/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
"Klikkelyd" ( links og ikoner )
Fra : fridaflip
Vist : 499 gange
100 point
Dato : 21-03-04 10:38

Jeg blev for kort tid siden vist og fortalt, hvordan man indstiller en lydenhed. Det har jeg nu glemt - og håber derfor på lidt hjælp her

Jeg vil gerne, at der skal fremkomme en "klikkelyd" når jeg klikker på links og ikoner. Jeg ved det kan lade sig gøre - og har da osse haft lyden fremme for en kort bemærkning - uden dog at opdage hva' f***** jeg havde rørt ved.

Jeg skal i kontrolpanel - lydenheder og hva' så?????????
På forhånd

Frida...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-03-04 10:51

Så går du i faneblad lyde og anfører en lyd ved det menupunkt hvor du gerne vil have en lyd.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 21-03-04 11:00

Refi gamle dreng.....Du skal tage i betragtning, at jeg er en komplet nød. Menúpunkt siger du??
Der er jo mange at vælge imellem. Aner ikke hvad jeg skal vælge...så please Refi - kom med et bud

Frida...

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 21-03-04 11:03

Er det hvor der står lydtema? Der kan vælges "ingen lyde" eller "Windows standard"

Længere nede er der et felt, hvor der står "lyde" men der kan jeg slet ikke komme ind

Frida...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-03-04 11:04

Ok
Til links skal du sætte lyd på "åben program" i faneblad "lyde"
Hvis du ved hvilken lyd vælger du den blot.
Hvis ikke vælger du den du mener og prøver den ved at trykke lige ved siden af (så kommer lyde)
Er det ikke den du vil have, vælger du bare en anden.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 21-03-04 11:05

Æu glem det første jeg skrev Det var i feltet "programhændelser" og det er da vist ikke der jeg skal foretage mig noget - er dèt??

Frida...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-03-04 11:07

Du bladrer i det hvide vindue hvor der står vindows ned til "åbn program"

Til iconer er det bare den der hedder "åbn"

Når du trykker på den kommer der en højtaler som viser du har valgt en lyd.

Hvilken - ja det er så det du kan vælge længere nede.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-03-04 11:08

Nej

kontrolpanel/lyd og lydenheder faneblad lyde.

Alt det med temaer skal du ikke bruge.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 21-03-04 11:14

Puh ha Refi....Kan du ikke lige komme forbi*GG* Jeg er helt lost nu
Når jeg går i fanebladet "lyde" kommer der et felt, hvor der står Lydtema. Der kan jeg vælge "Ingen lyde" eller "standard" - hvad gør jeg her??

Det hvide vindue du taler om - øh....det har jeg vist ikke
Jeg har et felt, hvor der står "programhændelser" og nedenunder det et felt, hvor der står "lyde"

Pivvv...jeg ved godt, at jeg er en nød, men det er altså ikke nemt.

Frida...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-03-04 11:14

Det hvide felt jeg snakker er det der hedder programhændelser.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-03-04 11:17

Ka du ikke bare sige "klik" sådan efter behag.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 21-03-04 11:18

Så helt forfra med de rigtige navne.

Kontrolpanel/lyde og lydenheder
Faneblad lyde
Programhændelser (der bladrer du ned til "åbn program") gør den blå og i feltet nedenunder kan du nu vælge den lyd du vil have.

Det samme for iconer der hedder feltet i programhændelser bare "åbn"

De står lige over hinanden.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 21-03-04 11:19

Okay nu er jeg lidt med. Har lige fundet det Åbn program
Men der er jo milioner at vælge imellem - skal det være sådan??

Frida...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-03-04 11:19

Det er skam alvorligt det her "Teil"

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 21-03-04 11:20

Undskyld Refi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-03-04 11:21

Der er kun et "åbn program" undet den der hedder windows.

Men du kan da sætte lyde i mange andre programmer også (du kan jo se hvilke der er at vælge imellem)

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 21-03-04 11:26

Ok - nu fik jeg den til at sige "blop" Tak for hjælpen Refi - jeg må vel bare prøve mig frem indtil der kommer et "klik"

Frida...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-03-04 11:27

Lige præcis.

Og mangler du lyde er der en masse på nettet (sikker også en gøende hund)

Godkendelse af svar
Fra : fridaflip

Dato : 21-03-04 11:33

Tak for svaret refi.

Klikkelyden har jeg fundet. Det er den der hedder XP balloon
Jeg har en gøende hund i forevejen - så det dropper jeg....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-03-04 11:35

selv tak

Man vidste jo aldrig

Kommentar
Fra : briani

Dato : 21-03-04 11:37

Hejsa
Blander mig lige lidt.

Du kan også hvis du har en mikrofon optage dine egne lyde og så bruge dem
Start-tilbehør –underholding-lydoptager.

Mvh Brian .-))

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 21-03-04 11:42

Nååå det var da en mulighed. Næh jeg har ikke en mikrofon, men kan da godt se det kunne være lidt sjovt. En bøvs eller en prut måske

Frida...

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 21-03-04 13:04

Nu er det noget ged igen. Klikkelyden er bare forsvundet -
og jeg har ikke rørt ved en skid

Frida...

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 21-03-04 13:14

>Frida

Kontrolpanel
Lyde og lydenheder
Fanen ¤¤¤Lyde
Gå til boxen ¤¤¤ Programhændelser
Gå til ¤¤¤ Windowws stifinder
Marker ¤¤¤ Start navigation
I boxen: Lyde markerer du Windows XP start
Lav en test ved at klikke på det grå felt med den sorte pil / trekant ved siden af
Tryk OK

Så skulle den klikkelyd du vil ha' være der

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 21-03-04 13:27

Okay tak. Nu er den der igen. Kan jeg så regne med at den bliver der?

Frida...

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 21-03-04 13:31

>Frida.

Hvis den ikke gør, så må du komme til at pille ved noget ¤¤¤¤¤ eller der er spøgelser i PC-en *SS*

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 21-03-04 13:34

Jeg piller ikke det er 100 % sikkert. Tror jeg har en masse snavs (desværre)
Det virker endnu - så måske var din løsning bare mere permanent*LOL*

Frida...

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 21-03-04 13:41

>Frida

Ja du har nok en del møg inde i systemet, men det skulle nu ikke påvirke dette.

Og ja du har ret ¤¤¤¤ Min.......øhhh løsning er af mere permanent karakter - det trives jeg bedst med, og vil selvfølgelig gerne dele dette med andre. *SS*

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 21-03-04 13:45

Tak for hjælpen Ram. Du er nu altid så hjælpsom.................................................

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 21-03-04 13:49

>Frida.

Du kan i hvert tilfælde altid regne med min hjælp, i den udstrækning jeg kan. Du er jo noget ganske særligt i mine øjne *SS*

Ram