/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
Flash
Fra : Olle_hansen
Vist : 850 gange
50 point
Dato : 16-03-04 21:40

Jeg bruger Macromedia Flash MX 2004 til at lave flash i...

Nu vil jeg lave en "menu" hvor der er noget tekst, fx Fastalavn. Og når musen kører over på fastalavn, skal der kommer en tekst frem med beskrivelse og sådan... Hvordan delen gør man det..

Jeg kan kan lave effekter osv. Men "actions" hvor der sker noger, hvis man gør noget, ved jeg ikke hvordan...

Hjælp..

Kommentar
Fra : Jin2k

Dato : 17-03-04 01:25

Hejsa

Hvis du er frisk på at lære noget så tjek http://www.actionscript.org/tutorials.shtml
Der er tutorials til alt muligt i actionscript.
/Jin2k

Accepteret svar
Fra : Axencrone

Modtaget 50 point
Dato : 17-03-04 19:27

Hej
Skriv en tekst(fx menu)
Marker teksten
klik på Insert på menuline - New symbol - vægle du Button - ok
D. klik på teksten - så vil du komme ind i Symbol 1 Timeline
Klik på Over flame - taske på F6 knappen
Taske på T knappen
klik på et sted ved side af Teksten(Menu) - skrive en tekst (fx. det er menu line)
Når du færdigt med det - klik på Scene 1
og så holder Ctrl ned og taske på F12
så åbner Explorer med den side, som du har lige lavet i Flash, prøv flytter din mus til Menu teksten, så vil kommer en teksten som du har skrevet før!
MVH

Kommentar
Fra : Axencrone

Dato : 17-03-04 19:30

Hvis du kan finde ud det!
Ellers så må du købe en bog om Flash!
Det koster ca. 500 & 600
MVH

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 17-03-04 20:18

Ok, takker..

Godkendelse af svar
Fra : Olle_hansen