/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Avi problem
Fra : archuleta
Vist : 278 gange
225 point
Dato : 24-04-04 13:14

Har fået en avi film, som hverken realplayer eller quicktime, vil afspille med billede.. hvad gør jeg? Er ikk særlig ferm..

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-04-04 13:18

Har du prøvet på bare at dobbeltklikke på filen så den blir åbnet i det program den er beregnet til? sandsyndligvis windows mediaplayer, hvis du bruger windows. Kunne dog osse være en divX film, og så er det nok et codec spørgsmål!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-04-04 13:51

Du kan højreklikke på filmen, og trykker afspil med, og så vælger programmet som skal afspille filmen.
Måske har du instillet avi-film til at blive afspillet med det forkerte program.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-04 13:51

Det kunne også være en "fake" film hvis det er en du har downloadet.
Men ellers som "tedd" foreslår - dobbeltklik og se hvilket program der vil åbne den.

Kommentar
Fra : archuleta

Dato : 24-04-04 18:16

Intet virker.. så vil prøve nogle nye programmer..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-04-04 18:18

Hvis du nu i søg: filer og mapper skriver *.avi
Kan du så afspille dem?
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 225 point
Dato : 24-04-04 18:31

Som andre HAR været inde på. lyder det som et codec eller, jeg kalder dem for "dummy" film, een uden noget indhold, typiske film downloadet fra visse steder.
Men hvis det er en ægte film kunne det måske være en .avi fra et pinncle-produkt, som næsten kun er kompatibel med sig selv, med mindre man har installeret eks. et kort fra pinncle, hvor diverse codec følger med.

Godkendelse af svar
Fra : archuleta

Dato : 24-04-04 21:01

Tak for svaret ellebye.