/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
overfald
Fra : binky
Vist : 498 gange
50 point
Dato : 10-04-04 01:59

Her i aften var vi til fødselsdag hos vores fælles venner. Min mand har kendt ham i 25 år, og der har aldrig været problemer. Pludselig duede jeg ikke til at have hund, selv om jeg har haft hund altid. Det resulterede i et gedigent overfald på min mand, hans kone og mig. Min mand har det ikke godt med det, og mener vi skal henvende os igen, men vi kommer lige fra skadestuen. På den anden side er det vores bedste venner, så er der nogen, der har et råd?

Fridaflip, dine råd behøver jeg ikke!!!!

mvh binky

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 10-04-04 02:02

Er det hunden der har overfaldet din mand?

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 10-04-04 02:02

Jamen det bliver du ikke fri for tag på skadestuen en gang til og få foretaget en CT- scanning*LOL*

Frida..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-04 02:11

Min mand - Hans kone - Og mig ?

Den kan jeg ikke helt følge, men undrer mig over hvordan "bedste venner" kan slås så det kræver skadestue.

Nu kender vi jo ikke historien, så det kræver nok lidt mere at give råd.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 10-04-04 02:15

Sådan som jeg forstår det, er det vennernes hund der har overfaldet binkys mand. Derfor skadestuen.
Men jeg mener ikke at venskabet skal ødelægges af den grund. Vennerne kan jo ikke gøre for hvad deres hund gør.

Er det korrekt???????????

Mordex.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-04 02:17

Sådan har jeg ikke forstået det....

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 10-04-04 02:21

*GGGG* Det er squtte nemt er det hunden eller manden
der har overfaldet dem alle??

Frida...

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 10-04-04 02:25

Der er tre der er blevet overfaldet - men af hvem??

Citat
Det resulterede i et gedigent overfald på min mand, hans kone og mig.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 10-04-04 02:27

Hun har vist fået for meget at drikke siden hun skriver sådan.............

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 10-04-04 02:28

Min mand, hans kone og mig................. *GG*

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 10-04-04 02:30

Hmm...Hvad er det så med den hund?? - og er det vennernes hund eller??

Citat
Pludselig duede jeg ikke til at have hund, selv om jeg har haft hund altid.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 10-04-04 02:35

ok!!!
- deres venner er en mand som hendes mand har kendt i 25 år, hun har haft hund længe, men dem dur hun ikke til mere, derefter sker der et overfald på hende, hendes mand og "hans kone og mig" (er det ikke de samme så "hendes mands kone og mig")
- nu er hendes mand ked af det - af de to koner - hunden, eller hvad ... eller er det vennen....
Hendes mand mener de skal henvende sig igen (på skadestuen eller hos vennerne??)
og få flere klaps eller...hur ??

*host* CONFUSED ? watch the next episode of "Me, myself and her husbond"

Karina

Kommentar
Fra : binky

Dato : 10-04-04 02:38

I får den igen.
Min mand og jeg var til fødselsdagfest hos vores bedste venner, som vi også spiller kort med hver anden uge. Nu skal jeg udpensle det: Når vi spiller kort, sidder vi ved vores spisebord, og jeg vil ikke have hunden til at rende rundt der. Det var det, al balladen kom ud af. Jeg skal ikke have andre til at fortælle, hvordan jeg opdrager min (vores) hund. Så tændte jeg af, da han begyndte at snakke hundeopdragelse, for jeg kunne ikke finde på at banke en hund på plads, som han gør. Det resulterede i et regulært overfald med politi og ambulance, og skadestue ikke at forglemme.

JEG VED GODT, DER ER MANGE, DER KAN BRUGE DETTE INDLÆG. SÅ HVIS I FÅR NOGET UD AF DET, SÅ SYNES JEG I SKAL GØRE DET.

mvh
binky

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 10-04-04 02:39

aha....

OG ??

Kommentar
Fra : binky

Dato : 10-04-04 02:40

Tak for hjælpen. Dette spørgsmål bliver stående åbent.
mvh
binky

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 10-04-04 02:43

Hvad vil du have vi skal gøre - hvis der var pansere derude, så kan du/I - din mand (hans kone og hendes hund!!!! aaiii sorry) og dig vel melde ham for overfald..... det er da ikke noget vi kan vide da vi ikke var der...... men du bør vel heller ikke sidde og opdrage på andres hunde i deres hjem, hvis du ved deres hund ikke opfører sig som du mener den bør - ved du hvad så? Så står det dig frit for, - lad være at komme i deres hjem..... der skal da heller ingen komme hos mig og blande sig i hvor min hund står og går..... enten er jeres ven en hidsig satan eller osse har du stjerne provokeret....

Sjov måde at tilbringe en LangFredag på *LOLLER*

Karina

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-04 02:45

"binky"
Du lyder som om du vil have os til at overfalde dig.
Du må da indrømme at selve spørgsmålet var MEGET svært at forstå.
Jeg forstår stadig ikke at voksne mennesker der har kendt hinanden i 25 år pludselig bliver voldelige.
Har vedkommende da tidligere været voldelig - eller var i bare stangdrukne.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 10-04-04 02:46

Hello.....

Måske du lige skulle definere venskaber, man bliver filemig da ikke uvenner over så noget - blandt venner. Hvis han har forvoldt skade, det må han jo have siden I var på skadestuen - så meld ham for det overfald..... nu ved jeg jo ikke hvad du eller din mand gjorde.... men det ved du vel selv....ikk`.

Iøvrigt stakkels hund....

Karina

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 10-04-04 02:49

>>binky
Var det din/Jeres hund i havde med hos dem????

Kommentar
Fra : binky

Dato : 10-04-04 02:51

Fnollerpige
Det var sgu min hund, det drejede sig om. Den bestemmer jeg over. Jeg skal ikke have kloge hoveder, der tæsker deres hund til at adlyde, komme og fortælle mig, hvordan jeg skal opdrage min hund. Men det er da godt at se, at I alle sammen har humoristisk sans. Det var da også så sjovt.
binky

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 10-04-04 02:51

Det er jo total hul i øens rør, at køers fordøjelsesvaner afhænger af månens tiltrængningsstabilitet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Men va´ faen´, det tager jo kun en gang eller to at finde det, ikk´??????
Det gælder også om på om egerne på halen er værd at høre på?????
Og om viskelæderens fnuller kan kabanosere pølserne på en tør måde???????

Det er bare min mening.............

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 10-04-04 02:55

Hold da maule - giv os noget af det I fik at drikke *LOLLER*

Citat
"Når vi spiller kort, sidder vi ved vores spisebord, og jeg vil ikke have hunden til at rende rundt der"

de var til fødselsdag - men sad ved deres "eget" bord - måske de havde både hund OG eget bord med.....

Ja undskyld binky, men klokken er sgu for mange til vi forstår det der - betjenten der optog rapport må have klukket en ekstra gang der *GG

Karina

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-04 02:55

"binky"
Det bedste råd lige nu :

Sov på det - spørgsmålet løber ingen steder.

Kommentar
Fra : binky

Dato : 10-04-04 02:56

Min hund var ikke med på besøg. Jeg er bare lidt rystet stadigvæk, for ikke nok med at min mand lignede et blodbad, jeg , nej det gider jeg ikke skrive om, for det bliver misforstået. Jeg skal ikke vove mig for langt frem, er jeg klar over.
mvh
binky

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 10-04-04 02:59

se nu begynder det at ligne noget - hvis politiet var der formoder jeg der blev optaget rapport - foretog I en anmeldelse??? - da ingen af os kender sagen og kun kan få den fra din side, så synes jeg du skulle se om den holder vand .... (hvad filan sagde og gjorde du) der kunne få ham til, at tænde sådan af.....

Kan da sagtens forstå du er rystet ---- men måske refi er inde på noget der - sov på det.

Kommentar
Fra : Lexi

Dato : 10-04-04 05:37

Helt klart - hvis man har været udsat for en voldsom hændelse, er det altid en god idé at tænke sig lidt om, før man tager det næste træk.
Når der ligger 25 års venskab bag, skal I ikke bare "kaste det hele overbord" ved at anmelde manden - det optrapper bare situationen.
Jeg er sikker på, at (overfalds)manden har det ad pommern til lige nu og det kan jo være, at han kommer med en (stor) undskyldning, så I kan få snakket tingene igennem på en ordentlig måde. Det vil være langt at foretrække end at få blandet myndighederne ind i det, med anmeldelse, afhøring, undersøgelse(r), evt. retsag osv.
Træk vejret tungt nogle gange, få snakket tingene igennem med din mand (hvordan oplevede han situationen) og giv så (overfalds)manden lejlighed til at komme til orde, uden at han bliver "trådt ned under gulvbrædderne" - han er nok klar over, at han gik for langt.
Held & lykke!!

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 10-04-04 07:27

resulterede i et gedigent overfald på min mand, hans kone og mig.

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 50 point
Dato : 10-04-04 08:12

->binky
Min ringe mening er, at når et møde med "venner" ender som dette møde, så kan der på trods af 25 år, ikke være tale om det, jeg forstår ved rigtige venner.
Uanset hvem eller hvad der startede det, er det ikke et forhold der er værd at bevare, og formodentlig heller ikke kan bevares.
Hvad tror du der sker næste gang der kommer et par øl på bordet??. En sådan sag kan man ikke bare glemme, uanset hvis skylden var.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : binky

Dato : 10-04-04 08:32

Hej dabj
Det bliver nok også slutningen på det venskab, for, som du siger: hvad sker der næste gang.
Han ringede for en halv time siden, og sagde, at hans kone havde sagt, det hele var hans skyld, hvad jeg kun kunne sige ja til. Og min stakkels mand ligner et trafik uheld. Han er så ked af det, men siger også at det venskab kan ikke reddes.

Hej Lexi
Jo politiet kom, og vi blev opfordret til at anmelde ham, men han har en søn på14 år, som vi føler, der skal tages hensyn til. Desværre så han sin mor blive smidt gennem stuen. Der vil ramme ham med en politianmeldelse mod hans far, så det vil vi ikke gøre. Men fjolset havde det godt nok ikke godt, da han ringede.

Tak begge to fordi I tager mit spørgsmål seriøst.

mvh
binky

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 10-04-04 08:37

->binky
Min respekt for det med drengen.
Ingen vinder ved en anmeldelse i denne sag.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : binky

Dato : 10-04-04 08:44

Hej dabj
Det mener, jeg heller ikke. Jeg er bare ikke færdig med at tænde af over for ham, for jeg skal gå med tørklæde om halsen en pænt stykke tid, for det lykkedes ikke for ham at kvæle mig, men det er nemt at se, at forsøget er gjort. Virkelig en psyko-fyr. Vi har nogle ting stående der, som jeg skal have hentet idag, så jeg er spændt på, hvordan det spænder af.
mvh binky

Godkendelse af svar
Fra : binky

Dato : 10-04-04 08:50

Tak for svaret dabj.
Jeg lukker spørgsmålet nu, inden alle de dumme kommentarer kommer igen.
Der er en del, der tror, det har været en sjov oplevelse, hvad det absolut ikke var.
mah
binky

Kommentar
Fra : binky

Dato : 10-04-04 08:52

Der skulle have stået
mvh
binky

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 10-04-04 09:08

> binky

Ikke fordi jeg ønsker, at du var blevet kvalt, men som en konklussion på denne hændelse, som så ikke indtraf, kunne jeg forudse, at den gennemsnitlige intilligenskvotient i Esbjerg og omegn vill været steget betydeligt, hvis den var indtruffet.

Så ville der kun være een tilbage som holder områdets IQ-snit nede. Men gør Esbjerg og omegn en stor tjeneste - Tag denne "anden" med næste gang du besøger dette varme og livslange venskab.

Hold da kæft hvor er du dog hjernedød, så selv om ilttilførlsen til dig har været afbrudt en timestid, kan du være helt rolig - Der er ikke sket nogen skade, som ikke allerede fandtes i forvejen.

Kommentar
Fra : binky

Dato : 10-04-04 09:27

ram2
man er nok morgensur.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 10-04-04 09:30

Ja et enkelt surt opstød mere får du altså Hvad i himlens navn tænkte du på - når du efter sådan en rædselsfuld oplevelse, farer hjem fra skadestuen og åbner et spørgsmål i smalltalk om din og mandens elendighed????????

Det er da tragisk hvad der er sket for jer, men jeg har sgu lov til at stille mig undrende overfor den måde, hvorpå du handler efterfølgende....

"Pivvvv - jeg er blevet forsøgt kvalt, og min mand ligner et blodbad. Det må de høre inde på Kandu - de kan sikkert hjælpe mig "

Ikke ligefrem en "naturlig" reaktion - hvis du spørger mig
Og inden du farer til tasterne og skriver at du netop ikke spurgte mig - så lad mig med det samme sige "JO det gjorde du da du oprettede dette spørgsmål. Dette er et åbent forum og jeg abbonerer på smalltalk

Frida...

Kommentar
Fra : musenfryd

Dato : 10-04-04 10:00

binky...
jeg forstår at du/I ikke vil anmelde manden pga den 14-årige, men hvis det er en daglig/ugentlig forteelse at han kaster rundt med konen, så kan det være du netop gør dem en tjeneste ved at lade fjolset betale for sine synder?
En væmmelig oplevelse, jeg kan godt forstå venskabet er slut, men hold da op... jeg føler med konen (og knægten)

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 10-04-04 10:38

Du er sikkert i chokeret tilstand,dernæst vil du nok få det ubehageligt på andre måder, udover det fysiske, det tager sin tid, så giv det tid og forkæl dig selv og dine, så tag det roligst muligt, også din mand og hund, du får det langsomt bedre. Det er en naturlig og sund reaktion, at ville tale med andre,-og jer der ikke har nogen støtte, at gi i en sådan en krisesituation ku jo bare holde sig væk fra tasterne, og tage jer af jeres egen problemer, siden I ikke har noget at gi.Jeg tror det er bedst, at holde jer væk, også fra alt, der vil vækker minder om i går. Jeg tror, at I (jer og vennerne) stresser hinanden gensidigt, derfor er det nok også bedst for dem, at blive fri for jer. Folk reagere forskelligt når de føler sig trådt på, og nogle voldeligt, folk der ikke reagere voldeligt, men på andre ondskabsfulde måde bliver oftest ikke regnet for lige så slemme, som de fysisk voldlige, hvilket er en skam da de kan gøre lige så meget skade, omend på en anden måde. En skam, fordi de så ikke bliver lige så konfronteret imens og bagefter, får lov til at stå til regnskab, (skaderne kan jo ikke ses fysisk) Og derved blive de måske ikke så nødsaget til at tage ved lære.
Folk af den voldelige type, lære med tiden som regel, at sætte fornuftige beslutninger i steden for den rå vold. Men det går langsomt, Din mandsven har sikkert lært lidt i går. Jeg synes kun i skal se dem hvis det sker naturligt af sig selv og kun så længe det føles godt. Og gå mens det er godt. Hvis det er det mindste anstrengen fx bare at høre på ham i telefonen, så hav dig undskyldt, på en pæn måde. Det er nok vigtigt. at I ikke giver nogen skylden,men ser det mere som et "tegn" på, at det ikke fungere mellem jer og at der skak noget udefra til for at rette op på situation og meget tid.
Personligt foretrækker jeg et gedigent overfald, frem for en daglig mobning af folk der ikke respektere min frihed. Jeg kan bedre forstå en person der går over gevind, end en der føler det naturligt at krænke andre altid, selvom det er verbalt. Det er selvfølgelig begge dele af det onde.
Det at var lidt svært, at forstå dit indlæg i første omgang, må skyldes at du er rystet, derfor tror jeg heller ikke, at det er godt for nerverne dine, at tage ud at hente ting idag. Det kan måske gå hurtigt og godt, men din krop husker alt og vil tro, at du sætter livet på spil,hvilket vil sætte den i højeste alarmberedskab, er der ikke nogen der kan hente for jer, eller lade det vente? Jeg vil iøvrigt gøre opmærksom på , at nogle mennesker, hvadendten offer eller bøddel, sidder fast i et mønster, de er afhægige ar den spænding det gir. Så vær lige opmærksom på det, så du/I ikke ryger ind i mønster. Du kan også lære dig , at blive god til at "læse" andre mennesker, så du i fremtiden kan undgå, at tingene bliver sat på spidsen og accelerer ud af proportioner. Gør det for din egen skyld, men også for andre og "verden".
MVH Ha det bedre

Kommentar
Fra : renehansen

Dato : 10-04-04 13:24

fuck mand blive sur over en hund og overfald det er for langt ude søg hjælp alle sammen er der psykiske eller alkoholiske personer i familien det lyder lidt sådan...

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 10-04-04 13:29

binky =

per

Kommentar
Fra : Ram3

Dato : 11-04-04 19:44

dræb alle

Kommentar
Fra : maylee

Dato : 13-04-04 18:35

Prøv at tale sammen så i alle finder ud af hvad der lige skete..Knus Maylee

Kommentar
Fra : binky

Dato : 14-04-04 22:21

Hej Maylee
Tak for din kommentar. Det vil vi gøre.
Knus til dig fra
binky