/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Hastighedsoptimering af HTML
Fra : Harlekin
Vist : 564 gange
200 point
Dato : 21-05-01 10:33

Jeg har et problem med Netscape. Jeg har lavet en side med mange små elementer - 50 tabeller, 250 table data felter (<td>) og 200 instanser af en 1x1 transparent gif til at formatere med.
Det tager 40 sekunder at loade siden i NS 4.08 og 4.77. NS6 er kun 10 sekunder om det, og IE loader siden næsten øjeblikkeligt, så hvad er forskellen?

Jeg har defineret højde-bredde på alle giffer, men ikke på alle <table> og <td>. Vil det gøre siden hurtigere i Netscape at definere disse også? (husk på, at koden bliver samtidigt længere hvis alle disse skal defineres!)

Håber der er nogen der ved hvad der kan gøres ved problemet..

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 21-05-01 10:47

Er ikke ekspert på området, men nu har jeg både
IE og NS installeret, NS bruger generelt længere
tid på at hente en side end IE.

- Tommy

Kommentar
Fra : Wobert

Dato : 21-05-01 10:52

Så vidt jeg ved lægger IE giffen i cachen og genbruger den der fra, hvorimod de gamle versioner af NS genlæste giffen hver gang. NS6 forstår jeg ikke tager 10 sekunder om det, den skulle også bruge cachen, men måske er det fordi den verificerer at det er den samme gif hver gang?
Wobert

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 21-05-01 10:55

Glemte dette link, et godt sted hvis man skal lære lidt om NS. `Dog har jeg ikke kunnet finde en forklaring på dit problem.
http://developer.netscape.com/docs/

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 210 point
Dato : 21-05-01 10:37

Harlekin <Harlekin.news@kandu.dk>

> IE loader siden næsten øjeblikkeligt, så hvad er
> forskellen?

Det er jo lidt svært at se når vi ikke kan se din kode. Giv lige et link til
din side.

> Jeg har defineret højde-bredde på alle giffer,

Godt.

> men ikke på alle <table> og <td>. Vil det gøre siden
> hurtigere i Netscape at definere disse også?

Det tror jeg næppe, men lad os lige kigge på det. NN hart det svært med
tabeller i tabeller, så det kan være at du skal bruge noget helt andet.

--
Allan

Godkendelse af svar
Fra : Harlekin

Dato : 21-05-01 19:19

Jeg fandt selv ud af, at det var tabellerne.

Fjernede jeg alle formaterings gifferne sparede jeg 10 sekunder, men fjernede jeg alle table, td og tr tags, og så tog det 4 sekunder istedet for 40. - selv med over 200 giffer!

Yups, Netscape hader tabeller, og jeg hader Netscape.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 21-05-01 19:21

Men ellers tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-05-01 20:46

Harlekin wrote:

> Jeg fandt selv ud af, at det var tabellerne.
>
> Fjernede jeg alle formaterings gifferne sparede jeg 10 sekunder, men fjernede jeg alle table, td og tr tags, og så tog det 4 sekunder istedet for 40. - selv med over 200 giffer!
>
> Yups, Netscape hader tabeller, og jeg hader Netscape.

Har du afsluttet dine tabeller korrekt? Prøv evt. at køre siden gennem http://validator.w3.org/
Jeg har mange sider med tabeller i tabeller, der fungerer perfekt i Netscape.

M.v.h.

Jonathan

--
jsp-hotel.dk tilbyder profesionelle webhoteller med bl.a. Resin JSP,
PHP, MySQL, SSH/Telnet adgang, rå log-filer, grafisk statistik og
99% oppetidsgaranti.
http://www.jsp-hotel.dk/

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-05-01 22:44

On Mon, 21 May 2001 17:18:42 GMT, Harlekin news wrote:

> Yups, Netscape hader tabeller, og jeg hader Netscape.

De gamle udgaver af Netscape (4.X) var meget langsomme til at tegne
tabeller.

Mozilla er langt bedre (og med browsere der lever op til standarderne
er tabel-hacks langt mindre nødvendige).

Mvh.

--
"Ja, der gik det galt - det er ikke så nemt Adam Sjøgren
med de dér fede dukkefingre!" asjo@koldfront.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-05-01 21:43

> > Yups, Netscape hader tabeller, og jeg hader Netscape.
>
> De gamle udgaver af Netscape (4.X) var meget langsomme til at tegne
> tabeller.
>
> Mozilla er langt bedre (og med browsere der lever op til standarderne
> er tabel-hacks langt mindre nødvendige).

Adam speaks the truth.
Mozilla er langt bedre end Netscape til tabeller, og til flere andre ting.
Det er dog stadigt end browser under udvikling selvom jeg må sige at version 0.9
er en klar forbedring over de tidligere versioner .. den er noget mere stabil og
hurtig. (men stadig ikke ufejlbarlig)

IE 4 er hurtigere end Netscape 4.
5 og især 5.5 er endnu hurtigere.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-05-01 01:45

Harlekin wrote:

> 50 tabeller, 250 table data felter (<td>) og 200 instanser af en
> 1x1 transparent gif til at formatere med.

LOL!

--
Wired Earp
Wunderbyte