/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Vil Mordex ha' rejsetips til Köln og Par~
Fra : frieda
Vist : 563 gange
1 point
Dato : 24-04-04 07:25

Vil Mordex gerne ha' nogle rejsetip?
F.eks. adressen på en restaurant i Köln, der vil få ham til at score STORE point ved "konen"?
Hvorfor han skal stå MEGET tidligt op, hvis han vil en tur til Paris?
Hvad der i det hele taget er værd at foretage sig på de kanter?
Hvorfor Frieda elsker at bo lige midt imellem Köln og Paris?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-04-04 10:43

Hvis du kører ind i Paris med en pæn vogn - er den mindre pæn når den kommer ud.
Brug Metroen i stedet fra en yderstation.
Emesen.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 24-04-04 13:04

>>frieda

Har du lavet en tråd specielt for mig?????????
Det må jeg nok sige........ Det er meget pænt af dig.........
At sætte alle, dette, ene point på højkant

Nå men det kan være at folk kommer med gode ide´er.....
Det skal lige siges, at turen til Paris, kun er måske, og at hvis det bliver til noget så bliver det kun en endagstur, hvor vi kommer sent hjem til Køln om aftenen.........

Men tak for ide´en, og lad os se hvad folk siger

Mordex.

PS. frieda, du skal nok få dine/dit point igen engang.........

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-04-04 14:17

Tag en tur ud på Pierre Lachesse kirkegården og besøg Jim Morrisons grav. Meget romantisk

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 24-04-04 14:28

>>tedd
Og hvem er det så ?????

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 24-04-04 15:03

Mordex:
Det er, fordi jeg har en masse tips til dig.
Du må desværre nok indse, at turen til Paris er ude af billedet, medmindre du står meget tidligt op.
Jeg bor midt imellem Köln og Paris (heldige mig) og har 2- 2 1/2 times kørsel til begge dejlige byer; dvs. at du skal regne med 4-5 timers kørsel....hver vej (og så skal du køre hurtigt).
MEN, der er meget at se på indenfor rækkevidde af Köln.
I Köln skal I så absolut gå på "Ristorante Fellini", Zülpicher Strasse 327, D-50937 Köln, tlf. +49 02 21/44 19 00. Den mest vidunderlige italienske restaurant. Ingen pizza'er og i den dyrere prisklasse, men alle pengene værd. Vi kommer ofte til Köln, bestiller altid bord ved Fellini og nyder det værd gang.
Köln er ikke den smukkeste by (bortset fra domkirken), den blev totalt udbombet under krigen, men forbered jer på at blive ruineret, den er simpelthen stedet at shoppe.
Prøv sidegaderne til "Strøget", der starter oppe ved Domkirken, specielt nede ved Neumarkt, der finder I masser af små sjove specialforrretninger.
Prøv også at kigge ind i de store boghandlere ( ved neumarkt) (selvom bøgerne er på tysk!), med bløde sofaer og cafe'er.
I det hele taget er der mange vidunderlige caféer i Köln, og vejrmæssigt er der altid varmere i Köln end selv sydligere.
Har du brug for et godt, billigt hotel 5. min fra Domkirken, kan du få en adresse af mig.

Nu skal jeg ud og handle.
Vil du have tips omkring Köln også?
Eller hvad med at "besøge" os i Trier/Mosel/Luxembourg-området

Accepteret svar
Fra : Mordex

Modtaget 1 point
Dato : 24-04-04 15:49

Hej frieda.........
Jeg ved at der fra Køln til Paris er ca. 500km., så det var derfor det kun var et "måske".......
Jeg har familie i Køln, så jeg skal heldigvis ikke spændere på hotel....
Derfor har jeg også været i Køln mange gange og været rundt omkring derned, men det var dengang jeg var barn.......
Nu er jeg voksen, gift, og har kørekort...... Så denne gang kan jeg selv bestemme hvad jeg vil, og hvor og hvornår....

Når du nu siger at denne Fellini er i den dyere ende, hvor meget er det så?????
I €?
Jeg regner med at det bliver en spændende oplevelse for både mig og min kone....... Vi er normalt ikke dem der går ud og spiser....... Kun når vi er i udalndet, specielt i Polen...... Dernede er det nemlig megabilligt at spise ude......
Denne gang skal det så være i Køln, og hvis vi kommer til Paris, skal vi også spise der....... Men det tror jeg ikke der bliver tid til...... I stedet for at skynde sig og være på dupperne for at nå både Køln og Paris, vil det sikkert være mere værd at tage det roligt og nøjes med at bruge tiden i Køln........ denne gang
Så kan vi tage Paris en anden gang........

Men tak for tippet med Fellini...... Nævn lige prisen, når du siger den dyre ende Er det over 80 € for to personer???

Mordex

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-04-04 17:41

Nå du så nok ikke The Doors filmen i går!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-04-04 17:43

Ja nu skal du jo ikke udmatte konen!! Der skal jo osse være tid til du ved nok

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 24-04-04 18:00

>>tedd
Hvad handler The Doors om??

Og hvem er det lige der udmatter hvem???

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-04-04 18:04

Hehe godt du osse får lidt fornøjelse Mordex!
Hvad den handler om? En rocksanger fra hippietiden! Prøv at søge på Jim Morrison hvis du vil vide mere

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 24-04-04 18:08

Jeg tror ikke det er noget for mig...... Jim Morrison........ hippie´s............ rocksange...........?????? sir´ jeg bare......

Så hellere ......... og ...... og.......... !!!

Godkendelse af svar
Fra : frieda

Dato : 25-06-04 08:06

Tak for svaret Mordex.