/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
beskyttet hjemmeside???
Fra : hennne
Vist : 429 gange
50 point
Dato : 23-05-02 16:24

Jeg sidder og leger lidt med noget hjemmesidedesign. Jeg kunne godt tænke mig at kunne lave en side eller en del af et sidekomplex som password beskyttet, men jeg er ikke klar over hvordan man gør.
* findes der programmer der kan password beskytte min hjemmeside???
* Er der en funktion i editoren der kan klare det (frontpage, dreamweaver eller golive)
Jeg er ikke god til kildekoder det er derfor jeg primært bruger wysiwyg-editorer, så det vil ikke hjælpe mig meget hvis det er en gang kildekode-snak........ Desværre jeg er ikke nørd nok til at lave min hjemmesider i notepad......

Accepteret svar
Fra : 2mmy

Modtaget 60 point
Dato : 23-05-02 16:33

www.netcoders.dk og www.activedeveloper.dk har begge nogle kildekoder du kan downloade php/asp hvormed du kan beskytte din hjemmeside. Javascript kan også bruges, men det er på meget lavt plan.
Prøv at surfe deres kategorier igennem, og sig så til når du finder en du vil bruge - så skal jeg nok hjælpe dig med at tilpasse den.

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 23-05-02 16:33

Man kan hvis nok lave det i Frontpage, men jeg har ikke prøvet det. Du kan i hvert fald lave en "brugerregistrings" side, så man burde også kunne lave en login side!

Hvis du vil prøve dette, går du ind i frontpage, trykker "ny side" i filer, og så vælge den side som du vil lave, og her kan du så vælge "brugerregistrering".

kontakt mig for problemer...

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 23-05-02 16:34

zonker >> Nu er jeg selvfølgelig ikke sikker, men en person der kalder sig unørdet og bruger wysiwyg-editore har nok ikke opstillet egen server.

Godkendelse af svar
Fra : hennne

Dato : 23-05-02 16:40

Tak for svaret 2mmy.
Det er altid dejligt med hurtige svarog på forhånd tak for hjælpen

Kommentar
Fra : hennne

Dato : 23-05-02 16:46

Zonker>> tak for dit savr men jeg kunne desværre ikke bruge det jeg kan ikke få min webserver til at virke, jeg tror det er noget med at jjeg er bag ved en router, men jeg er som den unørd jeg selvfølgelig ikke sikker på at det er det der er problemet eller hvad det er.

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 23-05-02 16:51

Hvad har du adgang til på serveren ASP/PHP?

Kommentar
Fra : hennne

Dato : 23-05-02 16:56

Det ved jeg ikke???? Jeg har ikke uploadet noget endnu. og den jeg har prøvet at oprette selvvar en meget nem en men jeg kunne ikke få lov til at ændre på andet en hvilken fil den skulle henvise til på min maskine. og mit ip nummer fik den til 10.0.0.2 som jo bekendt ikke har meget med www at gøre.
med hensyn til dit spørgsmål så ved jeg ikke rigtig havd du taler om. Desværre........

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 23-05-02 17:00

http://www.internetplads.dk har en liste over steder hvor du kan få gratis plads til din hjemmeside, så slipper du for selv at skulle bøvle med webservere. Du kan søge på om stedet skal understøtte ASP eller PHP - det er 2 programmeringssprog som bliver afviklet på serveren, og derfor er velegnet til denne slags opgaver.

Jeg smutter nu, men er dog tilbage i aften hvis du skulle have flere spørgsmål.