/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Farvet text i mapper
Fra : olefahnoe
Vist : 769 gange
290 point
Dato : 05-04-04 20:28

jeg har engang lavet en af mine mapper om så teksten står med grøn skrift.......

HVORDAN FÅR JEG DET VÆK IGEN

HJÆLP det ser ud af helvede til

jeg har prøvet at kopier det til en nu mappe, det hjælper ikke.
kan ikke finde noget i mappe instillinger

HVOR LAVER MAN DET OM IGEN

Kommentar
Fra : steeler_dk

Dato : 05-04-04 20:40

Gå ind i Control Panel, vælg Display og vælg fanebladet Apperance/udseende. Her kan du så vælge det tema, eller de farver du synes ser vedst ud. Det nemmeste er at vælge default Windows.
mvh

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-04-04 20:44

Jeg er nysgerrig - hvordan farvede du teksten på mappen.
Emesen.

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 05-04-04 20:47

hej Steeler_dk

Det hjælper heller ikke

det er også kun i en enkelt mappe det er grønt I

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-04-04 20:49

Har set det:
h-klik et sted på skærmen>egenskaber>udseende>her kan det ændres.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-04-04 20:51

så lav dem alle om - og tilbage.

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 05-04-04 20:51

Hej emesen

det er ca 1½år siden jeg gjorde det og HAR GLEMT det lort

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 05-04-04 20:51

jeg tror måske jeg havde win2000 dengang

nu køre jeg XP Pro

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-04-04 07:25

det skyldes nok at du har lavet en webindstilling på mappen
åben stifinder:

Højreklik et tomt sted i mappen.. vælg tilpads mappeindstillinger,, derefter overskuer du det nok selv.

Alternativt kan du (også i stifinder),
vælge menuen funktioner ->mappeindstillinger. her kan du vælge 'gendan standardinstillinger'.

Den sidste løsning vil gælde for hele pc'en , hold lige tjeck på andre indstillinger,
samme sted under fanbladet 'vis'

Må nok lige nævne at jeg bruger win-ME
Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-04-04 08:24

Du kan prøve at tjekke din skærm opsetning>
start>kontrol panel>skærm>indstillinger>avanceret>kort>vis alle tilstande
vælg din opløsning og se om der ud for står "mange farver",vælg ægte farver.
f.eks. din valgte opløsning ægte farver(32bit) og jeg ville vælge højeste Hertz ud fra den opløsning du har valgt.
Manse9933

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 06-04-04 11:43

Måske kan dette løse dit problem:
http://download.com.com/3000-2195-7475701.html?tag=lst-0-2

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 06-04-04 11:47

Ahhhhh... øjeblik, jeg ved godt hvad det er du præcis mener nu!!!

1. Højreklik på mappen den er gal med!
2. Vælge "egenskaber"...
3. Slå begge flueben fra i "Attributter"...
4. Klik "avanceret"...
5. Her er 4 flueben!...
6. Slå flueben til i de 2 øverste!
7. Slå flueben fra i de 2 nederste!

Så dit problem løst!.....

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-04-04 12:18

jeg kom til at tænke på,start>kontrol panel>mappeindstillinger>vis>fjern
flueben i >viser krypterede eller komprimerede NTFS filer i Farve,men de plejer at blive vis i blå,vis du komprimere dine filer eller har en krypteret Fil/mappe.
Manse9933

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 06-04-04 17:25

nu har jeg prøvet alle de tip jeg har fået

INTET HJALP

jeg har prøvet at lave textfarven på alle andre mapper om til rød men min gl. mappe er stadig grøn...............

HILFE

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 07-04-04 10:04

Prøv at hent det program her, det kan customize dine mapper, så kan det også sætte dem tilbage igen: http://www.mvps.org/sramesh2k/Customize_folder.htm

Accepteret svar
Fra : Boom.dk

Modtaget 290 point
Dato : 08-04-04 13:30

Gå ind i mappe indstillinger og gå til fanen vis. Slå vis skjulte filer til. Tryk ok. Find i mappen (med grøn tekst) folder.htt og desktop.ini. Slet dem. Luk vinduet og åben igen (du kan vist også bruge opdater (F5)). Så skulle det være væk.

Godkendelse af svar
Fra : olefahnoe

Dato : 11-04-04 17:07

Tak for svaret Boom.dk.

I LOVE YOU BOOM.dk

Det var lige det der skulle til tusin tak

Kommentar
Fra : Boom.dk

Dato : 11-04-04 20:54

np

Kommentar
Fra : Boom.dk

Dato : 11-04-04 20:55

Og god påske!

Kommentar
Fra : thomas_abc

Dato : 28-03-05 00:46

Er der nogen der ved hvordan man farver en enkelt mappe + undermapper og filer i hvilken som helst farve man ønsker! ? i for eksempel grøn, uden at man behøver at komprimerer den.