/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
hjælp til naturgasanlæg
Fra : storsand
Vist : 644 gange
100 point
Dato : 30-04-04 20:01

Hvem kan assistere os med at tømme vand, fylde op igen osv. og andre små vvsopgaver som vi vil lære at gøre selv
storsand

Kommentar
Fra : storsand

Dato : 30-04-04 20:02

vi bor i storkøbenhavn

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-04-04 20:18

Vi kan nok hjælpe dig lidt her i dette forum.
Men hvad er det du vil lave, skal anlæget tømmes helt, eller bare så du kan udskifte noget.
Emesen.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 30-04-04 20:40

Vi skal nok hjælpe dig her,så bare spørg.
Bor du i fler etagers hus? eller ordinært parcelhus?
Vi skal vide hvad du vil igang med.Nu kommer hverken emesen eller mig med en spand,når du skal tømme et eller andet,
Men her kan vi klare hvadsomhelst,stol på det.
Hilsen Keldd.

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 110 point
Dato : 30-04-04 20:42

Allerførst skal i slukke for jeres fyr på kontakten. Nederst på jeres system er der en hane som man sikkert kan sætte en slange på så den kan nå hen i et afløb Denne hane forbindes ligeledes til en vandhane når der skal vand på igen Man kan også (som her hvor jeg bor )komme ud for at huset falder så meget fra den ene ende til den anden at der er monteret en aftapningshane på den radiator der ligger nederst i systemet så alt vand kan rende ud Vandet skal kun udskiftes hvis det er en nødvendighed da det vil starte en nytæring af rør når man pumper nyt frisk vand på systemet Det gamle vand er ildelugtende og som regel kulsort men ok som varmetransportør Når man tapper vand af eller putter nyt på kan man aflæse det på et måleur hvor der er en rød markering for hvornår der er fuldt op med vand ,og der kan man også se når man har tappet af
Mvh sune Ps der er som regel også en expansionsbeholder eks på loftet der skal udluftes samt på div radiatorer så falder vandstanden på målermanometret og skal efterfyldes nå al luft er ude kan man starte systemet op igen og så vil selve fyret også lufte ud ind imellem igennem en udluftning der sidder øverst på det

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-04-04 20:45

Hej Keldd og Emersen i var der ikke før jeg begyndte at skrive *ss Mvh Sune

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-04-04 20:48

Jammen vi er da alle klar til at hjælpe.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 30-04-04 20:53

Ja Ja,sune veelkommen,jeg er rigtig flink idag,har fået penge tilbage fra skatten.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-04-04 22:07

storsand > hvad er det så du ville lave ved dit varmeanlæg.
Eller har du nogen problemer med anlæget.
Emesen.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-04-04 22:47

Keldd er du da ikke altid flink?????

Mvh Sune

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-05-04 00:01

storsand har ikke været på banen siden han stillede spørgsmålet Kl. 20:01
Så han har nok glemt det.
Emesen.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 01-05-04 09:44

Ja,det ser ud som du har ret Emesen.
Jo.sune,men igår var jeg RIGTIG flink.
Stosand:Bare skriv vi finder ud af det.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : old_dane

Dato : 01-05-04 20:09

har du en trykekspantions beholder så skal du passe på når du fylder vand på, ved et tryk på 2.5 bar lukker sikkerhedsventilen op, og du kan hvis du er uheldig smadre menbrammen i beholderen, det bedste tryk er ca. 3 til 5 meter over højeste radiator

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-05-04 20:23

Og lige..........med trykekspansionbeholder...............er anlæget ikke fyldt op selvom trykket er oppe på 1,5 - 2.........for en del af trykket kan være luft.
Så der skal udluftes og fyldes og udluftes og fyldes.
Emesen.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 01-05-04 21:17

Og hvis du fylder på,husk at slukke pumpen.
Men lad os nu få nogle spørgsmål fra Storsand,så guldkornene kan falde i en lind strøm.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-05-04 21:20

Jeg tror ikke han kommer. Måske var det en hjælp hjemme hos ham selv, han efterlyste.

Godkendelse af svar
Fra : storsand

Dato : 01-05-04 22:55

Tak for svaret Sunowich. Og alle Jer andre, I har været til sto hjælp alle sammen!
storsand

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-05-04 23:45

Selvtak