/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win XP flytte mappe med Settings
Fra : srhansen
Vist : 761 gange
300 point
Dato : 27-03-04 14:02

Hej

Jeg skal netop til at foretage den årlige formatering af mit C-drev. Desværre er der efterhånden så mange ting man skal huske at tage backup af at det kan være svært at huske. Jeg mener dog at kunne se at i WinXP ligger de fleste oplysninger i mappen documents and settings. Hvordan flytter jeg denne mappe til E-drevet i stedet ? Jeg kan sagtens flytte mappen, men hvordan får jeg computeren til at forstå at alt hvad den skal vide nu ligger på et andet drev.
Lykkes det mig at flytte mappen vil jeg næste år kunne formatere mit c- drev uden at skulle foretage nogen form for backup er det ikke rigtigt forstået ?

mvh srhansen

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 27-03-04 14:05

Hej srhansen....

Hvis du har alle dine data som du vil gemme i mappen/undermapperne til "Documents and settings" osv.
så bare højreklik på den og vælg "Kopier" og så "Sæt ind" på f.eks. e-drevet i en mappen du kalder "Backup"...
og når du så har formateret c-drevet, så kopierer du bare dine data tilbage igen fra e-drevet...

Mvh. Cooper

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 310 point
Dato : 27-03-04 14:26

Jeg tror faktisk ikke det kan lade sig gøre det du spørger om srhansen, i første omgang må du gøre som du plejer, og når du så installerer XP igen, så se om du under brugerdefineret installation kan henvise Document & settings til et andet drev, men som sagt jeg tror det ikke.

//bentjuul

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 27-03-04 14:44

Eller endnu bedre så har jeg fundet et program som gør alt arbejdet for dig!:

http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=1173

Mvh. Cooper ...........

Kommentar
Fra : technet

Dato : 27-03-04 14:50

nu kommer det an på hvad du mener med at tage backup af
er det diverse indstillinger af maskinen eller er det tekster og billeder og andre ting du selv har lavet

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 27-03-04 15:03

Er det her en løsning på dit spørgsmål?

http://www.websolutionarchives.com/Windows/tweaks/docandset.htm

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 27-03-04 16:57

Hej igen
Jeg har alle programmer undtagen: Drivere, codec og de mest operativsystemnære komponenter liggende på andre drev end mit c-drev. Mails, foretrukkende og dokumenter ligger windows default på c-drevet. Under winXP er det hele nemt og bekvemt samlet i mappen "documents and settings" for alle brugere. Hvis jeg kan flytte denne mappe over på et andet drev (burde kunne gøres ) Så kan jeg når det passer mig formatere mit C-drev uden at skulle tænke på backup hele tiden. Jeg ønsker ikke at bruge et program til at gøre det med fordi jeg ønsker, når jeg har foretaget min nye installation at nemt at kunne pege på denne mappe på det pågældende drev uden først at skulle installere et program. Jeg ønsker derfor KUN at have winXP på mit c drev. Tak for de mange løsninger, men jeg tror stædigt (lidt endnu) på WinXP kan gøre det

mvh srhansen

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-03-04 17:09

Hej srhansen
Det er godt nok spændende om det skulle kunne lade sig gøre for så er vi mange der vil lave vores installationer sådan. Men jeg frygter at det er som jeg skriver længere oppe.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-03-04 17:19

Byt om på dine drev f.eks. c master bliver d slave og og slet så alt på d på nær dokumenter og settings og det du flytter over, før du du bytter om på drevene så smider du det du har på d drevet over på dit nuværende c drev,forvirret det er jeg
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-03-04 17:22

og så formatr dit gammle d drev og indstaller xp

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 27-03-04 17:28

Hmm
Hvis jeg klikker på "Administrative tools" -> "computer managment" -> "services and applikations" -> "Indexing services" -> "system" -> "directories" , hvad er det så for nogle foldere jeg ser her ? Det ligner da en del.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-03-04 17:33

højre klik på mapperne i højre vindue >hjælp

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 27-03-04 17:40

Jeps Manse, du har ret Det har ikke noget med det at gøre.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-03-04 17:42

det er indekserings tjenesten og hvilke drev den skal ovrevåge

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 27-03-04 17:47

Ja og hvor den som default skal kigge efter filer med endelsen .txt osv.

Skit med det jeg formaterer nu..

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-03-04 18:03

Vis du ikke gider og sætte dit tema igen f.eks dine indstillinger der har med udsende font's størelser o.s.v så gå ind under skærm>tema og gem dit tema på dit d drev så kan du hent det igen når du har indstalleret xp,så bliver du fri for at sætte det på ny,det gør jeg altid og så flytter/kopiere jeg det ned i C:\WINDOWS\Resources\Themes fra d drevet og går ind under skærm
tema og henter det igen det spare en masse arbejde,jeg har en masse indstillinger som er træls at indstille hver gang jeg rydder op.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-03-04 18:07

så sætter du den skærm opløsning som du havde før og så henter du TEMAET og din pc ser ud som før igen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 31-03-04 00:51

Hej igen

Jeg har nu endelig fået min computer op at køre igen, det vil sige lidt tid ad gangen

Jeg lavede en fejl der egentlig er pinlig fordi det anede mig men lad mig alligevel advare andre om det.

Windows XP ville selvfølgelig ikke lade mig formatere drev c: Derfor stak jeg min Win 98 BOOT diskette i og skrev format C: Alt så fint ud den bekræftede drev C: blev formateret og drev størrelsen var korrekt. Hvad jeg ikke tænkte over var at drev C er NTFS-formateret og det aner win 98 ikke hvad er. Så win 98 tog derfor det første og det bedste FAT-drev den ku finde og kaldte det for c: Mit E drev har samme størrelse som mit C-drev. Så det blev lige renset. Blot til en orientering, men sådan en bommert vil I selvfølgelig aldrig begå det ved jeg godt

Tilbage til mit spørgsmål. Jeg tror BentJuul har ret. Jeg fandt ud af at man kan flytte dokumentmapperne for brugerne ved "redirect". Der er dog intet der tyder på at man kan flytte settings og policy på samme måde (desværre) Jeg syntes derfor at mine point skal gå til BentJuul for det korrekte svar. Tak til i andre også for Jeres indsats I vil blive belønnet ved en anden lejlighed

mvh srhansen

Godkendelse af svar
Fra : srhansen

Dato : 31-03-04 00:51

Tak for svaret bentjuul.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 31-03-04 01:44

Selv tak srhansen, håber ikke at du mistede data på dit E: drev.

//bentjuul

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 31-03-04 11:48

Nej, det lykkedes mig at genskabe dem - selv om det var omstændigt