/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Hvad er det for nogle ciklider?
Fra : Mike87
Vist : 308 gange
120 point
Dato : 27-03-04 14:03

Hej..

Jeg har købt en flok ciklider på 9 stk og 2 store blå acara(avlspar), men de andre ciklider(de 9 stk) jeg fik med, ved jeg ikk hvad er for en art.. Min fishpusher "troede nok", at det var nogle sydamerikanske, men hvilken art vidste han ikke..

Billede ved jeg ikk hvordan man sætter ind, men vær venlig og sende en mail, eller skrive din e-mailadresse, så sender jeg billeder...

Håber på svar!!

MvH

Mike Petersen!

Kommentar
Fra : konkurrencesvar.dk

Dato : 27-03-04 14:09

du kan sende en mail med billeder til mig, så skal jeg lægge dem på nettet så folk kan se dem...

tryk på kontakt her http://www.konkurrencesvar.dk (men lad venligst være med at poste adressen herinde)

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 27-03-04 14:09
Kommentar
Fra : Mike87

Dato : 27-03-04 17:13

En lille beskrivelse kan måske hjælpe lidt...

de er rimelig store fra 8-14 cm ca...

De er mørke i farverne og gullig nederst, men når de viser deres farver får de en nærmest rødlig/orange/gul farve rundt om sig selv (på bugen og på ryggen) ikke særlig skrappe farver..De har en slags stribe hen langs kroppen, og bagerst på kroppen, fra ca midten, går der lodrette striber som er skiftevis sorte og gullig..

Kommentar
Fra : konkurrencesvar.dk

Dato : 27-03-04 17:28

http://www.konkurrencesvar.dk/Ciklide1.JPG
http://www.konkurrencesvar.dk/Ciklide2.JPG

Jeg er på vej i byen og har ikke lige tid til at gøre dem mindre

held og lykke

Kommentar
Fra : Mike87

Dato : 27-03-04 18:50

Svaret som konkurrencesvar har lagt ind er af mine fisk når de ikke viser deres farve, men håber virkeligt på at I kna hjælpe, da det jo er ret vigtigt at vide hvilke fisk man har emd at gøre..

Mike Petersen.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 28-03-04 18:25

Hejsa

Det kunne godt ligne Zebra Ciklider

http://www.webakvariet.no/fiskedatabase/result.asp?ProductID=383

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : sonnic

Dato : 29-03-04 00:42

Nu er det ikke det bedste billede, men jeg er sikker på at det ikke er Zebra cikliden, har en stærk formodning om at det dreler sig om arten: Cichlasoma Spilurum (Dansk: Kuttery).
Bliver omkring 12 cm. gråbrun med lodrette striber, hannen med forlængede hale-rygfinne, fritlejene, ælder hannen udvikler en pukkel. Ikke specielt aggresiv.

Villy.

Kommentar
Fra : Mike87

Dato : 01-04-04 20:20

Jeg siger tusind tak for hjælpen til jer alle... nu hvor de er faldet til i akvarier viser de deres farver, og det er som om den stribe der løber hen ad kroppen har en rund plet ca på midten af kroppen..

Kommentar
Fra : Mike87

Dato : 01-04-04 20:23

Til sonnic:

Det kan selvfølgelig godt varriere lidt i form og farve, men det ligner ikke dem du har angivet , men tror du har ret i det hvertfald ikke er zebracichliden..

Kommentar
Fra : briani

Dato : 01-04-04 20:30

Hejsa igen

Prøv at kikke på disse 58 billeder af ciklider
Er det mon en af dem

http://shor.ter.dk/59542290

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : Mike87

Dato : 01-04-04 20:49

Det gjorde ingen af billederne desværre ikke...

Kommentar
Fra : Mike87

Dato : 02-04-04 17:49

Jeg tror jeg har fundet ud af hvad der er for nogle fisk.. herotilapia multispinosa hedder de, på dansk er det vist en regnbuecichlide.. eller er det helt forkert??

Kommentar
Fra : stefan91

Dato : 30-05-04 14:31

ja det er nok Zebra chiklider for jeg har nogle