/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
hjemmeserver
Fra : evp
Vist : 782 gange
20 point
Dato : 25-03-04 22:54

jeg kunne godt tænke mig at have en lille server kørende på min comp. (win xp ) men jeg har prøvet næsten alt hvad jeg kunne finde og det virker bare ikke... jeg sidder bag en linksys befsr41 router håber nogen kan hjælpe mig... p.s den skal kun køre over internet da jeg har fildeling bag routeren....

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 25-03-04 23:02

Start -> Indstillinger -> Kontrolpanel -> Tilføj/fjern Programmer -> Windows Komponenter -> Microsoft IIS "Internet Information Server"...

Kan styre *.HTM - *.HTML - *.ASP
(ikke *.PHP desværre...)

Ret så nem opsætning!
Programmet gør næsten det hele for dig!

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : evp

Dato : 25-03-04 23:07

vil jeg da lige prøve men er den let tilgængelig fra en anden comp???

Kommentar
Fra : basil28

Dato : 25-03-04 23:10

eller hent perception liteserv fra tucows, det er nok det nemmeste server program jeg endnu har set... med mail ftp og www....

desværre ikke helt gratis...;)

husk at forwarde port 80 på routeren.......

Kommentar
Fra : evp

Dato : 25-03-04 23:12

og hvordan forwarder jeg port 80 på routeren??? er fuldstændig lost på det område!!!

Kommentar
Fra : basil28

Dato : 25-03-04 23:29

dermå jeg nok henvise til din linksys manual, da jeg ikke lige kender den router, men den har enten en kommandoprompt eller en webinterface... og der kan du så indstille hvilke porte der skal pege på din xp maskine....

basil

Kommentar
Fra : evp

Dato : 25-03-04 23:31

okay.. jeg prøver at rode med det... det er nok derfor jeg ikke har kunnet få det til at virke...

Kommentar
Fra : basil28

Dato : 25-03-04 23:32

højst sandsynligt.....

Kommentar
Fra : evp

Dato : 25-03-04 23:49

har prøvet at åbne alt hvad jeg kan tro der har noget med port 80 og gøre men det virker bare stadig ikke...har også slået både anti virus og firewall fra men til intet nytte...

Accepteret svar
Fra : fox_mulder

Modtaget 20 point
Dato : 26-03-04 00:10

på linksys routeren skal en ftp server sættes op på port 21 ikke port 80
linksys bruger følgende porte
web server port 80
ftp server port 21
smtp ud port 25
pop3 ind port 110
du går ind i linksysens opsetning ved at skrive http://192.168.1.1 i ex. msexplorer og indtaster din acecsscode
og under opsættningen for posrt forwarding ændrer du / eller opsætter til ftp port 21 til 21 samt ip adressen på den maskine der kører ftp og sætter flueben i boxen saver og lukker og det skulle virke.
mvh fox mulder
p.s bruger selv bullet prof ftp og det virker fint på min xp og linksys

Kommentar
Fra : evp

Dato : 26-03-04 00:32

Fox_mulder.. takker mange gange nu køre jeg også med bullet prof ftp.... det andet kunne jeg ikke få til at køre men det her virker bare...... endnu engang tak

Godkendelse af svar
Fra : evp

Dato : 26-03-04 00:32

Tak for svaret fox_mulder.

Kommentar
Fra : evp

Dato : 26-03-04 01:00

nu mangler jeg bare at kunne finde mig selv fra en anden comp. er der nogen der kan hjælpe??