/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Media Player - manglende Medie-bibliotek
Fra : 3kp
Vist : 380 gange
100 point
Dato : 06-04-04 15:37

Visning af Medie-biblioteket i min Media Player 9.0 er holdt op med at fungere. Der vises overhovedet ingen mediefiler. Ved ny søgning efter medie-filer sker der ej heller noget. Søgevinduet åbnes, men der sker intet. Media Playeren virker perfekt på to andre profiler/brugere (XP).
Jeg har genindstalleret Media Playeren uden nogen virkning. Hvad er gået tabt i min profil?
3kp

Kommentar
Fra : noname85

Dato : 06-04-04 15:41

kan din profil se musikken? måske ligger den under en mappe som din profil ikke kan se...

Kommentar
Fra : 3kp

Dato : 06-04-04 15:46

Til noname85
Ja, der er ingen problemer i dette. Virker i øvrigt også fint med Real One Player.

Kommentar
Fra : noname85

Dato : 06-04-04 15:49

hmm det lyder mærkeligt... er du sikker på at den søger det rigtige sted?
ellers prøv dette:

tryk på filer oppe i venstre hjørne -> føj til mediebiblotek -> Tilføj mappe og vælg den mappe hvor dit musik ligger

Kommentar
Fra : 3kp

Dato : 06-04-04 15:51

Problemet er (også) at der slet ikke foretages en søgning - "%" bliver stående på 0

Kommentar
Fra : noname85

Dato : 06-04-04 15:52

prøv at tiføje filerne manuelt som jeg beskrev ovenfor virker det ikke?

Kommentar
Fra : 3kp

Dato : 06-04-04 15:55

Forstå mig rigtigt - det er netop dette, jeg har forsøgt utallige gange - men søgningen starter ikke.

Kommentar
Fra : 3kp

Dato : 06-04-04 15:58

Kunne man blot helt afinstallere Media Playeren, så man kunne foretage en ny installation, men den hænger jo godt sammen med Bill Gates andet software!

Kommentar
Fra : noname85

Dato : 06-04-04 15:59

kan du se filerne hvis du vælger åben?

Kommentar
Fra : 3kp

Dato : 06-04-04 16:01

Ja, det kan jeg - og de kan også afspilles...

Kommentar
Fra : noname85

Dato : 06-04-04 16:02

så kunne du evt. åbne alle dine musik filer og så vælge den der hedder: Tilføj den afspilningsliste der afspilles fra

Kommentar
Fra : 3kp

Dato : 06-04-04 16:06

Jeg har sammetlignet i de tre profiler, der findes: Documents and Settings/Bruger/Application Data/Microsoft/Media Player , men finder kun wpl-playlistfiler her.
Intet andet der ku' have interesse.

Kommentar
Fra : 3kp

Dato : 06-04-04 16:09

Nej, den går desværre ikke - mine musikfiler er sorteret i mange mapper - det ville tage en krig...

Accepteret svar
Fra : kurtsen21

Modtaget 110 point
Dato : 06-04-04 16:39

Find mappen under din profil >> Lokale indstillinger >> Application Data >> Microsoft >> Media Player
Slet filer i denne mappe og start din Media-player igen.
Det kan være en beskadiget databasefil, der er årsagen til dit problem.
De slettede filer bliver genetableret.

Kommentar
Fra : 3kp

Dato : 06-04-04 16:56

Hej kurtsen21
tak for tippet - det virkede - programmet gik selv igang med at søge, og mediebiblioteket fungerer ligeledes igen.

Godkendelse af svar
Fra : 3kp

Dato : 06-04-04 16:57

Tak for svaret kurtsen21.