/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Alternativ til automatisk lukning af spø~
Fra : lino
Vist : 504 gange
1 point
Dato : 23-05-02 15:56

hej,

har læst lidt rundt omkring i dette forum og ville blot komme med følgende forslag til automatisk lukning af spørgsmål, som nogle brugere har foreslået afskaffet.
I stedet for at et formodet svar automatisk accepteres, hvis spørgeren ikke vælger noget svar kunne man indrette muligheden for at andre brugere kunne afgive deres mening om de foreslåede svar i form af enig - neutral - uenig -
hvis spørgeren ikke vælger et svar ville pointene efter et vist stykke tid gå til det svar, der havde opnået flest "enig" fra andre brugere
på den måde ville det være muligt at have flere sidestillede "foreslåede svar" ved siden af hinanden og alligevel - forhåbentligt - forhindre, at en eller anden scorer point på et eller andet vrøvlesvar

selvfølgelig ville denne mulighed - lige som så meget andet her i livet - kunne misbruges af folk der absolut vil snyde (parallelle profiler etc.) - men jeg har desværre endnu ikke set nogen opskrift på hvordan man effektivt forhindrer snyderi - og det kan da vel heller ikke være det eneste vigtige udgangspunkt.

vh
lise

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 23-05-02 16:14

Det må da kaldes nytænkning. Jeg støtter forslaget.

Kommentar
Fra : alice_trauelsen

Dato : 23-05-02 17:46

Jeg med.
Mange hilsner
Alice

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 23-05-02 18:58

Ja. Det kan jeg godt acceptere.
Men var det ikke en ide, at pointene så blev fordelt efter hvor mange "enig" hver især har fået, da man godt kan tænke sig at der er flere om budet, da det i nogle tilfælde er et temperamentsspørgmål, hvilket "enigt svar" man foretrækker.

hilsener
Catbody

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 24-05-02 10:15

Umiddelbart et ok forslag.
Dèr hvor jeg kan se et problem, er når spørgsmålet har en teknisk karakter.
Eks:
Spørgeren har et pc problem som søges løst. Svarene på dette, med henvisninger til links samt andre løsningsforslag er det jo kun spørgeren selv, som kan sige om det løste hans/hendes problem. Det kan vi andre jo hverken være enige eller uenige i.

Kommentar
Fra : lino

Dato : 24-05-02 10:41

hej,

laurenzio > selvfølgelig skal spørgeren stadig have mulighed for at vælge det svar/den løsning vedkommende havde mest ud af - mit forslag drejede sig primært om de tilfælde, hvor spørgeren ikke selv valgte, hvilket svar hun/han ville give point

i øvrigt: tak for opbakningen - nysgerrig efter at høre flere meninger

vh
lise

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 24-05-02 12:16

lino> ok så er jeg med det skrev du jo foriøvrigt også, når jeg nu læser dit indslag igen.... sry.

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 1 point
Dato : 19-06-02 17:01

Hej Lino

Du og de øvrige har så evigt ret - så dette svar må altså være godtaget på forhånd.

De bedste hilsner
Rellom

Godkendelse af svar
Fra : lino

Dato : 19-06-02 17:15

hej rellom

ok - der var jo stadig åbent - så 1 point til dig

vh
lise