/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
HJÆLP
Fra : jespereh
Vist : 315 gange
50 point
Dato : 28-04-04 18:12

Jeg har et problem, og det er at når at jeg har lagt nogle filer ind i en mappe på min ene harddisk og prøver at åbne mappen, skriver windows at mappen ikke er tilgængelig, og at adgang er nægtet. Hvad kan det være at der er gallllll ????

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 28-04-04 18:22

Har du lavet en genvej til mappen på skrivebordet - eller bruger du stifinder?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-04-04 18:32

Gå i kontrolpanel >mappeindstillinger > Vis og marker "Vis skjulte filer og mapper."

//bentjuul

Kommentar
Fra : jespereh

Dato : 28-04-04 19:34

>edbhans, Nej

>Bentjuul, virker ikke

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-04-04 19:42

Hvis alt står som det skal i mappeindstillinger, så har jeg nok ikke flere råd, desværre.

//bentjuul

Kommentar
Fra : jespereh

Dato : 28-04-04 20:04

Det er OK, men det er bare ærgerligt hvis at jeg skal slette 6gb videor + spil og musik, og det er efterhånden sket et par gange

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-04-04 20:37

jespereh vent og se om der ikke er en der kommer med løsningen.

//bentjuul

Kommentar
Fra : jespereh

Dato : 28-04-04 20:49

jaja

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-04-04 20:53

Prøv at se om du kan kopiere en af mapperne over på C drevet, og hvis du kan, så prøv at åbne den.

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 50 point
Dato : 28-04-04 20:59
Kommentar
Fra : zomp

Dato : 28-04-04 21:02

det er meget sansynligt at det er er en hhd fejl når den har lavet det samme før.....!

MVH

prøv hhd i en anden puter, men jeg ville købe en ny, de koster ikke ret meget mere...!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-04-04 21:09

Er det en stor disk? Hvilket styresystem. ? Kan du se noget af diskens indhold.?
Viser den disken godt nok i enhedshåndtering? Hvis du kører XP, hvad ser du så i kontrolpanel/administration/computeradministration/diskhåndtering Er diskene i NTFS-format.
XP uden SP1 kan vist kun håndtere diske op til 132 gb.
Har du prøvet at højreklikke på mappen og ser efter der ikke er prik/markeret i skjul.
Højreklikke på disken egenskaber/funktioner/undersøg nu, og lade den undersøge drevet.

Har du nogensinde sat kryptering på disken/mappen? Eller prøvet at skjule indholdet?
Sådan tillades en bruger at kryptere eller dekryptere en fil
Åbn Windows Stifinder.
Højreklik i detaljeruden på den krypterede fil, du vil ændre, og klik derefter på Egenskaber.
Klik på Avanceret under fanen Generelt.
Klik på Detaljer i Avancerede attributter.
Hvis du vil tillade en bruger at ændre denne fil, skal du klikke på Tilføj og derefter benytte en af følgende fremgangsmåder:
Hvis du vil tilføje en bruger, hvis certifikat findes på denne computer, skal du klikke på certifikatet og derefter klikke på OK.
Hvis du vil have vist et certifikat på denne computer, før det tilføjes filen, skal du klikke på certifikatet og derefter klikke på Vis certifikat.
Hvis du vil tilføje en bruger fra Active Directory, skal du klikke på Søg efter bruger, finde brugeren på listen og derefter klikke på OK.
Hvis du vil fjerne brugerens mulighed for at ændre denne fil, skal du klikke på brugernavnet og derefter klikke på Fjern.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : jespereh

Dato : 28-04-04 22:01

Tak for svaret tedd.
Det var sku meget brugbart, jeg fandt ud af at der ikke var nogen tilladlese til hele mit drev, nå fuck det.