/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
klokkeslet og links i frontpage
Fra : NielsPT
Vist : 416 gange
60 point
Dato : 07-04-04 17:42

jeg er igang med at lave en hjemmeside i Frontpage 2000, og har lige et par spørgsmål:

1. Hvordan får man link til at åbne i en ny side, og ikke den man er på?

2. Hvoran indsættes et klokkeslet? (og altså ikke dato osv. for hvornår siden sidst er opdateret) Der skal være ca 6 forskellige klokkeslet, da de skal være fra forsk. steder i verden.

Tak!

Mvh Niels

Kommentar
Fra : Jacx

Dato : 07-04-04 17:46

1. du markere teksten og højre klikker, der burde så komme et sted du kan klikke hvor der står link, der trykker du og skriver stien den skal gå til. Hvis jeg ikke husker helt forkert.

2. aner jeg ikke :)

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 07-04-04 17:50

Har selv fundet ud af spørgsmål 1 nu.. (det var ikke som du skrev jacx)

Kommentar
Fra : Jacx

Dato : 07-04-04 17:52

okay.. så huskede jeg forkert :) sry

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 70 point
Dato : 07-04-04 17:55

Niels jeg må melde pas med dit verdensur, men med hensyn til link så skal du højreklikke på linket og derefter vælge Egenskaber for hyperlink, i den boks der kommer frem er der en knap der hedder destinationsramme og du skal vælge den der hedder nyt vindue i koden vil det se sådan ud: target="_blank"
hvis det er alle link på siden kan du markere feltet: Abgiv som standardindstilling for siden og så vil der i head komme til at stå: <base target="main">

Kommentar
Fra : 8x140844

Dato : 07-04-04 22:57

Hvis du skal have en link til at åbne i et nyt vindue skal du blot skrive <a href="http://" target="_blank">Link</a>