/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke fjerne skrivebeskyttelse i WIN ~
Fra : esbenr5508
Vist : 662 gange
35 point
Dato : 02-05-04 11:36

HJÆLP. Jeg kan ikke slå skrive beskyttelsen fra på mine mapper.
Når jeg højreklikker på en mappe og vælger egenskaber, kan jeg godt fjerne fluebenet i feltet 'skrivebeskyttet'. Trykker jeg herefter ok eller anvend, spørger den om det kun skal gælde mappen eller alt under denne mappe. Uanset hvad jeg svarer så arbejder den når jeg klikker ok. Men går jeg herefter ind og klikker egenskaber for den pågældende mappe, er den stadig skriveskyttet. - Og det gælder alle mapper, drev osv. HJÆÆÆÆLP!
Når jeg opretter nye mapper er de også skrivebeskyttet fra starten.

Det er et kæmpe problem for det betyder at dir'et som er min webserver ikke kan afvikle server scripts osv.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-05-04 12:22

Har du administratorrettigheder når du gør det?

Kommentar
Fra : esbenr5508

Dato : 02-05-04 16:52

Ja alle rettigheder er ok. Det underlige er at jeg godt kan kopiere filer til og fra mappen, samt ændre navn på filer, åbne og gemme filerne. Det er kun afkrydsningsfeltet der opfører sig underligt. - så har det tilsyneladende indflydelse på skriverettighederne på webserveren...

Kommentar
Fra : lillemikkel

Dato : 02-12-04 22:28

hmm sært... Jeg har lige oplevet det samme d.d. øv snøft... havde en eller anden skrivekonflikt som tilsyneladende ikke dukkede op i fejlloggen alle mapper og filer er nu skrivebeskyttet kan ikke ændre det... tænkte at man måske kunne slå noget generelt fra i reg-databasen men efter flere timers søgen på nettet har jeg ikke fundet noget endnu skal aflevere en opgave på onsdag som jeg ikke kan editereLOL

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-12-04 03:55

Jeg har ikke selv haft behov for at fjerne skrive beskyttelsen så jeg har ikke selv testet fremgangs måden>
http://www.winguides.com/registry/display.php/790/

hex editor

http://www.snapfiles.com/get/spad.html
vær forsigtig.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-12-04 03:59

husk backup eller gendannelsespunkt,og så er der sfc /scannow comandoen vis du skal gendanne
original system filer igen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-12-04 04:08

hov en misforståelse fra min side,jeg er lige vågen så bær over med mig
jeg ser lige om jeg kan finde et script/reg nøgle der kan løse dit problem.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-12-04 05:06

Nu kan jeg selvføgelig ikke finde dette script,jeg ved jeg har det liggende i min data base
men det må være endt i en forkert kattegori,jeg har over 9000 vbs scripts jeg leger med,finder jeg det så skal jeg nok smide det her ind.
Manse9933