/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Mangler fil til tyske dvd+r
Fra : bensus59
Vist : 372 gange
200 point
Dato : 17-03-04 16:10

Jeg har købt 25 stk dvd+r i tyskland men når jeg vil optage på dem i min dvd optager fra fjernsynet skriver den i toppen af billedet
Inssert at :fil../../dvdauthoring/src/avarwriter.c
Spørgsmålet er så hvordan jeg får tilføjet den fil så de kan bruge til at optage på.ellerser de tilsyneladende ubrugelige mærket er forresten silverex

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-03-04 16:15

Din DVD kan sikkert kun tage -mærker
Hvis det er tilfældet må du bytte de købte DVDer til -r DVDer
Det må stå i brugsanvisningen til din DVDoptager hvilke medier den bruger.

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 17-03-04 16:55

Her er en liste ,der kan du se hvad din optager kan håndtere
http://www.dvdrhelp.com/dvdwriters

Kommentar
Fra : bensus59

Dato : 17-03-04 17:26

Nej min dvd kan kun tage dvd+ jeg har brugt andre dvd+ fra tyskland men mærket var fujifilm

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 17-03-04 17:27

Hvis det er stationær DVD der både kan optage og afspille skal det være rw, er du sikker på at skiverne er det??

ellebye

Kommentar
Fra : bensus59

Dato : 17-03-04 17:30

nej for jeg har optaget både på rw+ og r+ før

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-03-04 17:48

Der kan være forskel på de forskellige mærker, men det er sjældent problemet.
Prøv en at et andet mærke og se om du får samme fejl.
ER dvderne formaterede?
Forøvrigt er rw ikke godt til film. De gir tit fejl.

Kommentar
Fra : bensus59

Dato : 17-03-04 19:03

følger du ikke med refi?jeg har lige skrevet at jeg har prøvet fujii-film dvd og der var ingen problemer heller ikke til film.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-03-04 19:07

Selvfølgelig følger jeg da med - men troede det var en rw du havde brugt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-03-04 19:09

Fejlen kunne jo også være opstået efter du havde brugt de andre - derfor var der måske ide i at prøve med en anden igen.

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 17-03-04 19:39

Jeg har fornylig fra firmaet NIERLE modtaget en vanlig sending dvd skiver, hvor brænderen overhovedet ikke ville registrere .Fik dem byttet uden probl,så det kan forekomme

Kommentar
Fra : bensus59

Dato : 18-03-04 12:20

Jeg har prøvet de andre igen ingen problemer ,hvis man formatere dem
i computeren duer de så i dvdoptageren,hvordan formatere man dem

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-03-04 12:32

Hvis du har en dvd-brænder til din pc der kan magte + format, kan du formatere dvd-erne, eller hvis du har en eller anden du kender.

Men prøv med een dvd først, og hvis det ikke hjælper så er det blot retur.

Jeg har i lighed med >ofa også prøvet at købe nogle billige dvd-skiver fra tyskland, men de var så dårlige at belægningen direkte "skallede" af, og jeg har ikke engang fået fornøjelse af halvdelen af skiverne, så fremover køber jeg "mærkevare".

ellebye

Kommentar
Fra : bensus59

Dato : 18-03-04 12:37

Jeg har en dvd brænder der kan brænde både + og - men mangler opskriften på at formarere har aldrig prøvet det.Jeg tror forøvrigt at kvaliteten fejler noget.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-04 12:39

Her kan du læse alt om DVDerne
http://www.gromit.dk/dvd/index.asp

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-03-04 12:49

Her må jeg tilstå at jeg heller ikke kan finde noget software på den dvd-brænder jeg har der taler om formatering.
Jeg kan lige prøve på een og blot skrive format: (og så det drev den ligger på).

Men du bør også kun prøve med een, og hvis intet hjælper, så må det være skiverne.

ellebye

NB! De skiver jeg har fundet ud af efter min mening er bedst i henhold til kvalitet er "primco", og sidste gang jeg købte var i sverige hvor de også er billigere end her i danmark.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-03-04 12:53

>refi, der står ikke noget om formatering af en dvd-skive, men det bruger man måske ikke mere??

Jeg mener man engang skulle på en cd rw skive.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-04 12:56

Det gælder også kun rw skiver der jo kan genskrives.
Mig bekendt formatere r skiver før selve brændingen automatisk.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-04 13:13

Fundet andetsteds, så det er kun rw.
You cant fomat dvd+r you can only format dvd+rw (hence rw = re write)

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-03-04 13:22

Jamen så var det godt jeg ikke nåede at prøve det, at lave en konvertionel formatering.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-03-04 13:23

Så kan det kun ligge i dvd-skivernes manglende kvalitet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-04 13:25

Det er nok det bedste bud da det åbenbart kun er det "mærke" det er galt med.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-04 13:29

Grunden til at formateringen blev bragt på bane var fordi der blev snakket om rw-skiver.
Det er ikke alle DVDafspillere der selv kan formatere disse. De skal mange gange i et computerdrev for at blive formateret.
Hvis du har haft f.eks. datafiler på en DVDrw kan afspilleren have problemer med en sådan.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-03-04 13:43

Dog lyder det lidt ulogisk >refi med de nye stationære dvd optage/ og afspillere, at de skulle formateres først, så ville det være en funktion indbygget i dvd-eren.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-04 13:48

Det er heller ikke det jeg mener.
Det er kun hvis de har været brugt tidligere.

Kommentar
Fra : bensus59

Dato : 18-03-04 13:50

Jeg kom lige i tanke om Pinnacle instant cd/dvd programmet som kan formatere en dvd mannuelt,jeg har det program skal bare lige prøve det.

Kommentar
Fra : bensus59

Dato : 19-03-04 11:59

Hvordan er det nu lige man kukker spørgsmålet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-03-04 12:04

Man trykker til højre OVER det svar man accepterer

Kommentar
Fra : bensus59

Dato : 19-03-04 12:07

men der er ikke et brugbart svar hvaså

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-03-04 12:15

Vi kan jo ikke tvinge dig til at lukke spørgsmålet, og hvad er definitionen på et brugbart svar?

Vi fosøger så godt vi kan med at hjælpe og vejlede, ja, og nogle gange må selv "eksperterne" give op.

Men pointene du har udlovet er alligevel tabt, du kan ikke få dem tilbage, så er det jo kun din samvittighed der tæller om du ønsker at lukke spørgsmålet.

Men selv om dit problem ikke lige er blevet løst, har du trods alt fået nogel råd du kan bruge fremover.

Mvh
Ellebye

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-03-04 12:15

Så må du selv vælge det der kommer nærmest - bare du lukker spørgsmålet så det ikke fylder op og sløver KANDU.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 04-07-04 13:21

Vi kan jo ikke tvinge dig til at lukke spørgsmålet, og hvad er definitionen på et brugbart svar?

Vi fosøger så godt vi kan med at hjælpe og vejlede, ja, og nogle gange må selv "eksperterne" give op.

Men pointene du har udlovet er alligevel tabt, du kan ikke få dem tilbage, så er det jo kun din samvittighed der tæller om du ønsker at lukke spørgsmålet.

Men selv om dit problem ikke lige er blevet løst, har du trods alt fået nogel råd du kan bruge fremover.

Mvh
Ellebye