/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
angående invandring.
Fra : vestergaard
Vist : 512 gange
200 point
Dato : 09-05-02 12:27

jeg havde en oldemor der er født i Australien.
jeg kan se at hun er kommet til Danmark i 1895 fra Hahndorf Australien og flyttede ind hos noget familie,i Storemagleby på Amager hendes navn var Berta Emma Minna Bohnen og hun var 13 år da hun kom her til.
Jeg kan ikke finde hende i Invander protekollen og der er lavet en fejl med hendes navn
i FT Storemagleby 1901 der står Wilhelmine Bohnen men det er hende da hendes søn også står der.
jeg har prøvet at søge på kuijsten/navigator.der er hun heller ikke og i invander er hun heller ikke.
På invander er det fordi hun var mindre årige ?
Er der nogen der har en ide om hvordan jeg kan finde ud om hun er kommet alene til
Danmark.
hilsen Vestergaard.

Accepteret svar
Fra : jkrjk2

Modtaget 200 point
Dato : 09-05-02 15:56

Du skal se i politiprotokollerne for Store Magleby (hvis sognet hedder det ? måske er er det Tårnby sogn) på Landsarkivet i København for 1895. Hun må stå der, da politiet registrerede alle fra udlandet.
Det er ikke sikkert at hun har søgt om dansk statsborgerskab, så du kan måske ikke finde hende i databasen over dansk indfødsret.
Jeg har en ane, som er af svenske forældre, men født på Amager. Hendes storesøster, som blev født i Sverige i 1860 får først dansk indfødsret i 1923. Hun er opført under sit tilgiftet efternavn. Har du prøvet det?
Hilsen Jeannie Kristensen