/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Sende Email
Fra : swarn
Vist : 788 gange
300 point
Dato : 16-04-04 17:06

Er der lidt hjælp at hente,jeg kan ikke sende Email,det er lige kommet, men jeg kan godt modtage fra andre, og ligeledes fra kandu som jeg abonnerer på,den kommer op med en fejl som siger.

"Meddelsen kunne ikke sendes,fordi en af modtagerne blev afvist af serveren.den afviste e-mail-adressse var XXXXXXX
Emne "Hilsen",konto Hans,Server smtp. dbmail.dk.Protokol:SMTP,Svar fra server 554
så står der den samme e-mail <XXXXXX>:Recipient address rejected:Relay access denied Port 25 Sikker(SSL) Nej Serverfejl 554,Fejlnummer:0x800CCC79"

Mine porte til Udgående post (SMTP) står til 25
Indgående post (POP3) står til 110
og det har de altid gjort

Og hvor kan man læse noget om disse fejl nummer henne.
Jeg har lige været inde og kigge på min postopsætning og det ser ud til at den er sat rigtig op.
Håber på hjælp, som jeg der ikke er en ørn, til dette kan forstå
Hilsen Hans/Hvidovre

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-04-04 17:09

Prøv at sende til dig selv.
Emesen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-04-04 17:15

Fejlen ligger nok kun i at du har glemt et punktom eller lignende, eller at postserveren har haft en fejl, når du har prøvet.
Hvis du får en mail fra en, skal du aldrig begynde at skrive hans mailadresse, men kun trykke besvar, så er "til" altid fyldt rigtig ud.
Du kan selvfølgelig også altid højre-trykke på en mail og vælge tilføj til adressekartotek. Og når du så skriver en mail, tage adressen fra adressekartoteket, så er den også altid rigtig udfyldt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : sprenger

Dato : 16-04-04 17:16

Du skal ændre din SMTP til "mail.tele.dk" , idet TDC har lukket for relay fra øvrige sites.

sprenger

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 16-04-04 17:17

Til emesen
Det kan jeg godt,og hvad fortæller det mig så????????????
Hilsen Hans/Hvidovre

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-04-04 17:19

Se lidt på de andres forslag.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 16-04-04 17:19

Jeg tror at din sending bliver spærret.
Den ip adresse du har kan være lukket.

Prøv at lukke ned og starte igen.

Henvend dig til din udbyder !!

Jeg har selv haft et lignende problem.

Den tildelte ip adresse var lukket da andre havde sendt spam fra samme adresse.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 16-04-04 17:28

Til sprenger
Hvorfor skal jeg ændre min SMTP til "mail.tele.dk" når jeg har DB net??????????????

Og jakjoe
Vi har to PC her i huset og kan sende frem og tilbage så jeg ved ikke????????????????
Min ip adresse kan da ikke være lukket. så kan jeg da ikke skrive med jer vel????????????????
Hans/Hvidovre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-04 17:28

Hvis ham/den adresse du prøver at sende til har haft en inficeret maskine der derved har været brugt til at sende virusmail ud, har hans mailserver sikkert lukket af for adressen.
Har du prøvet at kontakte vedkommende for at høre om han overhovedet modtager mail eller det kun er fra dig.
Har selv været udsat for at få mails retur pga. afvisning fra modtager.
I alle tilfælde har disse maskiner været inficeret.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-04 17:30

"fordi en af modtagerne blev afvist af serveren"

Det er ikke din maskine der laver fejl - du skal ikke ændre noget.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 16-04-04 17:31

Til refi
Som jeg skriver i en anden tråd (17:28) så kan vi sende til hinanden
Hans/Hvidovre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-04 17:34

Hvad er så problemet?

Du siger jo mailen bliver afvist?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-04-04 17:37

Swan, der er ikke noget galt med din opsætning, du har bare været udsat for at modtagerens server har haft fejl, eller du har skrevet adressen forkert.
Du kan jo kontrollere afsendte breve, og se om der ikke er en fejl i din adresseangivelse.
Send feks. en mail til mig, så svarer jeg inden for 1/2 time. Palle@findmail.dk
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : sprenger

Dato : 16-04-04 17:41

Se venligst flg. link: http://tdconline.dk/artikel.php?id=58046&dogtag=sikkerhed-artikel
Din internetudbyders mailserver kunne tænkes at bruge TDC mailserver som relay, og hvis det er tilfældet skal du ændre din smtp til mail.tele.dk

sprenger

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 16-04-04 17:41

refi
Hvis jeg sender til den anden PC vi har her, så kommer den igennem,og hvis jeg sender til mig selv så får jeg den. men når jeg sender til den samme e-mail som jeg har brugt så mange gange så vil den ikke sende?????
Hans/Hvidovre

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-04-04 17:44

Jeg har prøvet at sende til flere på en gang.
Den meddelte noget der lignede det du har.
En af mail-adresserne var forkert (dk i stedet for com)
Jeg rettede og sendte alle igen.
Det endte med at alle undtagen den forkerte fik 2 mails
Så de andre er måske leveret.
Emesen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-04 17:51

Jeg tror vi snakker forbi hinanden.

Hvis du sender til en anden maskine - det siger jo ikke noget hvis det ikke er samme adresse
Hvis du sender til dig selv - det samme

DET ER MAILSERVEREN DER ADMINISTRERER DEN ADRESSE DU SENDER TIL - DER BLOKERER.

Det er ikke din mailsender.

Har jeg forstået dig rigtigt?

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 16-04-04 17:55

Det svar jeg i sin tid fik fra TDC var, at den IP adresse jeg i de fleste tilfælde fik tildelt, var SPÆRRET på en eller anden mailserver, fordi der var sendt SPAM fra pågældende adresse.

Altså en mailserver nægtede at vidersende mails fra den bestemte IP adresse.

Adressen blev åbnet, og alt var ok.

Du kan godt komme på nettet, og til KANDU, det er der ikke spærret for.

Det var en omskrivning af mit tidligere indlæg.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-04 18:01

Det er sådan set det samme jeg siger - bare forklaret på en anden måde.

Kommentar
Fra : sprenger

Dato : 16-04-04 18:02

Jeg har svaret, idet jeg har været ude for nøjagtigt sammen problem som dig, og da jeg ændrede min smtp til mail.tele.dk virkede min afsendelse af mail igen. Jeg kunne også sende til andre der havde samme mailserver som jeg.

sprenger

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 16-04-04 18:03

Til alle de flinke her.
Nu har jeg ringet til Dansk Bredbånd,(det skal man nok gører med det samme) og der fik jeg at vide at deres postserver er meget ustabil for tiden de håber på at få den til at kører igen så hurtig som muligt (hvad det så betyder)

Så nu ved jeg ikke hvem jeg skal give point til,men den første der har været med i denne tråd, der kan fortælle hvorfor der er flag på busserne i dag får de 300 point.

Hilsen Hans/Hvidovre

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 310 point
Dato : 16-04-04 18:09

Dronningens fødselsdag

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 16-04-04 18:09

Dronningen har fødselsdag

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 16-04-04 18:10

1/1000 sek.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-04-04 18:12

Citat: Fejlen ligger nok kun i at du har glemt et punktum eller lignende, eller at postserveren har haft en fejl, når du har prøvet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-04 18:12

Nej - Det er din mailserver

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 16-04-04 18:13

Og på tråden før refi

Ok Hans gør som du vil.

mvh
jakjoe

Godkendelse af svar
Fra : swarn

Dato : 16-04-04 18:13

Tak for svaret refi.
Hilsen Hans/Hvidovre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-04 18:14

Selv tak - Men egentlig havde vi jo ret alle

DET VAR SERVEREN OG IKKE DIN KOMPUTER.

Fortsat God Dag.

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 16-04-04 18:16

AP MØLLER har også 100 års fødselsdag!
Jeg vil også have nogen point!!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-04-04 18:50

Naboens hamster har fødselsdag...................det er nok derfor - det flagene.
Er det for sent med point.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 16-04-04 18:55

Til emesen
Du er lidt for sent ude,men husk at hilse naboens´s hamster.
Hilsen Hans/Hvidovre

Ps.så har du vel også nok point ik

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-04 19:01

Bare rolig - Jeg har givet ham - i anledning af det gode vejr