/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
køb af webhotel
Fra : NielsPT
Vist : 559 gange
132 point
Dato : 01-04-04 16:20

Hey ya'll

Jeg kunne godt tænke mig at købe/registrere et webhotel + domæne (.dk) , og har derfor en række spørgsmål:

1. Hvor er det billigtst? - Vil gerne have min 200 mb.
2. hvad siger I til: http://www.surftown.dk/ <-- er det ikke billigt?
3. Jeg har TDC-kabel internet, kan jeg drage nogen fordele der? (altså købe et hotel dér?)

Mvh Niels

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 01-04-04 16:25

lytter med

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 01-04-04 16:30

http://www.b-one.net/

Samme pris, men det kan være der er andre forskelle som måske er relevante

Kommentar
Fra : 157359

Dato : 01-04-04 16:31

Hos b-one.net kan du få 500 mb. for kun 36 kr.

Kommentar
Fra : 157359

Dato : 01-04-04 16:31

om måneden

Kommentar
Fra : 157359

Dato : 01-04-04 16:37

582,00 kr. for oprettelse hos b-one men dk domæne (500 mb) og hos surftown.dk koster det 691.25 for oprettelse med dk domæne (400 mb.)

Kommentar
Fra : sion

Dato : 01-04-04 16:40

Jeg kan varmt anbefale www.b-one.net.

Jeg har aldrig haft problemer med dem.

De har tilsyneladende samme vilkår og priser som Surftown - dog med undtagelse af oprettelsen, hvor b-one's kun koster 90,- mod Surftown's 199,-

Simon

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 01-04-04 16:51

www.web10.dk er langt at foretrække fremfor b-one, hos web10 ejer du fuldt ud dit domæne

hos b-one har du intet rigtigt kontrolpanel og kun en ftp
hos web10 har du fuld kontrol over DNS (nyt). = Du kan feks. selv flytte dit domæne og/eller postserver til hvor du vil.
Jeg ved det fordi at jeg har domæne begge steder.
Jeg var dog meget imponeret da jeg var inde på http://www.cliche.dk/ og efter en tid kom der sørmne en pop-up
med en levende suporter, som spurgte " kan jeg hjælpe dig",,, flot service. og priserne er meget lave

Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 01-04-04 17:11

uden sammenligning er www.dandomain.dk den mest seriøse aktør på markedet

per

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 142 point
Dato : 01-04-04 17:12

Hej Niels
Der vil komme mange bud til dig, men jeg mener fortsat at http://www.dothost.dk/webhoteller.php er det billigste. Du kan jo selv tjekke priserne, men du kan få 300MB for en flad tier og 500 MB for 15 kr + moms, og du ejer fuldt ud dit domæne selv. Deres stabilitet er meget høj og jeg bruger dem selv uden problemer.

//bentjuul

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 01-04-04 17:14

Lige en ting til.
1.
købte dom. spis.nu det kostede ca. 1500. det blev betalt 4 dage efter, men 3. dagen var det optaget til anden side,
det tog 5 mdr. at få pengene retur. og det er stadig ikke opklaret hvem der snuppede det, (lugter af intern handel).
2.
købte kjar.net.. fedt det jo mit efternavn, men domænet har været i brug før, så nu for jeg al post, der sendes til den
forige ejer.
Ja der er mange ting at tænke over!

Men jeg holder mig stadig til http:/web10.dk , og sådan er det jo når at man har det, der følger
også et kandu lignende forum med. www.i-know.dk
som altid er en kæmpe hjælp, når der er brug for det.
Ja det var bare lige det.
Natmaden

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 01-04-04 17:15

natmaden:

Ejer man ikke sit domæne hos b-one? eller hvad mener du, er ikke helt med.
Kan man ikke kun få op til 125 mb hos web10.dk?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 01-04-04 17:18

bibsamie ->Det er da nogle seriøse priser
bentjuul ->tak den må jeg kikke på.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 01-04-04 17:37

NielsPT -> du kan ubegrænset udvide dit hotel i pakker af 50mb a 5kr/md.
hos http://www.dk-hostmaster.dk hvor at domæne registeres, gøres det under 3 punkter.
en b-one ser sådan ud
Registrant: mig
Fuldmægtig: b-one (pinkode-ejer)
Betaler: mig
og en web10
Registrant: mig
Fuldmægtig: mig (pinkode-ejer)
Betaler: mig

Det kan måske være ligemeget i dagligdagen, men jeg bryder mig ikke om det.
forstil dig at dit domæne blir et populært sted, hvem bestemmer/ejer det ??
pøv hos http://www.dk-hostmaster.dk at se(find) alb2620.dk og net2620.dk
gæt hvor at jeg selv kunne bestemme

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-04-04 17:51

Det samme gør sig gældende hos Dothost

Registrant: mig
Fuldmægtig: mig (pinkode-ejer)
Betaler: mig

Dothost ordner dit domæne det koster 90 kr. første år og efterfølgende år bliver du opkrævet direkte ved mail af www.dk-hostmaster.dk pt. 60 kr. + moms.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 01-04-04 18:03

bentjuul ØV ! Det sgu så godt ud.
Der er jo en grund til at jeg valgte mit alias 'natmaden'.
det langt over min sengetid, såå
NielsPPT jeg håber ikke at du lukker tråden lige nu!
Fortsat god dag, øhh eftermiddag.
Natmaden.
nå ser lige at det er aften, så er det godnat

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 01-04-04 18:05

natmaden

vil man have kvalitet må man betale, sådan er det bare gonatmand.

mvh
per

Kommentar
Fra : 8x140844

Dato : 01-04-04 19:43

Jeg kan klart kun anbefae http://b-one.net/

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 01-04-04 20:30

http://gethosted.dk/
og lad mig så sove

Godkendelse af svar
Fra : NielsPT

Dato : 08-04-04 15:34

Mange tak for svaret bentjuul. Tror det bilver det webhotel jeg vælger..

mvh Niels

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-04-04 19:35

Selv tak NielsPT, som tidligere nævnt har jeg brugt dem længe, og de har indtil dato haft meget få afbrydelser. Held og lykke med din hjemmeside.

//bentjuul

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 24-05-04 20:06

Hej bentjuul og evt andre..

Jeg har nu købt domænet på dothost, og fået en bekræftende mail (jeg betalte online)
Men hvis jeg nu søger efter mit domæne på dothost så står der at det stadig er ledigt. - Er det fordi det skal registreres / oprettes først? (købte det for 15 min siden)

Og hvordan uploader man til dothost? Jeg kan ikke se der er et sted på dothost hvor der står 'upload' eller noget?

Mvh Niels