/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
BLiv kendt på nettet
Fra : mhvejsel
Vist : 468 gange
95 point
Dato : 10-05-02 23:19

Hvordan bliver jeg kendt på nettet
jeg har lige startet en firma hvor jeg sægler Hardware
jeg ved godt man kan bruge meta tags men er der ikke andre muligheder
er der ikke et sted man kan gå ind også melde sin side til også kommer den ind på 50 søgemaskiner

Tak på forhånd
Mvh. Mhvejsel.dk
mail info@mhvejsel.dk

Accepteret svar
Fra : 2mmy

Modtaget 105 point
Dato : 10-05-02 23:30

>er der ikke et sted man kan gå ind også melde sin side til også kommer den ind på 50 >søgemaskiner

Jo her:
http://url-tilmelding.8m.com/

Men jeg vil ikke anbefale det. Koncentrer dig i stedet om de store søgemaskiner, og sørg for at gøre det ordentligt - de maskiner hvor mange tilmelder sig mange stedet på én gang giver ofte dårlige placeringer (læs mere på www.joyzone.dk som er et mekka for søgemaskineoptimering).

Google gav en gang bedre placering jo flere sider der linker til ens side, det er jeg ikke sikker på stadig er tilfældet - men ellers var det også noget at koncenterer sig om.

Prøv at se om din side kan blive dagens website hos Chart.dk (giver 200-400 hits på den éne dag).

http://www.danban.com <-- Begynd på bannerannoncer, du kan evt. give provision, på den måde har du styr på udgifterne (ligegyldig hvad er det en billig måde at reklamere).

Sponsorater er måske også en ide, men det har jeg ikke så meget forstand på.

http://www.jubii.dk tilbyder en form for reklame, så man dukker op først når der bliver søgt på udvalgte ord. Jeg har ikke selv erfaring med den form for reklame, men jeg har en ven, der siger at det er meget effektivt.

Kommentar
Fra : Gensmann

Dato : 10-05-02 23:44

Hej Mhvejsel.

Den bedste måde at blive "kendt" på nettet er meget enkelt og til tider ligefrem lidt banal.
Fundamentalt set handler det om at lave noget som er interessant for folk at benytte, købe eller fortælle andre om.

Der findes en række services som enten gratis eller mod et beskedent beløb kan tilmelde dig en række søgemaskiner og indekser, men det nytter jo ikke så meget hvis folk ikke søger på de ord du er tilmeldt under eller hvis der er så mange i katagorien at man drukner blandt alle andre.
Hvis du endelig vil lave noget reklame for dit site og dit firma, så er der altid muligheder som køb af reklame plads på diverse segmenterede sites gennem f.eks et banner netværk, som doubleclick, danban osv. Dette er dog alle services der koster dig penge, ligesom reklame i aviser, blade osv.

Den bedste måde at "blive kendt" på gratis er ifølge mine erfaringer at lave noget som et værd at tale om. Hvis dine priser eller dine produkter endten er de billigste, bedste eller på andre måder unikke så skal folk nok fortælle deres venner og bekendte om det. Dette er også bedre kendt som viral marketing.

Du nævner du har et hardware firma hvilket implicit betyder et marked med mange konkurrenter, eftersom det ikke er den mindste branche i Danmark. Du bliver derfor nødt til at have noget der gør dit firma unikt. Når du har fundet ud af hvad der gør dit firma unikt og hvorfor folk lige netop skal vælge at købe fra dig, så kan du så småt begynde at finde ud af hvilke steder folk, som kunne være interesseret i netop det dit firma sælger, kommer. Det kunne f.eks være websites der anmelder hardware (du kunne sponsere nogle af disse med test hardware). Det kunne også være online communities for f.eks gamere eller andre teknisk interesserede, hvis det er saml selv dele du sælger, hvor du kunne sponsere præmier til konkurrencer osv.

Det er et hårdt marked du bevæger dig ind på, du er ikke den første der har fået ideen til at sælge hardware over internettet, så lad være med at skrue dine forventninger for højt op, medmindre du endten tilbyder nogle ekstremt lave priser (der kan sammenlignes med nogleaf de andre forhandlere på www.edbpriser.dk), eller du kan levere nogle produkter som kun få kan.

Fundamentalt set gælder der de samme regler i en internet butik som i en fysisk butik. Hvis du behandler dine kunder med respekt og god service, så anbefaler de dig til andre.
Fordelen ved online verden er at tilfredse forbrugere meget nemt kan fortælle en stor mængde mennesker hvem der er fede ved at sende emails, benytte anmeldelses sider (edbpriser.dk) og lignede.
Ulempen ligger dog i at utilfredse kunder ligeledes kan (og gør det i stor stil) gøre det samme. Ofte har utrilfredse brugere en langt større tendens til at fortælle at de er blevet uretfærdigt behandlet end tilfredse, hvorfor det rent faktisk kan være sværre at bibeholde et godt omdømme i online verden, da et enkelt fejltrin kan betyde mistro blandt 100'vis af kunder eller mere.

Jeg er klar over at dette msåke ikke lige var det svar du ventede dig, men der er desværre ikke nogen nem måde at blive populær på i online verden. Det foregår på nøjagtig de samme principper som i den fysiske verden. Eneste forskel er at alting kan forstærkes med en faktor 100 eller mere pga de nemme publiseringsmuligheder, hvorfor man skal træde ekstra varsomt.

De bedste hilsner og held og lykke
Oscar Eg Gensmann

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 11-05-02 00:07

Hehe, jeg burde have fattet mistanke til dig da jeg så længden af indlægget, du er da også alle steder

Mht. det med at være unik, skal du tænke dig lidt om. Jeg vil ikke anbefale dig at adskille dig ved, at være ekstrem billig, da du så ikke har råd til reklamer, en ordentlig server, ordentlig support, kvalificerede medarbejdere når du når så lang og lignende. Desuden er der nogen, som automatisk har mistillid til steder der er meget billige (ligesom det var tilfældet med Cliche - folk var mistænkelige end før Cliche nåede, at få deres første kunde).
Det er ikke holdbart at konkurrere på prisen som eneste parameter.

Når det kommer til designet af hjemmesiden er det også ret vigtigt, det skal gerne udstråle tillid og professionalitet. Det er et dumt sted at sparer på pengene, dermed ikke sagt at du skal hyrer FrameFab eller lignende pengeslugerer - men hold dig fra Ole nede på hjørnet.

Men jeg tror, at Oscar er inde på noget af det rigtige med, at specialisere sig &#8211; find din egen lille niche. F. eks http://www.studie-data.dk som har specialiseret sig i køleteknik og udsmykning til kabinettet (dog har de efterhånden fået et par konkurrenter på det område).

Prøv, at finde noget der er unik. F .eks cd&#8217;er, disketter, og andre diske + http://www.apdrives.com/apdrives/usb-hard-drive-slim-enclosure.html og lignende ting indenfor samme kategori&#8230; &#8221;Transport af data&#8221;, eller hvad man nu skulle kalde det.

Kommentar
Fra : Peterpo

Dato : 11-05-02 01:47

Jubii giver rimelig mange hits, men vælger du gratis tilmelding, tager det omkring 9 mdr før du er på, hvis du vil hurtigt på (3-5dage) må du betale dem nogle få hundrede kr.
Set i forhold til, hvad reklame koster, er det efter min mening en god fradragsberettiget investering.

mvh

Kommentar
Fra : Gensmann

Dato : 11-05-02 01:48

2mmy>

Det kan aldrig anbefales at leve over evne. :) Dvs bringe priserne ned på et urealistisk niveau så der ikke er råd til andre ting.
Dette må man formode at Mhvejsel som forretningsmand ved, hvorfor jeg gik ud fra at, min hentydning angående priserne, ikke ville blive opfattet som en opfordring til prisdumpning.

Jeg giver dig også ganske ret i at den laveste pris ikke altid er en positiv konkurrence faktor, om-end i mange tilfælde yderst effektivt hvis man ikke har noget imod at blive opfattet som en discount forhandler.

De bedste hilsner
Oscar Eg Gensmann

Kommentar
Fra : als

Dato : 11-05-02 09:52

Rimelige priser og service min ven. Service, service og atter service. Så bliver der snakket om dig og du får kunder. Så kan du begynde at sænke priserne yderligere for nu har du kunder til det, men fortsæt med service, service og atter service. Tilfredse kunder er alfa og omega. Det firma jeg arbejder i har benyttes sig af denne metode og er idag Danmarks største på området og et af verdens største, med globalt med ca. 20.000 medarbejdere og så er firmaet pæredansk. Al begyndelse er svær, men husk på service, service og atter service. Kunden er konge. Følg hele tiden kunden, så han/hun siger at selv om pc'en ikke funkede så stod firmaet ved sit ansvar. Held og lykke med det!!!

Kommentar
Fra : mhvejsel

Dato : 13-06-02 12:34

Jeg synes ikke rigtigt det virker...

Mvh Mhvejsel.dk