/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Spam.
Fra : 157359
Vist : 437 gange
100 point
Dato : 09-04-04 10:46

Hej.

Hvad skal jeg gøre? der er en der hele tiden skriver "SKODSIDE" i min gæstebog (www.potterworld.dk)

Kommentar
Fra : Jacx

Dato : 09-04-04 11:04

du kan vel for det første gå ind i din cms (eller der hvor du styrer din hjemmeside fra) og slette indlægget, der ud over mener jeg faktisk også at det er muligt at banne en ip fra en hjemme side og redirect ham til en anden... Jeg er desværre ikke helt sikker på hvordan man gør, men jeg ved at jeg engang var med til at styrer en hjemme side hvor vi havde lignende problemer, og når vi bannede ip'erne, redirectede vi dem til hjemmesider med porno popup, med ca. 400 popup sider, så de fik lidt at se til.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-04-04 11:05

Luk for gæstebogen en tid.

Kommentar
Fra : 157359

Dato : 09-04-04 11:36

>>Teil Det er selvfølgelig en ide, men da jeg ikke har adgang til gæstebogen så kan jeg ikke.

>>Jacx Ditto.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 09-04-04 11:36

hvis at du kan bruge php
har jeg lavet en lille ip-blokker
så kan personen/pc'en det kommer fra udelukkes.

Kommentar
Fra : 157359

Dato : 09-04-04 11:38

Okay.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 09-04-04 11:39

hvis du ikke har adgang til din side ??
hvad så, ????
hvem har lavet det, bed dem om at blokere for ip'en

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 09-04-04 11:41

> 157359
Det er bare en RIGTIG FLOT hjemmeside, og når nogle "snotunger" skriver "skodside", så er det nok ren misundelse. Det ENESTE disse mennesker kan er at lave "graffitti".
Ignorer indslagene, lad være at kommentere, men slet .. slet .. slet .. slet, indtil du kører dem trætte !
Jeg vil lige lægge en hilsen i din/Jeres gæstebog.
/PG

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 09-04-04 11:49

formoder at du ejer http://www.potterworld.dk/
din gæstebog er på
http://www.roelsgaard.dk/potter/guestbook.asp
ved linket på din side kan du lukke for besøg af ip'en
men siderne er lavet i asp, og det er ikke lige mig.
men princippet er nok det samme, som i php.
Så lidt mere info, om hvad du har adgang til og hvad du kan lave selv.
Natmaden

Kommentar
Fra : 157359

Dato : 09-04-04 11:51

>Natmaden jeg har ikke adgang til gæstebogen da den bliver hosted af www.hostedscripts.com.

>>Guild tak!

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 100 point
Dato : 09-04-04 12:05

ok men er resten dit(linket til gæstebogen)
i php kunne man gøre sådan her
Kode
<?php
$ip = getenv('REMOTE_ADDR'); // få brugers ipnummer
$ipblok = "0.0.0.0"; // ipnummer der skal udelukkes

if ($ip == $ipblok) {
header("Location: http://"); //ignorere denne bruger
exit;
}
else {
header("Location: http://www.roelsgaard.dk/potter/guestbook.asp"); // velkommen
}
?>

men du skal jo kende brugerens ip og det er nok lidt svært hvis at du ikke har adgang, til din gb

Godkendelse af svar
Fra : 157359

Dato : 09-04-04 12:14

Jeg har kan godt se hans ip-nummer, så tak for svaret natmaden

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 09-04-04 12:16

selv tak
good luck