/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ingen stemme overførsel i messenger 6.1
Fra : niss45
Vist : 542 gange
50 point
Dato : 15-04-04 13:12

Hej her inde, hvem kan hjælpe mig,
Jeg har tidl. brugt stemme overførsel i messenger 6.1 men efter en gendannelse af harrdisk virker det ikke længere.
jeg har testet guiden lyd og video i messenger, hvor det virkede fint det samme på lyd indstillingerne hvor der heller ikke var problemer, ej heller i enhedshåndtering er der fejl, hvor pokker er fejlen så??
jeg har prøvet at koble friewalle fra men intet hjalp, ingen virus eller spyware er fundet
MVH Niss

Kommentar
Fra : briani

Dato : 15-04-04 13:45

Hejsa

Har du skruet op for lyden ?

Åben din lydstjyrke på ikonet ved siden af uret-her kan du bruge musen til at skrue bjælken op.

Hvis du ikke har ikonet forneden så gå ind i dit kontrolpanel

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 15-04-04 13:50

Tillæg

Prøv også at gå ind i dit kontrolpanel
Åbn lyde og lydenheder
Tryk på fanen stemme-og klik der hvor der står test hardware,og følg guiden.

Brian

Kommentar
Fra : duckit.dk

Dato : 15-04-04 15:04

Hvilken ISP har du?
Jeg gætter på du har fået en ny Ip lease efter instalationen af din hd så du ikke har en åben port til nettet.
check din ip :)

Kommentar
Fra : Dodala

Dato : 15-04-04 15:45

hej duckit.dk.
Hvordan checker man det???
Jeg kender også nogen som ikke kan lave en stemmesamtale?? De køre med XP-home edition.
Jeg har også prøvet alt,men intet virker.

Kommentar
Fra : duckit.dk

Dato : 15-04-04 15:48

Hvilken udbyder har du?

Kommentar
Fra : duckit.dk

Dato : 15-04-04 15:49

er det Cybercity?

Kommentar
Fra : Dodala

Dato : 15-04-04 15:51

tdc- webspeed

Kommentar
Fra : duckit.dk

Dato : 15-04-04 16:00

så burde dine porte være åbne.
start dos og kør ipconfig /all
og skriv outputtet her så kikker vi på det

Kommentar
Fra : Dodala

Dato : 15-04-04 16:09

Det er hjemme ved mine forældrer,så lige nu kan jeg desværre ikke gøre det!!
Jeg har for øvrigt samme model som dem, og jeg har ikke nogen problemer med stemme samtaler.
Skal PCén åbnes i dos´en?
Eller skal man skrive det i dialogboksen kør??

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 15-04-04 16:35

hej til jer, for det første kan jeg jo høre mig selv under testen både på msn messenger og i lyd panelet så det er jo ikke der problemet er og det er heller ikke et problem at jeg ikke kan høre noget i mine højtalere , men at det er andre der ikke kan høre mig..
jeg har ikke problemer med at kome hverken på nettet eller msn og bruger TDC webspeed, samt firewall hvor msn også er åben.
Niss

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 15-04-04 17:13

De er vel dine andre der har en firewall,eller hvis det ikke er XP´s egen firewall så prøv at lukke for den.Hvis det har virket før ,kan du vel sjusse dig frem til probl

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 15-04-04 17:17

PS Prøv at kontrollere at stikket sidder rigtigt i lydk

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 15-04-04 17:21

> olehermann ja det er godt med nogle forslag, men den slags er tjekket og som jeg har skrevet før , virker den fint med div. firewall så hvorfor kommer lyden så ikke ud til andre når beskederne går lige igennem, og min lyd virker også under testen på min egen pc..
niss

Kommentar
Fra : duckit.dk

Dato : 15-04-04 17:42

Kan du forbinde til de andre maskiner eller laver messenger fejl der?

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 15-04-04 18:16

> duckit.dk
Jeg har ingen problemer med at komme i kontakt med andre maskiner på messenger og der er ingen fejl , bortset fra at der ikke kan overføres stemmesamtale , selv om den anden part acceptere anmodningen, men vi kan sagtens skrive beskeder i messenger..
Niss

Kommentar
Fra : duckit.dk

Dato : 15-04-04 18:31

Det var ikke det jeg mente starter messenger samtalen eller laver den fejl?

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 15-04-04 18:34

det der sker er at når jeg sender en lydsamtale og den acceptees af modtageren , sker det intet , samtalen kan ikke høres hos modtager
Niss

Kommentar
Fra : duckit.dk

Dato : 15-04-04 18:36

ok skriv på messenger jca@it.dk og lav en stemme samtale så finder vi ud af det

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 15-04-04 18:49

> duckit.dk det er hermed gjort , så når du engang er online kan vi jo se om det kan løses.

Accepteret svar
Fra : duckit.dk

Modtaget 50 point
Dato : 15-04-04 19:00

jeg er og har været online hele dagen

Godkendelse af svar
Fra : niss45

Dato : 15-04-04 19:26

Tak for svaret duckit.dk. og for ulejligheden selvom det løste sig selv
MVH Niss

Kommentar
Fra : duckit.dk

Dato : 15-04-04 19:27

Tak for point

Kommentar
Fra : 3kp

Dato : 09-05-04 09:17

Hej niss45 og duckit.dk
Synd man ikke kan se, hvad løsningen på problemet var, da jeg har det samme problem på een af mine PC-er.
Jeg har 3 PC-er i netværk - på de to virker stemmeoverførsel perfekt, men på min nye PC kan jeg ikke overføre stemme (P4C800-E Deluxe).
Alle PC-er kører XP-Prof. - samme firewall - Sygate, D-Link router Di-604, Stofanet tilslutning.
Jeg kører Skype perfekt på alle 3.
Gi' et bud!
Mvh 3kp

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 09-05-04 09:46

3kp Jeg fik løst mit problem ved at køre installations cden, som fulgte med pcén , den drillede flere gange under installationen, indtil jeg slog firewalle og antivirus fra under instaleringen, men derefter blev de nødvendige driver installeret og det virkede... desværre skete det senere og årsagen til det atter opstod leder jeg stadig efter...men måske du er heldigere..
Niss

Kommentar
Fra : 3kp

Dato : 09-05-04 10:15

Hej niss45
Tak for dit hurtige svar. Om jeg kan bruge det til noget, må vise sig.
Jeg har en kollega, der som mig, har købt et motherboard magen til mit, og han har det samme problem, så det er lidt nærliggende at tro, at dette prob. hænger sammen med MB.
M.v.h. 3kp

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 09-05-04 10:38

Det var ihvertfald der mit problem var , for lydkortet er intergreret på bundkortet,
( Intel D865GLC ) og det er vigtigt at an får alle driver m.m. kørt ind fra den medfølgende CD. Håber du finder en løsning..
NISS