/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Billeder over på cd..
Fra : Mille35
Vist : 505 gange
50 point
Dato : 20-04-04 07:46

Hejsa... Jeg har en del billeder jeg gerne vil ha over på cd så jeg kan se dem på vores dwd,men jeg syndes ikke de er særlige gode,hvilken program bruger i og hvilken format skal man brænde i ? Jeg har Nero,Pinnacle + Win XP pro

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-04-04 07:59

Du skal da bare overfører dem som Jpg i nero Det gør jeg og de er da fine i kvalliteten:det kommer jo også an på hvor mange pixels = kvallitet
Mvh sune

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 20-04-04 08:35

Billederne vil næsten altid fremkomme skarpere på computeren end på fjernsynet - både fordi din monitor oftest er mindre og netop lavet til, at man skal se skarpt tæt på. Det er fjernsyn jo ikke. Så derfor tror jeg det stort set er ligemeget hvilket program du brænder med. Og angående billedkvaliteten, så afhænger den jo også af dit digitalkamera eller hvis du scanner dine billeder ind.

Kommentar
Fra : themighty

Dato : 20-04-04 09:15

for at kunne se dine billeder på din dvd afspiller skal du enten brænde dem som vcd eller dvd... i nero kan du brænde en video cd og her overfører du simpelthen de billeder du vil ha vist, du kan også indstille tiden så billederne kører som et slideshow. fx et billede blir vist i to sek og derefter skifter den automatisk til næste billede i serien... håber det hjalp lidt...
themighty

Accepteret svar
Fra : 2cole2hold

Modtaget 50 point
Dato : 20-04-04 09:32

Det er faktisk ret enkelt. Hvis din DVD afspiller understøtter JGP og CD-R formaterne er "den" faktisk ligeglad med om CD'en er en video cd eller hvad den er, bare smid billedrne på CD'en og smid CD'en i DVD'en - voila! Og for at det ikke skal være løgn, så har du ikke engang brug for Nero! XP Pro kan nemli selv brænde dine billeder!
1: Marker de billeder du vil have brændt, og "kopier" eller "klip" dem
2: Gå til "Denne Computer"
3: Isæt en brændbar CD
4: Højreklik på brænder-drevet i "Denne computer" og vælg "Skriv disse filer til CD"
Nu starter Windows "Guiden CD Brænder" som ordner det hele for dig
Ps. Sune har ret: kvaliteten på TV skærmen afhænger af billedets opløsning (pixels) - større = bedre

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 20-04-04 10:22

Mange tusinde tak..... til alle..

Godkendelse af svar
Fra : Mille35

Dato : 20-04-04 10:22

Tak for svaret 2cole2hold.

Kommentar
Fra : 2cole2hold

Dato : 20-04-04 10:54

Et lille PS!
Hvis dine billeder ikke er i JPG format, og du gerne vil konvertere dem, kan det gøres med programmet Paint.
1: Højreklik på et billedet, og vælg "Åben med..." og så vælg "Paint"
2: Inde i Paint skal du bare klikke "Filer" og "Gem som..." og vælge JPEG (*.JPG.....)

Hvis det drejer sig om mange billeder kan det betale sig at hente software på nettet, f.x. på www.download.com (brug stikord som f.x. "jpg", "image" og "convert")

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 20-04-04 10:56

Jammen jeg tror de er jpg,jeg overfører dem lige fra kamaraet