/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Línksys netværk
Fra : jjn31
Vist : 768 gange
200 point
Dato : 28-03-04 19:46

Hej alle

Så er der igen problemer.
Jeg har to computere den ene er koblet trådløst på en linksys router den anden er kablet.
Jeg har haft den ene koblet fra i en uges tid pga. der skulle males i rummet.
Efter jeg har fået sat den til igen kan jeg kun være på nettet med en computer af gangen.
Jeg har prøvet at reset af router. Den anden får ingen ip adresse.
Hvad er det sket?

Mvh Jesper

Kommentar
Fra : soerensus

Dato : 28-03-04 19:48

bare tjek www.kbbk.dk

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 28-03-04 20:10

Til sorensus

Jeg er måske lidt langsom, men jeg ser ingen relevans mellem spørgsmålet og det af dig angivne link.

Så hvilken relevans har det af dig viste link for spørgsmålets besvarelse ?

mvh
Varla

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-03-04 20:20

Det er nok dit netkort der er låst på standardadressen.
Har du prøvet med en ipconfig/release fra en kommandoprompt (Kør - cmd)
Derefter ipconfig/renew og tjek med ipconfig/all

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-03-04 20:22

Du skulle måske overveje, at tildele dine netkort faste ipadresser ud fra den tildeling der er i routeren.

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 28-03-04 20:26

Hejsa...

Prøv at logge ind på din router og og find "Wireless"...
du skal aktivere flere IP'ere som dynamisk uddeling via LAN...

Eller tjek:
http://www.hardware-test.dk/news.asp?id=8918

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-03-04 22:18

"Jeg har prøvet at reset af router. Den anden får ingen ip adresse" Jo den gør, ellers kunne du slet ikke komme på nettet gennem den.
Hvis du har XP, har du så prøvet at trykke på start, netværkssteder, højreklikke på netværksforbindelserne og trykke reaparere.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : lras

Modtaget 200 point
Dato : 28-03-04 22:46

Jeg tror jeg har haft et lignende problem. Det blev løst ved at slukke for både modem og router i et par minutter og derefter starte fra scratch så der blev assignet IP adresser igen.

Kommentar
Fra : jjn31

Dato : 29-03-04 09:37

Pallebhansen> Jeg har xp og har prøvet en rep. men det virker ikke.
Hvis jeg er på nettet med comp. A og skal på nettet med comp. B skal begge slukkes og router resettes, og så kan jeg komme på med comp. B, men så ikke med comp. A.
Og hvis jeg så går i netværksforbindelser på comp. A er ip adressen 0.0.0.0
Kan ikke lige prøve de andre forslag lige nu da jeg på job, men prøver straks jeg kommer hjem...

Mvh Jesper

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-03-04 14:45

Ja computer A skal jo have en adresse:
http://www.riversen.dk/?id=artikler&kategori=netværk&aid=2
Det skulle gerne give svar på dit spørgsmål.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : jjn31

Dato : 29-03-04 15:38

Tak for svaret lras.
Havde faktisk prøvet at slukke for stadset, men det var bare lige at rykke stikket ud og plobbe det i igen, det hjalp ikke.
Det krævede bare en lidt længere afbrydelse, så hjalp det.
Tak for Hjælpen også til jer andre.

Mvh Jesper

Kommentar
Fra : lras

Dato : 31-03-04 17:16

Tak skal du have Jesper, det er rart at kunne hjælpe som tak for de gange jeg selv har fået hjælp via Kandu.