/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Amarillos...
Fra : paparazzi
Vist : 514 gange
50 point
Dato : 23-03-04 16:35

Hvad gør jeg af en afblomstret amarillos? Kan den blomstre en gang til i sommer? Eller skal den overvintre (og somre!) i kælderen?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-03-04 16:40

Er det amaryllis du mener? Så skal du plante den ud i haven omkring 1 april. Lade den vokse et lidt skyggefuldt sted someren over. Fjern blade og tag løgknolden op til oktober. Derefter lader du den ligge mørkt og køligt (uden potte) indtil midten af december. I potte og op i stuen med den. Vand den og stil den lyst, så kommer den op og blomstre igen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 23-03-04 16:41

Sæt den på et køligt sted(frostfrit) gerne i lys. Der sker ikke noget ved at glemme den. Næste år vil den igen blomstre.
Torben

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 60 point
Dato : 23-03-04 16:50

En meget udførlig anvisning her : http://www.e-haven.dk/aktuelle/februar/vindue.htm

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : paparazzi

Dato : 23-03-04 17:22

Tak for svaret molokyle.