ikke er inficeret da det er tjekket igen og igen og jeg i bund og grund er sikret i "hoved og bag" samtidig med at jeg er en meget bevist, erfaren og samtidig ret paranoid bruger der er EKSTREM påpasselig med min surfen og download m.m. men man kan jo aldrig vide...

Er der nogen der ved hvordan dette kan lade sig gøre - det må jo komme fra en anden bruger der har min adresse/cookie eller lignende???

Vh Bo

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-05-04 08:48

Citat
det må jo komme fra en anden bruger der har min adresse/cookie eller lignende???

Netop

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 04-05-04 08:56

hehe. Ja hvis du kunne give pointene til dig selv, så ville det næsten være rigtigst..

Du kan afhjælpe/forebygge lidt af det med adaware.

http://www.lavasoftusa.com/support/download/

Mit bedste bud
Findes mange der sikkert er meget bedre..

Lyhne1

Kommentar
Fra : Bo_H_Moeller

Dato : 04-05-04 09:42

.. ok tak. Nå så kan jeg jo egentlig ikke gøre mere end jeg allerede gør - andet end håbe at mine mail-makkere kunne lære at udvise samme paranoide IT adfærd som jeg selv

Nå tak for "sludderen" jeg stopper tråden her

Vh Bo

(se evt link http://www.anti-spyware-review.toptenreviews.com/ for review over købe spyware remover (bruger selv spybot og ad-aware)

Ses

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 04-05-04 10:03

desværre ikke bo.

Forresten, er du så ikke sød at lukke spørgsmålet?

Lyhne1

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-05-04 10:52

Netsky har den evne at den ikke bare kan skanne et adressekartotek efter e-mail adresser, men selv dokumenter kan den skanne efter adresser og den bruger så disse adresser som afsender, ikke bare som modtager som det ellers er almindeligt brugt. Netsky fungerer altså som en lille mailserver på de maskiner der er inficeret.

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 04-05-04 12:13

Jeg forsøger at forstå ovenstående --- men --- jeg har igennem et par måneder daglig (!!) kørt Ad-Aware OG SpyWare, har Norman Firewall, og er iøvrigt også meget forsigtig (uden at være hysterisk - mener jeg selv i hvertfald). MEN alligevel har jeg idag modtage to mail via Netsky (som begge to er elimineret af Norman). Kan jeg gøre mere??? (Jeg har opdateret Ad-Aware til nyeste version).

Hvad er formålet med Netsky?? Er det "bare" lidt chikane og IT-"små-terror"? Hvad kan den enkelte Internet-bruger gøre for at være med til at standse disse unoder???

Accepteret svar
Fra : lyhne1

Modtaget 40 point
Dato : 04-05-04 12:27

har du slettet dine cookies og filer?

Ligeledes bare et bud.. Der er ikke så meget at gøre.. Du kan dog prøve www.spamfighter.dk

Lyhne1

Kommentar
Fra : azazaz

Dato : 04-05-04 12:33

hel jeg har også modtaget denne mailvirus blot med det lille minus at min norton 2004 aldrig har reageret på den og sorteret den fra. jeg har selv slettet den fordi jeg næsten kunne regne ud det var virus men hvorfor opfa<nger norton 2004 den ikke. Den scanner både ind og udgående post, og står til at reparere filen i tilfælde a<f virus hvad kan jeg mere gøre?

Kommentar
Fra : ticka

Dato : 04-05-04 12:49

måske mangler i opdateringen af Norton2004? Jeg kører selv Norton2004, og har de seneste 3 ugers tid modtaget BUNKER af mails med Netsky vedhæftet. Norton fjerner den skadelige del, men lader alligevel mailen komme ind i min mailboks. Et irritationsmoment, men uskadeligt - blot slet den. Det irriterende består mest i, at når mailen markeres, så åbnes der et tekstdomument, hvori der står, at Norton har fjernet virussen....

Kommentar
Fra : azazaz

Dato : 04-05-04 14:15

Jeg har også norton 2004 fuldt opdateret men det sker alligevel og jeg tror desværre af ern mystisk grund ikke at virusdelen bliver s orteret fra men jeg har haft support på det der siger at minemails bliver kontrolscannet

Godkendelse af svar
Fra : Bo_H_Moeller

Dato : 06-05-04 08:04

Tak for svaret lyhne1 - du skal ha pointene

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 06-05-04 08:08

Det var så lidt.
Altid til tjeneste