/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Højttaler + systray
Fra : tagetrut
Vist : 231 gange
400 point
Dato : 01-05-04 19:49

Jeg kan ikke få højttalerikonet frem i systray, og når jeg går ind i kontrolpanelet - lyde og lydenheder - har jeg ikke mulighed for at krydse "vis ikonet lydstyrke på proceslinjen" af. Det er simpelthen gråt! Hvordan får jeg valgmuligheden frem. WinXpPro.

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 01-05-04 20:20

Der er muligvis et problem med dit lydkort? Se efter i enhedshåndtering - hardwareenheder - om der er gul trekant.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-05-04 20:36

Det er fordi der er en hardware fejl på dit lydkort. Det du'er simpelthen ikke. Jeg har lige haft samme problem. Hvis ikke Windows kan finde din harware, så er det SLUT !

Prøv om du kan 'se' enheden i Start->Indstiliinger..->Kontrolpanel->System->Enhedshåndtering->Enheder for Lyd/video

..eller om du kan installere driveren i : Start->Indstiliinger..->Kontrolpanel->Tilføj/Fjern Programmer...[Windows installation] : Multimedier->Lydoptager ..uden probs.!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tagetrut

Dato : 01-05-04 21:00

Nej, det er ikke det der er problemet, det virker udmærket, men det er et semiprofesionelt lydkort (Terratec Ews88MT), hvor jeg bruger de 2 første udgange til mit anlæg. Problemet er, jeg lige har fået det "fede" Logitech Mx for bluetooth-tastatur og mus og gerne vil kunne skrue op og ned for lyden på tastaturet. Man kan sige, at med de udgange jeg bruger er det ikke meningen, man skal kunne stille på lyden, men er der et trick, evt. registry-trick til at få valgmulighen ("vis ikonet lydstyrke på proceslinjen") frem selv om, det ikke er meningen. Jeg tror nemlig, at det osse vil give mig muligheden for at skrue op og ned på tastaturet. Alternativet er, hvis man kan omdefinere volumen-knappen på Logitech-tastaturet, det kan nemlig heller ikke umiddelbart lade sig gøre i softwaren, der følger med.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-05-04 01:39

http://www.tweakxp.com/tweak304.aspx

Har du installeret driverne ordentligt?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-04 12:57

Fik du svar?