/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Opgradering
Fra : dennis_j
Vist : 872 gange
20 point
Dato : 23-05-01 19:52

Er der nogen da kan hjælpe mig med en opgardering fra win 95 til win 95 osr2 ??

Hvis der er nogen da ligger inde med en side på nettet hvor man kan downloade en opgradering fra, vil det glæde mig hvis jeg kunne få den.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-05-01 20:13

Wed, 23 May 2001 17:52:09 GMT, skrev "dennis_j"
<dennis_j.news@kandu.dk>:

>Er der nogen da kan hjælpe mig med en opgardering
>fra win 95 til win 95 osr2 ??

Prøv en markedsgruppe om der er nogen, der vil sælge en.

>Hvis der er nogen da ligger inde med en side på nettet
>hvor man kan downloade en opgradering fra, vil det glæde
>mig hvis jeg kunne få den.

Det er da vidst ikke helt lovligt, så det beskæftiger vi os ikke med
herinde.

Så må du prøve i en warezgruppe.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark
Bruger din udgave af Outlook Express Sv: i svar?
Så ser en stor del af gruppens brugere ikke dit svar.
Rettelse kan hentes på http://home.chello.no/bmork/oefix.exe

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-05-01 20:36

Jeg opdaterede i sin tid fra win98 til win98-2 for mit arbejde
Inden jeg gjore det ringede jeg til Microsoft, og de fortalte at jeg måtte
opdaterer enhver win 98
jeg mødte, til win98-2 uden at skulle betale flere licenser men jeg måtte
ikke bare opdaterer win95
eller win 3x, da dette krævede licenser, ligeledes måtte jeg heller ikke
tage kopier af min win98-2 cd

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message
news:hq2ogtkatv18hsbjlmacsc932vc3aa6ldf@news.inet.tele.dk...
> Wed, 23 May 2001 17:52:09 GMT, skrev "dennis_j"
> <dennis_j.news@kandu.dk>:
>
> >Er der nogen da kan hjælpe mig med en opgardering
> >fra win 95 til win 95 osr2 ??
>
> Prøv en markedsgruppe om der er nogen, der vil sælge en.
>
> >Hvis der er nogen da ligger inde med en side på nettet
> >hvor man kan downloade en opgradering fra, vil det glæde
> >mig hvis jeg kunne få den.
>
> Det er da vidst ikke helt lovligt, så det beskæftiger vi os ikke med
> herinde.
>
> Så må du prøve i en warezgruppe.
>
> med venlig hilsen
> Knud
> --
> http://home13.inet.tele.dk/smedpark
> Bruger din udgave af Outlook Express Sv: i svar?
> Så ser en stor del af gruppens brugere ikke dit svar.
> Rettelse kan hentes på http://home.chello.no/bmork/oefix.exe

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-05-01 23:39

Wed, 23 May 2001 21:36:20 +0200, skrev "x" <x@y.z>:

>Jeg opdaterede i sin tid fra win98 til win98-2 for mit arbejde
>Inden jeg gjore det ringede jeg til Microsoft, og de fortalte at jeg måtte
>opdaterer enhver win 98

Hmm.

Da Win 98 SE blev lanceret var den da ikke gratis...

Men de fleste af opdateringer kan jo hentes via Windowsupdate,
undtagen deling af internet, så på den måde er det selvfølgelig
gratis, hvis man henter det på nettet.

Man kunne også bestille en CD med alle opdateringer, undtagen igen
deling af internet, mod at betale et ekspeditionsgebyr.

Den sidste version af Win 95, som der blev spurgt på, har aldrig
fandtes i en upgradeversion, den blev kun leveret som OEM sammen med
computere og OEM-udgaver må kun sælges sammen med en ny PC.

med venlig hilsen
Knud
--
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede
og skær venligst det væk, du ikke svarer på.
Du kan læse mere om de danske nyhedsgrupper på http://www.usenet.dk
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-05-01 00:19

Knud Gert Ellentoft skrev:

>Den sidste version af Win 95, som der blev spurgt på, har aldrig
>fandtes i en upgradeversion, den blev kun leveret som OEM sammen med
>computere og OEM-udgaver må kun sælges sammen med en ny PC.

Det er M$' postulat. Det er der stillet spørgsmålstegn ved, og i
Tyskland er det ikke noget problem at købe/sælge OEM-versioner
(har jeg ladet mig fortælle).

--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-05-01 08:45

Jeg skal selfølgelig huske at sige at vi måtte købe win98 SE
men derefter kunne vi opdaterer alle win98 maskiner vi ville
uden extra omkostninger, men andre versioner ville koste
det samme som en win98

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message
news:vhcogt444gn7eht9i99gnanftaek58k0n3@news.inet.tele.dk...
> Wed, 23 May 2001 21:36:20 +0200, skrev "x" <x@y.z>:
>
> >Jeg opdaterede i sin tid fra win98 til win98-2 for mit arbejde
> >Inden jeg gjore det ringede jeg til Microsoft, og de fortalte at jeg
måtte
> >opdaterer enhver win 98
>
> Hmm.
>
> Da Win 98 SE blev lanceret var den da ikke gratis...
>
> Men de fleste af opdateringer kan jo hentes via Windowsupdate,
> undtagen deling af internet, så på den måde er det selvfølgelig
> gratis, hvis man henter det på nettet.
>
> Man kunne også bestille en CD med alle opdateringer, undtagen igen
> deling af internet, mod at betale et ekspeditionsgebyr.
>
> Den sidste version af Win 95, som der blev spurgt på, har aldrig
> fandtes i en upgradeversion, den blev kun leveret som OEM sammen med
> computere og OEM-udgaver må kun sælges sammen med en ny PC.
>
> med venlig hilsen
> Knud
> --
> Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede
> og skær venligst det væk, du ikke svarer på.
> Du kan læse mere om de danske nyhedsgrupper på http://www.usenet.dk
> http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Accepteret svar
Fra : etrier

Modtaget 20 point
Dato : 17-06-01 11:04

Jeg mener ikke man sådan kan opgradere fra de første Win 95'er, til OSR2 versionen, du er nødt til at indstallere den helt forfra, det gjorde jeg da selv i sin tid, jeg har stadig en partion, hvor jeg kører Win 95 OSR2 versionen på.

Jeg sender det her som et svar, selvom det lidt tyndt, men jeg ser at enkelte andre ikke er bange for at sende lidt tynde svar, og det er vel tvivlsomt om der kommer ret mange flere svar eller kommentarer.

Med venlig hilsen Erik