/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Morfar Ellebye ( snart )
Fra : fridaflip
Vist : 698 gange
50 point
Dato : 26-03-04 23:03

Hej Ellebye

Synes ikke vi kan ikke blive ved at bryde ind i diverse tråde med vores ævl og kævl om fødsler*GG* Detfor opretter jeg lige denne "morfartråd"

Når det er overstået - så kig ind og få et

Frida...

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 26-03-04 23:32

Tak Frida, men det skulle jo have været mig der var "åbner".

Men lad mig lave en lille konkurrence: dreng eller pige ??? (der er ikke tvillinger)
point:

1. 500
2. 300
3. 100

for rigtig gæt,

og kun een stemme, jeg foretager selv lodtrækningen.

Mvh
Ellebye

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-03-04 23:33

Dreng

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 26-03-04 23:34

Hej. Jeg har bare et spørgsmål......
Er din datters mave rund, fremaf, eller til siden?

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 26-03-04 23:40

En sund og velskabt pige

Frida...

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 26-03-04 23:42

Svar lige på mit spørgsmål ellebye, så skal jeg svare ærligt på dit.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-03-04 23:43

En pige

//bentjuul

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 26-03-04 23:52

>Mordex, det har jeg faktisk glemt.
Ingen vejledende svar fra min side.
I øvrigt tror jeg det er mere en skrøne end en vejledning.

ellebye

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 26-03-04 23:53

Nå...........så du kender det godt?

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 26-03-04 23:55

Men så gætter jeg på det bliver en dreng.

Mordex.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 26-03-04 23:57

Jamen der er da ingen tvivl,det bliver en sund og velskabt dreng

Til den der med

Kan man se på mavens form, om man får en dreng eller en pige ?

Vil jeg bare sige

Fup - det er en gammel ammestuehistorie, som stadig fortælles. Man siger, at hvis maven sidder spidst fortil, bliver det en dreng. Hvis man ser gravid ud både forfra og bagfra, bliver det en pige.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 26-03-04 23:58

Tja hvem ved, min korttidshukommelse er ikke hvad den har været.

Men hvis du kan vente lidt får du et billede af maven på:

www.ellebyes.dk/datter.htm

så kan du selv vurdere, og mere hjælp får du ikke.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 27-03-04 00:01

Linket virker ikke, men mit svar har ikke ændret sig. Og vil heller ikke ændre sig. Og kan nok heller ikke

Det blir´ spændende.......

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 27-03-04 00:06

Nu virker det.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 27-03-04 00:11

Jamen fortsæt blot resten af natten, jeg må hellere lægge mig i tilfælde af.

God nat til alle.

ellebye

Kommentar
Fra : smut

Dato : 27-03-04 00:39

det bliver selvfølgelig en dreng jeg er selv lige ved og blive far for første gang dvs. inden for en uges tid og jeg håber bare det bliver er barn med 10 finger og 10 tæer

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 27-03-04 00:43

Ok, ifølge linket kunne det jo godt hænde sig, at det er TRE velskabte piger*LOL'
Alt det fis med mavens form Hvad skulle det forresten blive, hvis maven sidder til siden, som mordex er inde på??

Jamen snart tillykke til dig osse Smut

Frida...

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 27-03-04 00:58

>>Frida Den var god.......

Mordex (med stor M)

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 27-03-04 00:59

Small talk + Frida = så er det weekend ?
Tillykke "ellebye" jeg er helt sikker på det bliver et barnebarn M/K .. som "i samme aldersklasse" med dig .. så glæd dig over barnet !!

Giv dig tid til: Fiskeri, kano, læse en bog for barnet, fortælle om dengang du gik i skole, fortæl om dine forældre (som nu er blevet oldeforældre), fortæl om dengang vi fik mælk i glasflasker, og om dengang du var købmandsbud med en "Long-John" .. så bliver der stille og så bliver der ro .. og så er næste spørgsmål .. "Fortæl lige en historie .. mere"

Jeg har (næsten) læst bogen fra Lars Larsen ..den har virkelig sat min hukommelse i nostalgi. Alle mine planlagte projekter, for idag, blev skrottet. Øjnene flimrer, vasketøjet venter .. og lige nu skal jeg læse resten !!

Tillykke "Bessefar"
/PG

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 27-03-04 00:59

Jeg har tit gættet på det kommende barns køn, og jeg får ret i de50% af tilfældene, så jeg siger som jeg plejer.

Det bliver en greng!

Tillykke!

Mvh. Valde.

Kommentar
Fra : smut

Dato : 27-03-04 01:46

>fridaflip<
mange tak jeg glæder mig helt vildt!!!!!!

Kommentar
Fra : gasmanden

Dato : 27-03-04 02:26

tror det bliver et barn ..... *GG*

et ellebarn *GG*

Kommentar
Fra : gasmanden

Dato : 27-03-04 02:29

men det er sikkert også dejligt *SS*

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 27-03-04 06:36

Hej kommende morfar-ellebye

Da din datter er førstegangsfødende og med den flotte runde mave, er jeg sikker på det bliver en lille sød pige. Nu har virkelig noget at glæde dig til.
For mig selv er det jordens 8. vidunder, at være blevet morfar. Jeg er heldig at ha' 2 børnebørn, en sofie på 7 år og en Nicolai på 4 år.

Med venlig hilsen
og glæde på dine vegne
Frank

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 27-03-04 08:21

Jeg kan nu meddele til alle at jeg blev bedstefar ca. kl. 06.00

Jeg vil dog vente lidt endnu med at afsløre andet end at det BLEV en barn.

Med venlig hilsen

Bedstefar/ alias Ellebye

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 27-03-04 08:27

Jeg undres.....

Der er t omuligheder, dreng eller pige, men du har angivet tre forskellige point fordelinger??????????

Hvad er den tredje mulighed, en ged??????

Kommentar
Fra : briani

Dato : 27-03-04 08:28

Bedstefar.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 27-03-04 08:41

B_P, jeg trækker lod, point til nr. 1-2-3
1. 2. og 3.-pladsen. guld, sølv eller bronche om du vil.

Kommentar
Fra : idestrup

Dato : 27-03-04 09:09

tillykke tilykke
har det været en lang nat?
jeg er helt sikker på at det blev...........en dreng!?

hilsen idestrup

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-03-04 09:21

Tillykke Bedstefar Ellebye til dig og din familie.

//bentjuul

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-03-04 09:24

Tillykke Ellebye

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-03-04 09:28

Tillykke Ellebye.
Har du købt en fodbold?

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 27-03-04 09:33

At dømme efter billedet blev det både en dreng og en pige
Du har noget at glæde dig til.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 27-03-04 09:33

Til lykke herfra også..........

Mordex.

Kommentar
Fra : 888

Dato : 27-03-04 09:41

Tillukke da ......Holder nu på det er en dreng.......

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 27-03-04 09:50

Hej Ellebye.

Du og din familie ønskes hjertelig tillykke med barnebarnet.
Du kan glæde dig til mange spændende og sjove timer fremover.

Hilsen Rita.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-03-04 09:56

Tillykke ellebye,jeg gætter på at det bliver en lille nuttet baby

Manse9933

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-03-04 09:58

morfar Ellebye

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-04 09:59

Masser af tillykke herfra også.

Nu ved du hvad sparepengene skal bruges til fremover.

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 27-03-04 10:11

Hej ellebye og Lene

Tillykke!!!!!!

Hils Tena og Jesper med drengen ?

En fra Bredager Claus

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 50 point
Dato : 27-03-04 10:16

Afstemningen er slut ved dette indlæg.

Den lille kan ses her ca. 5 min. "gammel"

www.ellebyes.dk/barn.htm

Og det blev: En velskabt dreng.

Tusind tak til alle.

De varmeste hilsner
"Bedstefar"

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 27-03-04 10:20

Hej >2243

Det skal jeg nok.

ellebye

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 27-03-04 10:22

Tak

claus

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 27-03-04 10:43

Hej Ellebye
Så skete det - nu har du to at tørre op efter ( den lille ny, og Dina *GG*)
Håber at fødslen gik godt - og at din datter fik en god oplevelse.....

Frida...

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 27-03-04 10:51

Ps. Han ser ud til at være udstyret med en god "højrehånd"

Frida...

Kommentar
Fra : Hovsan

Dato : 27-03-04 10:53

(Tillykke) Elleby - må da lige sende en hilsen, man bliver jo helt euforisk - husker selv første gang, hvor jeg fluks tog turen fra den ene ende af landet til den anden for at opleve mine to første børnebørn. Men det er lige euforisk hver gang, hvad enten man bliver mor- eller farforældre. Jeg glædes i dagligdagen over de seks børnebørn jeg har - også spændende med den helt nye rolle man får.

Atter engang rigtig hjertelig (tillykke) til dig og din familie.

Kommentar
Fra : Hovsan

Dato : 27-03-04 10:55

Nå øv - det kunne jeg altså ikke det med flagene - det var altså meningen - så det må jeg lige have lært, men jeg kan ikke finde det "klammetegn" der er angivet - så måske når børnebørnene kommer de kan lære mig det.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-03-04 10:59

klammetegn>hold altGr nede og tast på ( )

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 27-03-04 10:59

>Hovsan

Tryk på Alt Gr samtidig med at du trykker på klammen,
som sidder på tasterne ( 8-9 )

Frida...

Kommentar
Fra : Hovsan

Dato : 27-03-04 11:04

[tillyke] til dig Elleby - glemmer ikke lige den, der hjalp første gang jeg brugte Kandu og var i en slem knibe -

og tak til Manse9933 og fridaflip - det er bare dejligt med al den hurtige hjælpsomhed der er her på Kandu.

Kommentar
Fra : smut

Dato : 27-03-04 11:08

tillykke ellerbye
nu kan jeg ikke vente længere

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 27-03-04 11:14

*GG* Det bliver osse snart din tur Smut. Var det ikke indenfor en uges tid?
Har du forresten mange point, du kan give ud til den tid

Frida...

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 27-03-04 11:24

Jeg gætter på:

EN DRENG

Mvh Niels

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 27-03-04 11:34

Følgende har stemt på en dreng:
>refi
>2243
>Mordex
>Briani
>valde
>idestrup
>888

Hvis jeg i al befippelse måtte have glemt nogen, så skriv lige inden jeg trækker lod.

Og helt specielt til Frida som har været både en god trøster og vejleder, og ikke mindst oprettet spørgsmålet, ønsker jeg meget at du lige "lægger" en besked på denne adresse: ellebye@ping.dk OG KUN FRIDA.

Og til >smut du har noget at glæde dig til.

Venligst
Ellebye

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-03-04 12:06

Jeg sagde da også dreng Nå
Tilykke med ham
Mvh Sune

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 27-03-04 12:35

Den er god med dig Sune. Du har ikke sagt det højt nok, jeg åbnede ellers vinduet.

Men ellers tak skal du have.

ellebye

Kommentar
Fra : smut

Dato : 27-03-04 12:44

jeg stemte bestemt også på en dreng sådan en satser jeg selv på så fiskegrejet er blevet pudset og jo ca en uges tid men man kan jo aldrig vide

>fridaflip<
jeg har da lidt point og dele ud af så du kan godt glæde dig det gør jeg

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 27-03-04 12:57

Sorry >smut, det var ved at blive en "smutter"

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 27-03-04 13:03

>ellebye

Jeg skal nok smide en hilsen, når jeg får lidt bedre tid. Frida skal lige luftes først - og jeg skal nå i Fakta efter skumbananer inden de lukker

Frida...

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 27-03-04 13:03

Notarius Publicus har udtrukket følgende:

Nr. 3 >888
Nr. 2 >2243
Nr. 1 >Refi

til vinderne, og tak for deltagelsen.

Mvh
Ellebye

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-04 13:12

Man bliver jo helt benovet.

Endnu mere tillykke - og så må vi jo håbe KANDU forstår at det ikke bare er bytteri.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 27-03-04 13:14

Tak Frida, jeg syntes, du skal have en hel speciel præmie for dine gode og varme svar.

Mvh
Ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 27-03-04 13:17

>refi, jeg undlod at komme eget navn i lodtrækningen, som i øvrigt blev foretaget af "bedstemor".

Så jeg tror kandu forstår "spøgen".

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 27-03-04 13:19

Til "vinderne".

Husk lige at skrive et par ord i jeres "præmie", de er oprettet.

Kommentar
Fra : smut

Dato : 27-03-04 13:24

ellers må kandu jo have en røffel fra os alle sammen

Godkendelse af svar
Fra : fridaflip

Dato : 27-03-04 13:41

Tak for svaret ellebye.

Kommentar
Fra : konkurrencesvar.dk

Dato : 27-03-04 13:54

jamen tillykke....
Har selv 5 drenge