/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Dolmer i Stensmarks huse Hammelev Rander~
Fra : vestergaard
Vist : 1209 gange
100 point
Dato : 18-05-02 11:41

Min mands oldemor hed Karen Dolmer født den 19 oktober 1858-1860 ?. Gift med en Kristen Poulsen i Stensmarkshus Der står 4 Børn på familysearch.org men der mangler navnet på en.hun hed Mette Marie Poulsen,født den 23 januar 1898.
Er der nogen der har set en ft med flerer børn,for efter hvad familien siger skulle der værer 10-11 børn.
h Vestergaard

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-05-02 14:23

Måske en god idé var at skrive, hvor i landet, du søger ?
Hvor ligger Stensmarkshus...?

mvh
Martin

"vestergaard" <vestergaard.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:fgpF8.11259$4f4.392792@news000.worldonline.dk...
> Min mands oldemor hed Karen Dolmer født den 19 oktober 1858-1860 ?. Gift
> med en Kristen Poulsen i Stensmarkshus Der står 4 Børn på
> familysearch.org men der mangler navnet på en.hun hed Mette Marie
> Poulsen,født den 23 januar 1898.
> Er der nogen der har set en ft med flerer børn,for efter hvad familien
> siger skulle der værer 10-11 børn.
> h Vestergaard
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-05-02 15:47

i øverste linie står der jo Randers, så mon ikke Stenmarkshus ligger i
området

"Martin Bjarklev" skrev d. 18-05-02 14:23 dette indlæg :
> Måske en god idé var at skrive, hvor i landet, du søger ?
> Hvor ligger Stensmarkshus...?
>
> mvh
> Martin
>
> "vestergaard" <vestergaard.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:fgpF8.11259$4f4.392792@news000.worldonline.dk...
> > Min mands oldemor hed Karen Dolmer født den 19 oktober 1858-1860 ?.
Gift
> > med en Kristen Poulsen i Stensmarkshus Der står 4 Børn på
> > familysearch.org men der mangler navnet på en.hun hed Mette Marie
> > Poulsen,født den 23 januar 1898.
> > Er der nogen der har set en ft med flerer børn,for efter hvad
familien
> > siger skulle der værer 10-11 børn.
> > h Vestergaard
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"

Accepteret svar
Fra : charly

Modtaget 100 point
Dato : 18-05-02 17:23

Stensmark ligger ca. 6 km nord for grenaa og det er nok Hammelev kirkebog. eventuelt
Grenaa gl.sogn.Stensmarkshuse er nogle huse som har hørt til Stensmark,som er ca.1,5 km fra fornæs fyr det er mugligt at der ligger noget i lokalarkivet i Grenaa
Med hilsen Charly

Godkendelse af svar
Fra : vestergaard

Dato : 18-05-02 18:41

du har fuld kommen ret carly det er ved grenå og vis folk gad og læse det hele står der stensmarkshuse hammelev randers.
så selv om dit svar er til de 2 andre som stiller spørgsmål til et spørgsmål så syndes jeg
at du skal have de 100 for dit svar.
h vestergaard

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-05-02 21:43

Måske ligger det i området "Stensmark" nord for Grenå og Øst for hammelev.
Om jeg husker rigtigt er stensmarkhus en større residens tæt på Fornæs fyr.

Jeg så for nylig et gammelt kort over Hammelev sogn på
Kort&Matrikelstyrelsen www.kms.dk
Jeg mener faktisk Stensmark var med på disse. Desværre svarede kms ikke i
aften. Check selv.

Jeg tror du kunne få mere at vide på Grenaa Egnsarkiv (ligger i forbindelse
med Grenaa bibliotek)
Spørg evt. efter Børge kjær - han ved måske om der findes noget i arkivet du
kan bruge, eller ej.

/Tommy Møller

"muffer" <muffer.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:4LtF8.11399$4f4.411523@news000.worldonline.dk...
> i øverste linie står der jo Randers, så mon ikke Stenmarkshus ligger i
> området
>
> "Martin Bjarklev" skrev d. 18-05-02 14:23 dette indlæg :
> > Måske en god idé var at skrive, hvor i landet, du søger ?
> > Hvor ligger Stensmarkshus...?
> >
> > mvh
> > Martin
> >
> > "vestergaard" <vestergaard.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> > news:fgpF8.11259$4f4.392792@news000.worldonline.dk...
> > > Min mands oldemor hed Karen Dolmer født den 19 oktober 1858-1860 ?.
> Gift
> > > med en Kristen Poulsen i Stensmarkshus Der står 4 Børn på
> > > familysearch.org men der mangler navnet på en.hun hed Mette Marie
> > > Poulsen,født den 23 januar 1898.
> > > Er der nogen der har set en ft med flerer børn,for efter hvad
> familien
> > > siger skulle der værer 10-11 børn.
> > > h Vestergaard
> > >
> > > --
> > > Leveret af:
> > > http://www.kandu.dk/
> > > "Vejen til en hurtig løsning"
> > >
> >
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : ADKr

Dato : 20-11-03 05:54

Jeg tror det er min farmor, du nævner. Navn og fødselsdato passer. Jeg har kun mødt to søskende til hende, kender ikke til flere.

A. Dolmer

Kommentar
Fra : vestergaard

Dato : 20-11-03 13:31

hej A. Dolmer
hed din farmor Karen Laursen Dolmer født den 10 oktober 1858 i Ørum og din farfar Christen Marius Poulsen, for så er du i familie til mine mand, han er søn af Karl Willy Nielsen vis mor hed Mette Marie Poulsen født den 23 januar 1898 i Hammelev, og Mette Marie var selvfølgelig datter af Karen og Christen.
jeg slægtforsker og er kommet rigtigt langt tilbage i Dolmer slægten + også lidt tilbage i Christens slægt så vis du er intresseret så vil jeg meget gerne høre fra dig og meget gerne betale vis du har billeder for kopier da jeg ikke har et billede af Karen og Christen.
venlig hilsen Dorte Vestergaard Jacobsen
2630 Taastrup
speedy.dorte@mail.tele.dk.
håber at høre fra dig.