/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Skal svare "ok" mange gange. Posthentni~
Fra : Leo.pedersen
Vist : 419 gange
145 point
Dato : 30-03-04 14:32

Hej

Jeg har et irriterende problem med Microsoft Outlook 2002.
Når jeg klikker på "Send/modtag", så sker den ønskede handling godt nok, men jeg skal klikke på "ok" mange gange.

Har af forskellige årsager 11 e-mail adresser, men der skal nogle gange klikkes flere gange pr. e-mail konto.

Ved oprettelsen af e-mail kontiene, har jeg sat flueben i "Husk adgangskoden", dvs. koden er indtastet på hver e-mail adresse individuelt.

I den dialogbox, hvor jeg bliver nød til at klikke "ok", der er der også mulighed for at sætte et flueben i "Gem denne adgangskode på adgangskodelisten", men selv om jeg sætter flueben her, før jeg klikker på ok, så ændre det ikke på noget.

Har for en uges tid siden formateret harddisken og startet forfra (af andre årsager), men dette problem var der både før og efter jeg formaterede, så det er sandsynligvis ikke "snavs" i Outlook.

Har ledt menuerne igennem, for at se om der er et sted jeg mangler at udfylde, men kan ikke finde det, så forhåbentlig er der en her, som har et godt råd.

På forhånd tak.

Leo Lund
www.erhvervsbogforing.dk

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 30-03-04 14:38

Har du overvejet om der måske kunne være tale om problemer med din mus?, den bliver immervæk slidt, og derfor skal man måske klikke flere gange før der er kontakt.

Så mit råd er lige at prøve at skifte musen ud, og hvis dette ikke nytter noget, så skriv lige igen.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 30-03-04 14:51

Det er ikke noget med musen, den virker fint.

Det som er problemet er, at den lille dialogboks kommer igen og igen, således at jeg skal svare ok mange gange, dvs. når jeg klikker, så virker klikket fint, og der er så blot en ny dialogboks, hvor jeg skal svare ok.

Jeg kan nederst på skærmbilledet se, at der ofte er 5 dialogbokse som venter på at blive besvaret med ok.

Hvis jeg er ved at modtage en e-mail med en stor vedhæftet fil, så skal jeg blive ved og ved med at klikke ok, idet der bare kommer nye dialogbokse som skal besvares, dog som oftest højest 5 bokse af gangen.

Hilsen

Leo Lund

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-03-04 14:52

Hvis du har trådløs mus så tjek lige om du har nogen forhindringer mellem mus og modtager.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-03-04 14:53

sorry glem det sidste

Kommentar
Fra : heinefernandes

Dato : 30-03-04 14:55

har samme problem!!?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-03-04 14:59

Har du sat flueben ved "log på med sikker godkendelse" i dine emailskontoer - så fjern det.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 30-03-04 15:01

OK, det lyder som der er noget der går i ring.
Den må der lige tygges på.

ellebye

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 30-03-04 17:17

Hej

Har lige tjekket alle 11 e-mail adresser, der er IKKE flueben i "Log på med godkendelse af sikker adgangskode (SPA)" ved nogle af dem. (jeg går ud fra, at det var det menupunkt som refi mener).

Det drejer sig som sagt om 11 e-mail adresser, således:
5 via abonnement ved TDC (Bredbånd), derudover har jeg 3 domæner, med hver 2 e-mail adresser.
Der er således ialt 4 steder der skal hentes post, men så vidt jeg har forstået, så skulle Outlook kunne håndtere dette uden problemer.

Der bliver både sendt og modtaget uden problemer på alle 11 e-mail adresser. Eneste problem er alle de dialogbokse som der skal svares ok til.

Der kommer som oftest 5 styk af gangen, men hvis al post ikke er kommet hjem, når jeg har klikket ok 5 gange, så kommer der bare 5 nye bokse, nogle gange når jeg op på at klikke "ok" 15 til 20 gange.

Giver disse oplysninger en lys ide ved en af jer?

Leo Lund
www.erhvervsbogforing.dk

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 01-04-04 10:04

Hej igen

Har stadig ikke fået løst mit problem.

Har lige gennemgået min opsætning af de 11 e-mail adresser. Under "flere indstillinger" har jeg opdaget et felt mere, det er "Serveren til udgående post (SMTP) kræver godkendelse". Der er ikke flueben ved nogle af e-mail adresserne.

Som mange andre, så bliver jeg oversvømmet med SPAM. Da jeg idag hentede post hjem, der var der 26 e-mail, heref 20 SPAM. Medens Outlook hentede posten hjem, så dukkede de irriterende dialogbokse op, højest 5 - 6 stykker af gangen, men da jeg er nød til at fjerne dem løbende (ellers går posthentningen i stå), så kommer der blot nye dialogbokse op, idag talte jeg dem, der kom ialt 18 styk.

Det er ved at være ret irriterende, håber der nu er en som får en lys ide.

På forhånd tak

Leo Lund

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-04-04 10:16

Prøv at skifte mailprogram midlertidigt.
F.eks. til incredimail.
Du skal ikke slette det gamle, men blot for at konstatere om fejlen kun optræder i outlook/outlook express

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-04-04 10:19

Lige et link til incredimail.
http://www.incredimail.com/?lang=9&addon=IncrediMail

Du kan godt bruge freeversionen til at prøve med - den henter selv alle mailadresser ved installation så der er ingen speciel opsætning.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-04 13:15

Håber du har fået løst dit mailproblem.

Så mangler du bare at lukke spørgsmålet.
Så bliver både Kandu og vi glade.

Fortsat God Dag

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 13-04-04 14:10

Hej

Det er ok at du rykker Refi, men jeg har ikke fået løst mit problem.

Har IKKE prøvet at skifte mail program, da jeg bl.a. bruger PC'en til min virksomhed, så "tør" jeg ikke skifte program (så ikke er jeg ikke til IT). Hvis der er risiko for at miste vigtige e-mail fra kunder, så vil jeg hellere leve med problemet.

Har lige forøget point, så jeg håber at der kommer et nyt input som kan løse problemet.

Kunne forstå at Heine Fernandes har samme problem, har du fået løst det?

Hilsen

Leo Lund

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-04 14:53

Kan ikke lige erindre hvad hans problem var.

Men du mister ikke mails eller adresser ved at installere et andet mailprogram.
Du kan have alle de mailprogrammer du har lyst til - der er alligevel kun eet der er standard.

Så jeg syntes du skulle prøve med et andet og se om samme fejl opstår.

Hvis ikke det er tilfældet er det måske bare en opdatering af outlook der skal til.

Det var også kun ment som en påmindelse, da mange glemmer at lukke når deres problem er løst.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-04-04 16:30

skud i tågen:
egenskaber for internettet >avanceret>næsten nederst>er der hak i "vis advarsel hvis der skiftes mellem sikker og ikke sikker tilstand"
Emesen.

Kommentar
Fra : jipsen

Dato : 13-04-04 18:14

En løsning kunne være at forwarde de 10 mailadresser til den sidste og så bare hente fra den konto.

Jipsen

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 24-04-04 11:39

Hej

Jeg har nu hørt fra flere sider, at hvis man har flere e-mail konti i Outlook, så skulle det være helt almindeligt, at man skal svare OK mange gange under postafhentning. Det lyder altså med andre ord som om der er en fejl i Outlook.

Er der nogle her, som har sat Outlook op til at hente flere konti, og som IKKE har problemer med hentning af disse e-mail.

Til orientering, så har jeg tidligere haft 5 e-mail ved TDC, men har sat det ned til 3 (uden at problemet er ophørt), samt har jeg 3 domænenavne, hvor jeg tømmer e-mail kontiene, de ligger på samme hotel.

Hvis der er nogle som blot ligner min profil lidt, og bruger Outlook uden det nævnte problem med mange dialog bokse hvor der skal svares ok, så vil jeg gerne i dialog med dem, om hvordan de har sat kontiene op.

Håber de magiske ord nu kommer.

Leo Lund
www.erhvervsbogforing.dk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-04 11:50

Jeg har 6 mails konti fra 4 forskellige udbydere i Outlook.
Jeg bruger ganske vist ikke Outlook som standard, men jeg har ingen problemer med at gå ind og tjekke alle konti uden at skulle trykke mere end een gang på hent og send.
Det fungerer upåklageligt.
Umiddelbart kan jeg ikke se i min opsætning hvor du evt har en fejl da alt (efter de oplysninger vi har indtil videre) tilsyneladende står som det skal.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-04 11:55

Har du evt anden portopsætning end den normale 25 - 110

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 24-04-04 13:47

Hvor ser jeg portopsætningen?

Som en tilføjelse kan jeg nævne, at jeg i forgårs købte en ny hardware firewall og ny trådløs router, men det har ikke ændret på problemet, det regnede jeg nu heller ikke med, men det har måske betydning for det med portopsætningen?

Firewall og router er af mærket D-link.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-04 13:55

Du går i funktioner/konti - egenskaber for den enkelte mailadresse og faneblad avanceret.

De bør alle hedde SMTP = 25 POP3 = 110

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-04-04 14:03

Citat
Er der nogle her, som har sat Outlook op til at hente flere konti, og som IKKE har problemer med hentning af disse e-mail.

Jeg henter fra to hotmail og vores egen server med Outlook Expres på een gang uden noget "OK" men det har jeg også tilladt OE at gøre.
Emesen.

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 24-04-04 16:31

Til Refi

Det ser rigtigt ud:
Server til indgående post (POP3): 110
Server til udgående post (SMTP): 25

På alle konti. Det er p.t. 9 konti, 3 ved TDC, og 2 ved hver af de 3 domæner.

Til Emesen

Jeg bruger Microsoft Outlook 2002, ikke Outlook Express.
I Microsoft Outlook har jeg ved alle konti lagt adgangskoden ind og sat flueben i "husk adgangskode".
Når der er den irriterende dialogbox, så er der mulighed for at sætte flueben i "Gem denne adgangskode på adgangskodelisten", men uanset om jeg sætter flueben eller ej, så kommer dialogboxen bare igen og igen.

Er der nogle som ved, hvor man finder "adgangskodelisten"? Det kan jo være, at jeg kan løse problemet ved at lægge koderne direkte ind der...

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 145 point
Dato : 24-04-04 16:52

Bruger du Digitalt ID til kryptering af emails.

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 25-04-04 08:56

Jeg vidste umiddelbart ikke hvad en digital ID var, men har nu læst om det i hjælpen.

Det er åbenbart noget som man skal bestille og installere, så det er jeg ret sikker på, at jeg ikke har.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 29-05-04 00:56

Hej.

Hvis du mener du har fået svar på dit spørgsmål, kan vi så venligst bede dig om at lukke det.

Hvis du ikke ved hvordan, finder du det svar der kommer tættest på det du syntes er det rigtige, lukker det ved at taste på accepter svar ovenover svaret, og godkender det forneden.

Mvh
Ellebye

Godkendelse af svar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 30-05-04 11:39

Tak for svaret refi.

Jeg har IKKE fået løst mit probrem, selv om jeg har hævet point to gange.

Idet Refi har været mest ivrig for at hjælpe, så får han point. (ikke dermed sagt, at jeg i fremtiden ønsker at blive tæppebombet med besvarelser, blot for at forsøge at få point).