/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows mediaplayer 9
Fra : raulll
Vist : 234 gange
140 point
Dato : 30-04-04 21:37

Hejsa
Jeg har fået et problem med min mediaplayer, at jeg ikke kan afspille
filmklip fra nettet.
Når jeg klikker på et link, står der bare opretter forbindelse og til
sidst svarer programmet ikke og lukker ned.
Det er møg irriterende, men alle codec er installeret og de filer der
allerede ligger på harddiksken kan jeg afspille uden problemer.
Jeg har firewall slået fra..Uden held.
Jeg har holdt shift nede.. Så står der bare siden kan ikke vises.
Jeg tror lidt det kan være noget med min internet forbindelse eller router,
da jeg har et andet program der heller ikke vil opdatere fra nettet.
Nogen her der har et bud ?
M.v.h
David

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-04-04 21:41

Hvilket andet program?

Kommentar
Fra : raulll

Dato : 30-04-04 21:44

HAM (Hattrick Assistant Manager)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-04-04 22:11

Geninstaller Mediaplayer 9.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : raulll

Dato : 30-04-04 22:13

Jeg har prøvet at Geninstallere...Men man kan jo heller ikke afinstallere den vel ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-05-04 06:32

Har du også hentet opdateringerne til Mediaplayer 9 ?

Ellers prøv at slette dine codec's, du bruger sikkert : Divx 5.11 fra http://divx.com

.og installer 4.12 og 3.11 alpha istedet : http://www.divx-digest.com/software/divxcodec4.html

Husk at læse dette :

Citat
Most movies on the net are encoded with the DivX 3.11 Alpha codec, and it is recommended that you install DivX 3.11 Alpha codec as well (both can be installed at the same time). When the DivX 4.x install program prompts you whether to playback all 3.x encoded content, you should answer no, and if you have the DivX 3.11 Alpha codec installed, you'll be using it to playback 3.x encoded content instead.

På nogle maskiner virker disse codec's bare bedre. Jeg ved ikke hvorfor

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : raulll

Dato : 01-05-04 07:53

Jeg bruger K-Lite codec pack og den er den ingen grund til at slette.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-05-04 14:03

Har du firewall slået til?

Kommentar
Fra : raulll

Dato : 01-05-04 18:56

Firewall er slået fra og IE6 er blevet geninstalleret.
Har i andre gode bud ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-05-04 19:37

Nu er der måske osse indbygget firewall i routeren! Har du checket om den er slået til?

Kommentar
Fra : boegvad

Dato : 10-05-04 16:50

For at være helt ærlig så sutter mediaplayer for vildt.

Brug et lidt mere 'hardcore' program - det vil du få langt mere glæde af

Prøv bsplayer(.com) - det absolut bedste program i øjeblikket og det kan anvende 100 gange flere codecs end mediaplayer (også de lidt mere tvivlsomme *host* *host*)
eller prøv divx.com og se hvad de har at byde på og hvis du så samtidig anvender legendariske winamp så kan du ikke blive bedre stillet.

Kommentar
Fra : CaPsen