/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
måske-virus-inficerede filer
Fra : jabco9240
Vist : 260 gange
200 point
Dato : 25-04-04 18:36

Windows 95, OUtlook Express.

Vores virusprogram - F-prot - finder under scanning nogle "måske-virus-inficerede" filer i slettet post-mappen.

Slettet post-mappen er dog tom. Hvis man går ind under stifinder og dykker ned i mail-programmet, findes der to typer slettet post-filer - én hedder idx til efternavn den anden hedder mbx.

De måske inficerede filer ligger i mbx-filen - men vi kan ikke åbne den og derfor heller ikke fjerne de "slemme" filer. Hvordan gør man det?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-04-04 18:50

Prøv lige en online scanner! http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp

Hvad skulle virusen hedde?

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 25-04-04 19:23

>tedd, det kommer jo an på, om der er lavet antivirus overfor en virus, ellers kender den jo ikke navnet.

Men en PC kan godt opføre sig som den har en virus, og kan have fået een, uden man ret beset kan gøre noget her og nu. En virus skal først "opdages" før der udarbejdes en antivirus.