/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows fejl?
Fra : palle22
Vist : 384 gange
50 point
Dato : 21-04-04 08:49

Når jeg forsøger at se billeder i winxp, får jeg denne fejl meddelelse: Explorer har fundet en fejl, og afsluttes. Når jeg forsøger at vedhæfte en fil til min ofir.dk webmail, lukker mail vinduet ned, mens alt andet kører videre. Er der nogen der ved hvad der er galt?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-04-04 08:52

Prøv evt en onlinescanning Med Spywarefri Elle lav en gendannelse tilbage fra før problemet opstod
Mvh sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-04-04 08:54

Gendannelse kan du lave ved at trykke på start tilbehør systemværktøjer gendannelse

Hav en solrig dag Mvh Sune

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 21-04-04 08:54

Jeg har testet for spyware, og diverse onlinescannere... det der blev fundet er fjernet. Men den laver stadig samme nummer. Jeg har også prøvet at gendanne, det hjalp heller ikke

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-04-04 08:55

Så må du have cd'en i og kører en rep af systemfiler

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 21-04-04 08:56

Og hvordan er det lige jeg gør det? Skal jeg boote fra cd'en så? Og vælge hvad?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-04-04 09:00

Det er noget med at du skal lade den starte op og springe videre til næste punkt ...tror jeg nok har kun hørt andre omtale det har aldrig selv prøvet*ss*
Prøv dig frem du kan jo bare annulerer
Mvh Sune

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 21-04-04 09:02

hmmm, jeg venter lige og hører om der kommer nogen der har prøvet

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-04-04 09:08

Du da ellers ikke så gammel hvis 22 er din alder
alle unge trykker da bare på alle knapperne og finder ud af hvad der sker er min erfaring og er ikke bange for at lave fejl du kan jo bare gendanne hvis det skulle glippe for dig
Sune

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 21-04-04 09:10

Ja, men hvis det nu ikke virker.... jeg er lidt presset med tid, pga. eksamen... desuden er jeg hele 24, så jeg er ikke bare en dum dreng... eller? Haha

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-04-04 09:15

Ok en anden muligher er da midlertidigt at åbne et andet program der kan vise billeder og se dem der eller hente et på nettet eks AcDsee er et fedt program som du kan få i en prøveversion Og din alder er da kun halvt så gammel som min

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 21-04-04 09:18

Jeg har hentet det program du nævner... det virker fint. Men jeg vil jo gerne kunne vedhæfte nogle filer. Kan det blive nødvendigt at formatere c-drevet? Hvis jeg sletter og geninst windows skal jeg vel også installere spil og programmer igen?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-04 09:18

Den med at explorer lukker skyldes en konflikt du har i dine billedbehandlingsprogrammer.
Du har simpelthen nogle billedbehandlingsprogrammer der slås om at få lov til at udføre handlingen.
Det er en fejl flere oplever. Hvilket af dine programmer der laver fejlen er svært at sige - der må du prøve dig frem, men det er ofte et corel-program eller Adope (de er meget dominerende).
Vedhæftningen har sandsynligvis samme årsag.
Du kan prøve at opdatere de programmer der er invloveret - det løser ofte problemet.

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 21-04-04 09:20

Jamen jeg synes kun jeg bruger et program, det der er standard i winxp... Jeg har ikke downloadet nogle af de andre du nævner, men de ligger der måske standard? Kan jeg i så fald bare slette dem?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-04 09:38

Alle programmer kan slettes, men start da med at opdatere dem du vil bruge i stedet.
Hvis det er microsoftprogrammer så gå en tur på microsoft og se om du mangler opdateringer.

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 21-04-04 09:40

Jeg mangler ikke microsof updates, og jeg kan ikke finde nogen billed programmer. Hvad skal de hedde? Kan det være noget andet?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-04-04 09:43

Du kan prøve at tjekke om dine system filer er i orden og i de rigtige versioner>

Åben kør i start og skriv

sfc mellemrum/scannow
eller
sfc.exe
og tast ok

men sæt din windows cd i dit cd drev før du taster ok.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-04-04 09:44

sfc /scannow

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-04 09:44

Nej - Det er en konflikt der opstår.

Så må du prøve dig frem.

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 21-04-04 09:46

Øhh, hvad skal jeg lige regne med er korrekt af jeres svar? Hvad kan det program konflikte med? Skal jeg slette alle programmer undtaget det refi? Jeg fatter det vist ikke helt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-04 09:50

Du skal ikke slette noget som helst - du skal TJEKKE.
Der er ikke tale om korrekte svar - der er tale om at finde en konflikt.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-04-04 09:56

prøv at genstarte efter sfc /scannow

Kommentar
Fra : 2cole2hold

Dato : 21-04-04 18:22

Hey Palle,du virker lidt rundt på gulvet!
Måske skulle du prøve at chekke din registreringsdatabase, det er der årsagen til de fleste windows problemer opstår. Der findes heldig software til den slags, og tilmed gratis (i 30 dage), som f.x.:
www.macecraft.com/downloads/RegSupreme_setup.exe
Programmet "rydder op" og retter fejl ;)
Håber det kan løse dit problem

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-04-04 00:18

Husk at lukke
Mvh sune

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 28-04-04 08:03

jamen jeg har jo ikke fået det løst

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-04-04 08:12

Nå ok