/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Nyt dansk board startet op
Fra : molokyle
Vist : 467 gange
159 point
Dato : 26-03-04 09:38

Til alle jer der ikke læste mit tip igår kan jeg oplyse, der netop er startet et nyt dansk board alá Kandu.dk : http://kandu.dk/dk/tip/7268

Tjek det lige ud og gi' jeres uforbeholdne mening. Jeg har tøffet lidt rundt derinde og finder det overraskende gennemtænkt. Der er f.eks. en dejlig logisk og nem brugerflade. Som jeg skriver i mit tip er der noget at leve op til for kandu.dk

Hvad synes I ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-03-04 09:52

Hej MOLOKYLE
Jeg vandrede rundt derinde i går og syntes ligesom dig, at det er gennemtænkt. Jeg har i øvrigt set et lignende brugerflade på www.timelapse.dk/forum dog med et andet indhold.

Jeg åbner lige en tråd til dig med 1 points i frontpage for svaret omkring udprint i HTML og hæver point når du har kvitteret.

//bentjuul

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-03-04 09:58

Klart : Disse sites er drevet af : http://www.phpbb.com/

Det er vel egentlig også mere et debatforum end en egentlig vidensbase, men som alternativ til smalltalk er det en klar forbedring.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Rfou

Modtaget 169 point
Dato : 26-03-04 10:37

Det ser jo fint ud; men det afgørende bliver jo, hvad det er for folk der bruger det. Men der sker jo ikke noget ved at prøve. Her er et tilfælde hvor det er nemt at have ét ben i hver lejr.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-03-04 10:41

Den er vel ok.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-03-04 10:42

Det ser helt fedt ud og at der bla er en køb salg bytte sektion er godt Det er jo altid rart med noget nyt men det er lidt irriterende at de kører i den skærmopløsning og så er der jo lige en del nyt man skal vænne sig til mht.opbygning som jeg er ganske godt tilfreds med her på siden
Hav en god dag
mvh Sune

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-03-04 10:44

Skærmopløsningen er som den skal være.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 26-03-04 10:49

Hej Molo.

Jeg havde ikke set dit tip, men har nu været inde at kigge - og synes det ser helt okay ud. Især lagde jeg mærke til, at man kan stille admin spørgsmål -
og minsandten om ikke de osse svarer

Frida...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-03-04 11:14

fridaflip -> Ja, smart ik' ? Jeg forudser dog store probs. når antallet af brugere ryger op på en 2000-3000 stykker. Dels med meget lange lister, dels med bruger support, men det er vel et spørgsmål om manpower. Sjovt ord; når man tænker på hvem der er primus motor for sitet : http://kandu.dk/dk/userview.asp?uid=122367

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 26-03-04 11:26

Hmmm

Kommentar
Fra : musenfryd

Dato : 26-03-04 12:57

Her sidder en af de to adminner og bliver glad!!!
Vi er begge to helt nye i det her, og de problemer der måtte være må vi tage som det kommer, desuden er vi klart åbne for forslag og idéer.
Mht brugergruppen er den lidt for ensartet pt, men vi knokler på sagen, og håber meget på at der kommer nye til, der så igen får flere nye til osv osv.
hvor stort det bliver.. tja, det må tiden vise
Til andre der kunne tænke sig deres eget forum, kan jeg fortælle at det tog ca to timer fra vi gik igang fra schratch, og til forummet var oppe at køre, og vi er som sagt langt fra hajer til det her, så det er bare om at klø på!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-03-04 13:12

Godt initiv musenfryd. At jeg har lavet som megen polemik omkring 'jer tøser' på Ama'r er dog også med den skjulte dagsorden at skubbe lidt til de sløve hoveder bag Kandu.dk. Her kan de så læse, det 'kun' tager et par timer at få et fornuftigt og velfungerende site op at køre

Jeg vil da som sagt køre lidt med på sidelinjen hos : http://www.knowwhereland.1go.dk/ ..som molokyle selvfølgelig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : musenfryd

Dato : 26-03-04 13:33

*GG* det er nu kun mig der er fra Ama'r, Wile er fra det mørke jylland, vi prøver jo at være så internationale som muligt!!!

BTW.. dit teknik-pc-programmerings forum er på, så bare gå i gang!!

musenfryd

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-03-04 13:49

Se så let er det at efterkomme brugernes ønsker

Kandu.dk har stadig meget at lære

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-03-04 13:54

Ps. musenfryd -> Har tusinde ting igang i øjeblikket : SØ-Asiatisk lav-vands Akvarie, udarbejdelse af ny hjemmeside, masser af Kandu.dk spørgsmål, klargøring af fiskegrej til forårs premieren ved Amar's kyster, møde omkring Christianias fremtid, min egen og lillebrors fødselsdagsfest, kammeraters PC-probs., frokost osv...

Såeh.. men skal nok kigge ind, når tiden tillader

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : musenfryd

Dato : 26-03-04 14:08

jaja.. der er slet ikke noget pres herfra;)

Kommentar
Fra : DJ_Puden

Dato : 26-03-04 14:19

Molokyle, når du nu siger: Møde omkring Christiania´s fremtid... Har du noget at sige der, eller noget som du bare interesserer dig for?

Jeg mener, har din mening en indflydelse?

Kommentar
Fra : DJ_Puden

Dato : 26-03-04 14:20

Molokyle, når du nu siger: Møde omkring Christiania´s fremtid... Har du noget at sige der, eller noget som du bare interesserer dig for?

Jeg mener, har din mening en indflydelse?

Kommentar
Fra : DJ_Puden

Dato : 26-03-04 14:20

1 gang er vist rigeligt... sorry...

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 26-03-04 14:46

Flot design, let at finde rundt i, en hage er opløsningen, da vi er nogle stykker der ikke ser så godt (ud), et godt alternativt til kandu.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-03-04 15:01

DJ_Puden -> Alle har noget at sige der ..også dig : http://kandu.dk/dk/tip/7265

Jeg har i flere omgange boet der og har mange bekendte derude. Vi taler sammen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-03-04 17:05

ellebye -> Var du klar over; hvis indehaverne af sitet ønsker/køber det, så er der mulighed for at skifte skin's i profil oprettelse/redigerings delen individuelt for alle brugere?

Køber man hele 'pakken' bliver der altså mulighed for at personalisere skidtet !
Det kunne jo med tiden blive et krav fra brugerne af sitet.

Sød lille tinge-ling-ting

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 26-03-04 18:17

Det lyder jo enormt brugervenligt og betyder formenligt at samtidig kan vælge en skærmstørrelse der "passer" til een.
Gad vide hvad det koster at overtage sådan et site??

Jeg har set du allerede HAR oprettet dig som bruger, og alene den måde DE har gjort det på er meget overskueligt.

PS! Har også lige været inde og set din hjemmeside. Skal blot lige finde ud af hvordan jeg "spærre" for adgang som dig med den "hilsen" ang. copyrights.

ellebye

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 26-03-04 18:31

Tak for svaret Rfou. Sådan har jeg det også ..lidt

ALLE -> Tak for deltagelsen. Vi ses ...på Kandu.dk selvfølgelig

musenfryd -> ..og vi ses da også Om ikke andet; så i Aldi

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 26-03-04 18:31

Da det jo er smalltalk - tør jeg godt lige spørge om
noget der bevæger sig lidt ( meget ) uden for emnet

Ellebye.-) er du blevet morfar? - det kan vel ikke blive ved at trække sån' ud..eller???

Frida...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-03-04 18:37

ellebye -> Sådan !!!

Gem som copyright.js :

Kode
<!--

copyright='CopyRight \xA9 Anders And 2004.';

function click()
{
if (((event.button==2) & (navigator.appName=="Microsoft Internet Explorer")) || (event.button==3))
{ alert(copyright); }
}

document.onmousedown=click;

-->

..og i din HTML sides <head> :

Kode
<script type="text/javascript" src="copyright.js"></script>

Dette forhindre dog ikke folk i at gå op i browserens 'Vis' menu og suge kode, links og media vha. 'Kilde' menupunktet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-03-04 18:43

ellebye -> [hør] Mht. at overtage, så køb dog et site hos : http://www.phpbb.com/

..og kald det Ælle Bælle Bedstefars' By

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 26-03-04 18:45

Tak molokyle. Det er heller ikke så meget det med kildekode, det var mere at man ikke kunne "stjæle" et billede eller så fra siden.

>frida, nej ikke endnu. Jeg tror babyerne strejker, de vil ikke lade sig føde.

Først satte hospitalet fødslen i gang, så stoppede de, fordi der kom for mange fødsler på een gang, og nu giver de hende en stikpille hver anden dag for at sætte fødslen i gang, så forvirret??, ja.
Når men een ting er sikkert og vist, barnet bliver født på dets fødselsdag.

ellebye

Kommentar
Fra : musenfryd

Dato : 26-03-04 18:48

musenfryden takker for "reklamen" og håber vi ses på www.knowwhereland.1go.dk
eller i Aldi:))

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-03-04 18:55

ellebye -> Dette kan kun lade sig gøre ved at købe sig ind på en 'professionel' løsning : http://www.protware.com/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 26-03-04 19:01

Okay... tak ellebye....Giv lige et praj når det sker

Frida...

Kommentar
Fra : hansemor

Dato : 26-03-04 20:45

>frida det tror jeg nok ikke du kan undgå.
Jeg bliver jo nok nød til at "give en omgang", hvordan jeg nu finder ud af det.

ellebye