/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Forskydning af celler i Excel
Fra : Nukke
Vist : 4257 gange
200 point
Dato : 05-04-04 09:14

Hejsa..
Er der nogen der kan hjælpe mig med dette problem?
Er det muligt, i Excel, at forskyde en kolonne lodret op og ned, i forhold til de kolonner der står ved siden af den.
Håber spørgsmålet er til at forstå.

mvh

Rasmus Knudsen

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 210 point
Dato : 05-04-04 09:29

Hej
Hvis du mener halve positioner i forhold til celle linier er det ikke muligt.
Dog er det muligt hvis du laver halv cellehøjde og lægger de celler sammen du ønsker.
Så der er lidt muligheder.
Ver det svar på dit spørgsmål ?
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 05-04-04 09:56

Hej Jeg kom til at tænke på at det også bare ville var dine værdier du ville x-antal positioner op.
Det kan du jo gøre ved at markere opråde og flytte dem nanuelt.
Du kan også bare indsætte en ny kolonne og referere til cellerne du ønsker færdierne fra bagefter klapper du din værdikolonne sammen (skjuler denne). Hvis du skriver celler referencen Du ønsker at C2 skal indeholdeværdien fra B1 skirver du i C2 følgende =B1
Herefter kandu bare kopier nedaf med det sorte kryds så vil alle celer referere 1 celle forskudt.

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 05-04-04 11:02

Selve fysisk at lave en forskydning af cellebredden indenfor en kollone er ikke muligt.

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 05-04-04 11:42
Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 05-04-04 11:50

Interessant indlæg cooper, der står desværre intet om spørgerens problem.

ellebye

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-04-04 14:32

Det lyder for nemt, så det er nok ikke det du vil.
stå til venstre for A1>indsæt række.
stå i toppen af den kolonne som skal hæves>slet celle>nu spørger den selv om den skal rykke op.
Men som sagt, så nemt er spørgsmålet nok ikke.
Emesen.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 05-04-04 14:51

>emesen, jeg fortolker spørgsmålet om man kan variere kolonnebredden ned af i rækkerne, men det kan man ikke, det er kun i rækkerne man kan variere højden.
Men lidt respon fra >Nukke var da ønskeligt.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-04-04 16:39

Ellebye jeg fortolker sådan:
A 1 H
B 2 I
C 3 J
som kan blive til
A 2 H
B 3 I
C J

Men til din fortolkning er mit svar også - nej, da cellehøjde vil invirke på nabocelle. Med mindre man går i gang med et større flettearbejde og tekstforskydning, for så kan det måske lade sig gøre, når tungen holdes lige i munden.
Emesen.
Lidt respons ville ikke være så tosset.

Kommentar
Fra : Nukke

Dato : 05-04-04 19:42

Jeg prøver at formulere mig lidt klarer med et eksempel. (Jeg skal bruge det i forbindelse med et landmålingsprojekt)
Lodret i kolonne A er der i hver celle et tal f.eks. A1=34, A2=66, A3=88.
I kolonne B skal jeg så bruge differensen mellem to tal. f.eks. imellem A1 og A2, men stadig i kolonne B, skal jeg bruge værdien 34-66.
Håber det kunne klare det lidt op. Ellers mange tak for den store interesse der er for at hjælpe os der ikke er så skrappe til det.

Rasmus Knudsen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-04-04 19:52

a1 = 34
a2 = 66 b2 =HARMIDDELVÆRDI(A1;A2)
a3 = 88

Marker celle b1 og b2 >tryk på det lille fletværktøj med a inden i>formater celler>
justering>vandret = centreret ; lodret = centreret>ok
Nu står middelværdien midt ud for de to celler.
For at lave formlen bruger du fx og finder den i statestik.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-04-04 19:56

hov jeg så ikke ordent efter det er jo diff du skal bruge men det ved du nok selv.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 05-04-04 20:11

a1 = 34
a2 = 66 b2 = (a2-a1)
a3 = 88 b3 = (a3-a2)

Er det sådan ??

Kommentar
Fra : Nukke

Dato : 06-04-04 11:20

a1 = 34
b(1,5) = (a2-a1)
a2 = 66
b(2,5) = (a3-a2)
a3 = 88
Jeg er ikke så godt til at formulere det...
men det skulle gerne se sådan ud, så når man printer det er det pænt og nydeligt.
mvh
Rasmus Knudsen

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 06-04-04 12:13

Kunne det tænkes at se ud som dette:
www.ellebyes.dk/eks.htlm

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 06-04-04 12:15
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-04-04 18:02

eller sådan:
ftp://hirsenet.dk/
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-04-04 18:26

eller måske sådan her: (udgave 2)
ftp://hirsenet.dk/
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : Nukke

Dato : 07-04-04 09:50

Tak for svaret Benjamin.Hansen.

Kommentar
Fra : Nukke