/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excel-tabel
Fra : katrine158
Vist : 405 gange
20 point
Dato : 22-03-04 14:43

Hvordan overfører jeg tal fra én tabel til en anden, når tallene fra den oprindelige tabel skal hentes ud diagonalt og overføres til en søjle?

Kommentar
Fra : jonassr

Dato : 22-03-04 14:45

ctrl-c der gemmer du og ctrl-v smider du det ind igen

ved ikke lige om det var det du mente

Kommentar
Fra : katrine158

Dato : 22-03-04 14:54

jeg søges en metode/ funktion, der kan overføre tallene automatisk, idet jeg har flere hundrede tal i mine tabeller

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-03-04 14:58

Du må forklare lidt mere præcist hvad du mener.
Hvis de felter du vil have flyttet er nogle der automatisk opdateres fra andre felter, er du nødt til at lave den nye tabel så den henter opdateringerne.

Kommentar
Fra : katrine158

Dato : 22-03-04 15:06

jeg skal bruge tallene fra den oprindelige tabel i kæder, der er bestemt således at tallene hentes ud diagonalt. Dette betyder at i første kæde kommer det tal der står øverst i første søjle og række. I anden kæde kommer tallene fra 1. søjle og 2. række samt 2. søjle og 1. række. 3. kæde indeholder tallene fra 1. søjle-3.række, 2.søjle-2.række og 3.søjle-1.række osv.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-03-04 15:10

Så må du i den nye tabel henvise til hver enkel celle.
Du kan jo kopiere hele tabellen til et nyt ark og rette hver celle til den nye adresse den skal hente fra.

Accepteret svar
Fra : jejs

Modtaget 20 point
Dato : 22-03-04 17:08

Hvis ellers jeg forstår dit spørgsmål rigtigt, så bør det kunne lade sig gøre ved at bruge Paste Special/Transpose funktionen i Edit menuen.

Du kan eventuelt lave en makro som kan automatisere opgaven for dig

Jan

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-03-04 18:42

Citat
0. a b c d

Er det det her du vil lave søjler af, et eller andet sted.
Emesen.

Kommentar
Fra : katrine158

Dato : 23-03-04 09:14

ja, tallene skal i søjle stå i følgende rækkefølge:
8 9 5 1 5 4 3 4 3 6 3 7 8 5 5 6

Godkendelse af svar
Fra : katrine158

Dato : 23-03-04 09:46

Tak for svaret jejs. Det kommer til at hjælpe på humøret