/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Internettet virker ikke!!!!
Fra : ludo_102
Vist : 349 gange
50 point
Dato : 20-03-04 23:12

Jeg har et stort problem. Mit Internet virker ikke...
Jeg kører XP og har en ADSL forbindelse. Før i tiden kunne jeg løse problemet ved at tage strømmen fra selve boksen og genstarte computeren, hvorefter jeg kunne reparere LAN-forbindelsen ved at bruge den funktion der hedder "reparer" under netværksforbindelser... Men nu vil den ikke forny IP-adressen, lige meget hvor mange gange jeg prøver. En der har en ide til hvad der kan være i vejen...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-03-04 23:19

Det kan jo være dit modem er der grønt lys i alle 3 pærer
Mvh sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-03-04 23:20

Hvis modem ikke fejler noget kunne du prøve at gendanne til før problemet

Accepteret svar
Fra : technet

Modtaget 60 point
Dato : 20-03-04 23:25

har du kørt adaware eller noget i den retning så kan din winsock måske være
ødelagt.

og der findes en fix for det og den kan hentes her
http://members.shaw.ca/techcd/VB_Projects/WinsockFix.zip

og måske skal du afinstallere alt hvad der har med netkortet at køre

Kommentar
Fra : ludo_102

Dato : 20-03-04 23:26

Modemet fejler ikke noget, der er lys i alle pærer...
Hvad mener du med at gendanne det?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-03-04 23:26

Og så måske et lille svar på spørgsmålene ludo

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-03-04 23:27

start tilbehør systemværktøjer gendannelse

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-03-04 23:28

Der kan du vælge et gendannelsespunkt tilbage til før problemet opstod
Mvh Sune

Godkendelse af svar
Fra : ludo_102

Dato : 20-03-04 23:33

Tak for svaret technet.

Jeg vidste sgu ikke Adaware kunne ødelægge noget, men vi bliver vel alle klogere. Du reddede mig i hvert fald lige fra at få revet hovedet af, af min mor...

Tak for hjælpen...

Kommentar
Fra : technet

Dato : 20-03-04 23:36

ludo_102 > det var da lidt og nu kan du have en rolig weekend

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-03-04 23:42

Også tak herfra man skal jo lære hele tiden mon også en gendannelse havde klaret det tec???

Kommentar
Fra : technet

Dato : 21-03-04 00:01

Sunowich >> nej det kan det ikke , og dog men så skal man slette sit netkort og *.inf i sit system og så skal man slette pagefile.sys med en startdisk
så kan det måske lykkes den vej ..
eller man kan gå ind i reg databasen og slette al omkring sit ip stack og det er lige det winsockfix gør
og det er jo mange steder man skal nulstille i reg databasen