/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Problemer med trådløs router.
Fra : per.nielsen
Vist : 501 gange
321 point
Dato : 04-05-04 07:55

Hej. Jeg har lige fået oprettet en adsl-forbindelse hos cybercity, som efter nogle opstartsproblemer er blevet løst ved kundesupport og nu virker, som den skal gennem det medfølgende modem fra cybercity. Jeg har købt en trådløs router fra linksys (mærket BEFW11S4) så jeg kan dele internetforbindelsen rundt i hele huset, men jeg kan desværre ikke få den til at virke. Jeg har installeret den nøje efter vejledning, sat den til automatisk at opfange en ip-adresse, som den da også finder hurtigt, men jeg kan ikke gå på internettet med den. Den modtager ingen pakker. Jeg kan heller ikke aktivere ip-adressen i internet explore, som jeg skulle med cybercitys ip-adresse, fordi den simpelthen ikke kan komme igennem til internettet. Det skal dog siges at signalet fra mine andre computere ligger omkring 100 %, det eneste der er galt (og det er dog alligevel en del) er at jeg ikke kan komme på internettet. Er det der nogen der ved hvad der evt. kan være galt? Kan jeg bruge en anden ip-adresse, end den linksys anbefaler, for det var netop problemet hos cybercity, at standard ip-adressen ikke virkede, og at de måtte oplyse mig en anden?
Med venlig hilsen
Per

Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-05-04 09:49

Hejsa
du skriver:
"Jeg kan heller ikke aktivere ip-adressen i internet explore"

ifg. din manual
ftp://ftp.linksys.com/pdf/wap11ug.pdf

kan du kun bruge det værktøj (Utility) som ligger på den medfølgende cd....
i første omgang skal du sætte den til default (se side 33) restore default.
og lav så dine ændringer.

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 04-05-04 12:36

Det modem du har fået fra cybercity, skulle vel aldrig være en router.

Det kunne godt være noget med en konflikt om hvem der skal agere DHCP-server.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-05-04 13:05

Du skal være opmærksom på, at nettet kan se forskel på, om du er koblet direkte eller via en router.
Jeg formoder at du har en link til din udbyder, hvor du kan tilmelde dig på ny.

Fra andre netværker som jeg har været med til at opbygge, både TDC Webspeed og Stofanet, som begge er kabelnet via antennekabel, der er man registreret med MAC adressen.

Det er sådan at vi mennesker har et unikt personnummer (dig og kun dig med det nummer). - Det er faktisk det samme med de netkort der sidder i hver maskine og i routere.
Når du skifter fra direkte tilkobling til opkobling ved en router, så er det ikke længere dit netkorts MAC adresse der vises til udbyderen, men din routers MAC adresse. - Det er helt sikkert den adresse registrering der mangler.
Når først du er på via en router, så skulle der ikke være flere problemer, så længe du bruger routeren, da den så sørger for trafikken på dit lokale net.

Så prøv og se om du kan komme igennem på registreringssiden via din router, så du kan få registreret dim MAC adresse, så skal det nok gå alt sammen!

Severino

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-05-04 13:16
Kommentar
Fra : per.nielsen

Dato : 04-05-04 22:09

Hej igen. Tak for svarene, jeg har desværre ikke opnået de store fremskridt endnu.

til "dk": manualen du henviser til er desværre til routeren mærket WAP11, men der findes intet program til min router (BEFW11S4 Wireless-B Broadband Router), hverken på de medfølgende cd'er eller på linksys internetside.

til "Soenne": Det modem jeg har fået fra cybercity er en router af mærket Zyxel Prestige 650R-31, med hensyn til en konflikt om hvem der skal agere DHCP-server lyder det da meget sandsynligt, jeg ved desværre ikke hvad det vil sige. På min opsætningsside for zyxel-routeren står der under Lan-setup ved DHCP: "None". De andre valgmuligheder er "server" og "relay", kunne det evt. have noget med det at gøre? Min zyxel virker jo som sagt upåklageligt alene, bare ikke sammen med den trådløse router.

til "severino": Din gode forklaring af hvad en mac-adresse forstår jeg fuldt ud, det er mere dennes anvendelse jeg ikke helt er klar på. Skal jeg erstatte mac-adressen for min cybercity-router med mac-adressen for min trådløse router inde på registreringssiden? Angående browseropsætningssupporten på cybercitys hjemmeside førte dette kun til at internettet heller ikke virkede med min cybercity-router før jeg fjernede det igen.

Med venlig hilsen
Per

Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-07-04 10:21

Hejsa
har du fået løst dit problem ? vil du så venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-10-05 23:49

Hejsa
har du fået løst dit problem ? vil du så være venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?