/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Billeder
Fra : 157359
Vist : 532 gange
50 point
Dato : 30-03-04 19:13

Hvordan kan man forstørre billeder ned?
ligesom på http://fantasyzone.dk/Harry_Potter/Billeder.asp

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 30-03-04 19:29

Ja du mener vel formindske? Men om du skal forstørre eller formindske er lige meget for det gøres i et billedbehandlingsprogram f.eks. PHOTOSHOP eller Paint Shop Pro. Det er i realiteten/princippet det samme der skal gøres . Du importerer det billede du ønsker skal ændres ind i programet og finder den menu som hedder "IMAGE SIZE" og skalérer så dit billede til den ønskede størrelse, Hvis det skal bruges til nettet bør det lige igennem programets "slankekur" altså optimeres til web, så det ikke bliver så "tungt" at åbne på en hjemmeside eller et fotogalleri.

Hvilket program du har til rådighed ved jeg ikke men du kan spørge lidt mere specifikt når vi/jeg ved dette.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : 157359

Dato : 30-03-04 19:31

Jeg bruger Paint Shop Pro

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 60 point
Dato : 30-03-04 19:39

Ja jeg er ikke lige superbruger på dette program da PHOTOSHOP er mit foretrukne, men du trykker på F1 og søger på IMAGE SIZE i search feltet. så vil du blive guidet igennem hvordan du skalérer billeder, men som jeg skrev er princippet det samme for (alle) disse programer.

Hvis det ikke er svar nok må du/vi lige have en Paint Shop Pro bruger på banen.

God fornøjelse!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : 157359

Dato : 30-03-04 19:47

Kan mangodt installere Photoshop på Win ME?

Kommentar
Fra : 157359

Dato : 30-03-04 19:47

Kan man godt installere Photoshop på Win ME?

Kommentar
Fra : 157359

Dato : 30-03-04 19:47

Kan man godt installere Photoshop på Win ME?

Kommentar
Fra : 157359

Dato : 30-03-04 19:48

Ups...

Kommentar
Fra : dk

Dato : 30-03-04 19:50

Hejsa

et altervativ er
Acdsee hvor man vælger billerne og går i menuen og vælger "make html" dette gør
der bliver lavet et lillle og et stort som vist på dit link.
nemt og lige til........

http://www.acdsystems.com/english/Products/ACDSee/ACDSee-Download?CMP=ILC-HomeLeftProdCentric1&CRA=ENfreetrial

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 30-03-04 19:52

Du går ind i "Image" og klikker på resize. Her kan do så væge størrelse i %. Formindske under 100 forstørre over 100.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 30-03-04 20:04

Ja mig bekendt kan du sagtens installere Photoshop på diverse styresystemer. Jeg vil godt give Photoshop 5* ud af 5 mulige når det gælder billedebehandling.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-03-04 20:26

Et godt alternativ er XnView http://www.xnview.com dette program er nemt at bruge hvis man ikke ligefrem er en ørn på området. Husk at gemme de billeder du vil ændre, under et andet navn, så du til stadighed har originalerne.

//bentjuul

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-03-04 20:44

Du kan også:
Formindske en kopi og lave hyperlink til selve billedet.
Men har du ikke ændret opløsningen på billedet vil det vare længe før dine billeder er oploadet, og folk er gået inden.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : 157359

Dato : 30-03-04 21:15

Tak for svaret pallenoc og til alle jer andre.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 30-03-04 21:57

Tak for din accept...håber du får lavet nogle gode billeder! Hvis du vil prøve PHOTOSHOP kan du downloade en 30 dages trial-version her:
http://www.adobe.dk

Mvh
Palle Jensen