/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Html Submit
Fra : mhvejsel
Vist : 947 gange
144 point
Dato : 24-05-02 20:01

Hey allesammen....
Jeg har en hjemmeside Mhvejsel.dk
Jeg skal havde lavet sådan at man kan bestille fra min side
Eller ja det har jeg lavet men den sender beskeden via Outlook og der er jo nogle steder det ikke virker.... (Lidt surt)

Den skal bare kunne sende det personen har skrevet eller krydset af til min Mail......
Mange tak på Forhånd
Mvh. Mhvejsel.dk

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 24-05-02 20:07

Hvad program bruger du til at lave hjemmesider i?

Kommentar
Fra : mhvejsel

Dato : 24-05-02 20:08

Frontpage 2000
Det kan jo være lige meget....

Accepteret svar
Fra : 2mmy

Modtaget 154 point
Dato : 24-05-02 20:43

Hvad understøtter dit webhotel? PHP eller ASP? Og hvilke mailkomponenter? JMail eller Cdonts eller noget tredje?

http://www.netcoders.dk og http://www.activedeveloper.dk har det du skal bruge, men det kræver, at du ved hvad webhotellet understøtter. Jeg finder gerne noget til dig hvis du kan svare på mine spørgsmål - ellers kan du selv kigge førnævnte sider i gennem.

Kommentar
Fra : mhvejsel

Dato : 24-05-02 20:48

Jeg vil helst bare havde et html kode (:
Det er det læteste Jeg ahr Wannafind Den biligste pakke.....
DEn understøtter........
• Professionelt domænenavn
(www.domæne.xx)
• Windows 2000 Server
• 100 MB serverplads
• Ubegrænset trafik
• Online statistik (demo)
• Online værktøj til redigering
af e-mailkonti
• Ubegrænset e-mailadresser / ægte POP3
• Mulighed for e-mail
alias/forward/autoreply
• WebMail - begrænset til 5 MB
• Fuld FTP-adgang (Filoverførsel)
• Ugentlig backup
• WAP/WML understøttelse
• UPS (stort batteri) på alle servere
• 24 timer/døgn fysisk overvågning
• Daglig e-mailsupport
• Telefonsupport
• Standard CGI-scripts

Mvh mhvejsel.dk

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 24-05-02 20:54

Så er der en forklaring du formegentlig kan bruge her:
http://www.wannafind.dk/support/more.asp?id=15

HTML kan i sig selv ikke gøre det du beder om, det kræver ASP/PHP/CGI. Wannafind har så opsat et cgi-script, som du kan benytte ved at ændre lidt i den kode, der er på ovennævnte side.

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 24-05-02 20:54

Ovennævnte er hvis eneste metode, for når du har den billigste pakke kan du ikke benytte deres JMail komponent.

Kommentar
Fra : mhvejsel

Dato : 24-05-02 20:58

Er det det jeg skal bruge.......

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 24-05-02 21:02

Ja. Der står en beskrivelse af hvordan du selv skal opsætte det, men hvis du sender din formular til mig på web@internetplads.dk kan jeg rette den til for dig.

Kommentar
Fra : mhvejsel

Dato : 24-05-02 21:33

Hvad er det jeg skal sende til dig....

Mange tak for det på forhånd

Kommentar
Fra : mhvejsel

Dato : 24-05-02 21:36

Gå ind på min side.....
Mhvejsel.dk Der kan du se at jeg skal havde lavet et nyhedsbrev
Og hvis du så klikker på Bestil ovre i højre menu så skal jeg havde lavet en bestil formulare....

Mvh. Mhvejsel.dk

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 24-05-02 21:49

Den med nyhedsbrevet skal se sådan her ud:
(Erstat det mellem <form> og </form> med nedenstående indhold, afprøv det lige, og tjek at det virker)

<form action="http://scripts.wannafind.dk/form2mail.asp" method="post">
<table border="0" width="99%" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr>
<INPUT type="hidden" name="recipient" value="info@mhvejsel.dk">
<INPUT type="hidden" name="fromaddress" value="nyhedsbrev@mhvejsel.dk">
<INPUT type="hidden" name="subject" value="Ny tilmelding">
<INPUT type="hidden" name="orderby" value="Mail">
<td width="100%" align="center"><b><font color="#000000">Nyhedsbrev</font></b></td>
</tr>
<tr>
<td width="100%" align="center">Skriv din mail her:</td>
</tr>
<tr>
<td width="100%" align="center"><input type="text" name="Mail" size="16"></td>
</tr>
<tr>
<td width="100%" align="center"><input type="submit" value="Tilmeld" name="Submit"></td>
</tr>
</table>
</form>

Kommentar
Fra : mhvejsel

Dato : 24-05-02 22:02

Ja det virker fint
Men når jeg trykker tilmeld
så åbner den bare en ny side hvor der står...
http://scripts.wannafind.dk/form2mail.asp

Kommentar
Fra : mhvejsel

Dato : 24-05-02 22:04

Kan jeg lave sådan at den åbner et lille vindue Hvor der står noget i
Mvh Mhvejsel

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 24-05-02 22:05

Det ændre denne, men det kræver, at du har en fil der hedder tak.html hvor der så står noget i retning af "Tak for din tilmelding, du vil nu modtage vores nyhedsbrev":

<form action="http://scripts.wannafind.dk/form2mail.asp" method="post">
<table border="0" width="99%" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr>
<INPUT type="hidden" name="recipient" value="info@mhvejsel.dk">
<INPUT type="hidden" name="fromaddress" value="nyhedsbrev@mhvejsel.dk">
<INPUT type="hidden" name="subject" value="Ny tilmelding">
<INPUT type="hidden" name="orderby" value="Mail">
<INPUT type="hidden" name="redirect" value="http://www.mhvejsel.dk/tak.html">
<td width="100%" align="center"><b><font color="#000000">Nyhedsbrev</font></b></td>
</tr>
<tr>
<td width="100%" align="center">Skriv din mail her:</td>
</tr>
<tr>
<td width="100%" align="center"><input type="text" name="Mail" size="16"></td>
</tr>
<tr>
<td width="100%" align="center"><input type="submit" value="Tilmeld" name="Submit"></td>
</tr>
</table>
</form>

Kommentar
Fra : mhvejsel

Dato : 24-05-02 22:17

OKay jeg tror det virker jeg har ikke lige prøvet....
Lige den sidste ting kan du prøve at indføre bare en eller to ting fra min bestillings-liste

Også skal du nok få dine point.... (:
Mvh Mhvejsel.dk

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 24-05-02 22:39

Princippet er det samme.

Fortæller hvor mailen skal sendes til:
<INPUT type="hidden" name="recipient" value="info@mhvejsel.dk">

Fortæller hvor den kommer fra - her har jeg bare valgt en tilfældig email-adresse da jeg ikke regner med, at det er interessant:
<INPUT type="hidden" name="fromaddress" value="nyhedsbrev@mhvejsel.dk">

Overskift på mailen - kan ændres til "Ny bestilling":
<INPUT type="hidden" name="subject" value="Ny tilmelding">

Angiver de data der skal med - du tager simpelthen navnene fra alle felterne og lister dem kun adskilt af komma::
<INPUT type="hidden" name="orderby" value="feltnavn1,feltnavn2">

Den side de skal sendes videre til:
<INPUT type="hidden" name="redirect" value="http://www.mhvejsel.dk/tak.html">

I resten af siden behøver du, såvidt jeg kan se, ikke ændre noget.

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 24-05-02 22:41

Vil du gerne have et eksempel på de første 4 felter fra bestillings siden? Det kan jeg da godt lave, men så skal jeg nok uploade den et sted - for det er en ret stor fil, som ikke egner sig til at blive postet her.

Kommentar
Fra : mhvejsel

Dato : 24-05-02 22:42

Kan du ikke sende den over mail
Info@mhvejsel.dk

Godkendelse af svar
Fra : mhvejsel

Dato : 24-05-02 23:05

Tak skal du havde hvis der er nogle der vil havde denne fil
så mail til mig så kan jeg sende den til jer....

Mvh...
Mhvejsel.dk
Info@mhvejsel.dk