/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Fejl ved afspilning af hjemmekomponeret ~
Fra : RyeJensen
Vist : 637 gange
200 point
Dato : 19-03-04 11:15

Jeg har komponeret en DVD med videofilm og et lysbilledshow. Problemet er, at når jeg afspiller videodelen på min United 3151 når den ca. 1½ minut og så laver den de næste ca. 3 min fejl i billede og lyd. Der er ikke noget på resten af filmen eller i billedshowet. Afspiller jeg DVD'en på min PC, er der ingen fejl.

Jeg har brugt Pinnacle studio 9 til at lægge musik og tekster på filmen, lave startmenu og sammensætte billedshowet (der for øvrigt ingen lyd eller tekster indeholder). Jeg har brændt filmen både med Pinnacle Studio og Nero uden nogen forskel. Jeg har forsøgt forskellige medier, men alle de afprøvede medier har virket tidligere uden problemer. Jeg har prøvet at flytte filmen, så den har ligget forskellige steder på DVD'en - uden noget nyt resultat.

Er der nogen af jer kloge der kan hjælpe. Spørg hvis jeg mangler nogle detaljer.

Mvh
Jensen

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-03-04 11:17

Jeg har været ude for at visse brændere ligesom ikke brænder dybt nok, godt med alm CD brændere. Du har ikke mulighed for at forsøge med en anden brænder?

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 19-03-04 11:20

Nej, desværre ikke, men jeg har brændt mange andre film uden at have oplevet fejl. Jeg har en Sony dru 510A.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-03-04 11:33

Hmmm

Accepteret svar
Fra : mikael_hanna

Modtaget 210 point
Dato : 19-03-04 11:41

Er det DVD-r eller DVD-rw du har brugt..?

Mikael

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 19-03-04 11:44

Jeg har prøvet på begge dele. Jeg har dog ikke prøvet dvd+r eller dvd+rw.

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 19-03-04 11:47

Foreslår du prøver med et andet medie-mærke...
Muligvis kan din stationære dvd-afspiller ikke afspille DVD-medie-mærket ordentligt...

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 19-03-04 11:48

Umiddelbart ikke problemet, da jeg har brændt mange andre film på de pågældende medier helt uden fejl.

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 19-03-04 11:54

Prøv at læse det her fra en lignende side..

http://cph.ing.dk/konf/root/elektronik/html/5265.all.html

her står et svar til lignende problem..

Mikael

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-03-04 11:58

Hvis du bruger ultra DMA harddiske, kan du komme ud for det problem du beskriver, hvis du ikke har tildelt din harddisk en dma.

Jeg har selv haft de samme problemer du beskriver, ganske vist under programmet mydvd, men prøv at se om harddisken har fået tildelt en dma, og prøv igen.

avi, eller hvilket format du end bruger skal så ligge på den harddisk der har fået tildelt dma-en.

ellebye

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 19-03-04 12:11

OK Ellebye, men kan det virkelig være rigtigt, at hvis man ikke har tildelt sin harddisk en DMA, så er der fejl i 3 min på en 45 min film brændt på en DVD?

Et andet problem, hvordan checker jeg om disken er tildelt en DMA, og hvis den ikke har fået nogen, så giver den en?

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 19-03-04 12:17

Eller læs den her side på engelsk som giver gode råd og svar vedrørende emnet.. Desuden kan du finde ud af om din afspiller er kombitabel med mediet.

http://www.dvdplusrw.org/Article.asp?mid=0&sid=1&aid=4

Mikael

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 19-03-04 12:23

Jeg har svært ved at tro, at det er kompabilitetsspørgsmål, da jeg har brugt skiverne (prodye video) i et stykke tid uden problemer, og da fejlen kun findes i 3 min på en hel DVD.

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 19-03-04 12:29

Jamen dog. Det lyder som om du bruger Rewriteable-DVD til den her lille sag. Som du kan se fra de foregående links, så er det heller ikke altid at de andre har problemer med deres DVD skiver. Men NOGLE af afspilningerne virker ikke når de spiller dem på deres United-dvd maskine, specielt når de bruger DVD-rw mediet.

Så jeg kan kun foreslå dig at prøve at kopiere det over på DVD-r (eller måske dvd+r) så du kan få testet at det ikke bare er den ene DVD-skive som ikke vil spille dias-showet og video-filmen på din United-DVD.

Mikael

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-03-04 12:52

Her er et uddrag af hjælp fra mydvd, og som du ser, anbefaler man at enable dma for sin harddisk for at få en bedre ydelse af programmet. Det kunne jeg også forestille mig, at andre brænderprogrammer anbefaler, da der ellers kan gå noget galt ved brændingen.

Opsætning at dma til en harddisk afhænger af, hvilket styresystem du har.

ellebye

----------------------------
Improving system performance
To get the best performance from your system, you should:

Install at least 256 MB of RAM
Enable DMA for your hard disk drives
Defragment your hard disks
Disable the Screen Saver
Disable the Turn off hard disks option
Disable the Hibernation option
Disable the Network time server (Windows XP)
Disable Text to speech (Windows XP)
Disable any scheduled tasks (for example, virus scan)
Do not increase virtual memory beyond the recommended setting
Close any other running applications
Do not copy any large files while capturing
Do not allow any remote activities such as PC Anywhere or Timbuktu connections
In particular, while capturing video, do not use your PC for any other activity. Video capture requires all your PC’s processing power, and any action such as inserting a disc or receiving e-mail may cause errors in the captured video files.

Please see MyDVD’s online help for instructions on enabling DMA and defragmenting your disk drives. For instructions on other settings, please see Windows’ Help.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-03-04 12:52

Her er et uddrag af hjælp fra mydvd, og som du ser, anbefaler man at enable dma for sin harddisk for at få en bedre ydelse af programmet. Det kunne jeg også forestille mig, at andre brænderprogrammer anbefaler, da der ellers kan gå noget galt ved brændingen.

Opsætning at dma til en harddisk afhænger af, hvilket styresystem du har.

ellebye

----------------------------
Improving system performance
To get the best performance from your system, you should:

Install at least 256 MB of RAM
Enable DMA for your hard disk drives
Defragment your hard disks
Disable the Screen Saver
Disable the Turn off hard disks option
Disable the Hibernation option
Disable the Network time server (Windows XP)
Disable Text to speech (Windows XP)
Disable any scheduled tasks (for example, virus scan)
Do not increase virtual memory beyond the recommended setting
Close any other running applications
Do not copy any large files while capturing
Do not allow any remote activities such as PC Anywhere or Timbuktu connections
In particular, while capturing video, do not use your PC for any other activity. Video capture requires all your PC’s processing power, and any action such as inserting a disc or receiving e-mail may cause errors in the captured video files.

Please see MyDVD’s online help for instructions on enabling DMA and defragmenting your disk drives. For instructions on other settings, please see Windows’ Help.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-03-04 12:53

(den kom vist i stereo)

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 19-03-04 13:18

Mikael - Jeg har også prøvet med DVD-r.

Ellebye - Min HD kører i DMA tilstand 6, så det skulle vel være OK.

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 19-03-04 13:28

Hvis du kan afspille den på din pc uden problemer og ikke pp din united DVD, er det heller ikke DMA du skal pille ved. Det er (NÆSTEN) helt sikkert fordi din united ikke kan læse den skive ordentligt... jeg ville prøve at brænde en mere bare for sikkerheds skyld..! (selvom jeg godt ved DVD-r ikke er helt billige, men du vil jo åbenbart gerne have det til at virke..)

Mikael

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-03-04 14:02

>RyeJensen

Det er fint.
Jeg mener nu ikke at jeg har givet udtryk for at DET VAR problemet, men en potientel mulighed, som nu kan afskrives.

ellebye

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 31-03-04 16:33

Da jeg havde på fornemmelsen, at bitraten var for høj, har jeg prøvet at lave nogle forskellige udgaver. Min DVDafspiller laver ikke fejl når den maksimale bitrate ikke overstiger 8600 kb/s. Så vidt jeg har kunne finde ud af på www.dvdrhelp.com , kan "almindelige" DVDafspillere afspille bitrates på ca. 9800 kb/s, men det er jo nok prisen for at købe en billig DVD.

Tak for hjælpen alle sammen.

Jensen

Godkendelse af svar
Fra : RyeJensen

Dato : 31-03-04 16:35

Tak for svaret mikael_hanna, du løste ikke mit problem, men du gjorde hvad du kunne. Du får pointene fordi du var mest aktiv.