/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
"Guiden ny hardware" hver gang Win XP st~
Fra : ludo_102
Vist : 596 gange
22 point
Dato : 01-05-02 15:22

Hver gang jeg starter Win XP, kommer en melding om at der er fundet en "PCI-controller til simpel komunikation", hvis jeg søger efter driver findes denne ikke, og jeg kan ikke finde en driver på nettet. Jeg mener at det er en Motorola driver jeg mangler.

Hvad er en PCI-controller?
Kan jeg gøre sådan at medelsen ikke starter op hver gang jeg logger på?
Er der et sted på nettet hvor alle drivere kan findes?

/SP

Accepteret svar
Fra : dimmerdk

Modtaget 32 point
Dato : 01-05-02 15:33

Hvis du går ind i hardware-enhedhåndtering (egenskaber på computer), kan du se en gul advarsel på den enhed som du ikke har driver til, på egenskaber på enheden kan du deaktivere den, så kommer den aldrig igen.

PCI controller - Jeg gætter mig til at det er din Harddisk Controller, bl.a. ABIT har lavet nogle PIIX controller som ikke kan genkendes, men de virker alligevel.

Mht. driver, så er det bedste bud, din xp-CD + MS update - eller din Motherboard producent.

Kommentar
Fra : LLE

Dato : 01-05-02 16:49

Den "PCI-controller til simpel komunikation" kunne meget vel være et indstikskort med en/flere ekstra serielle, parallelle eller USB-porte.. har du sådan et i?

Jeg har oplevet en maskine der i første omgang identificerede sådanne kort på den måde (det var to kort af mærket Sunix, købt hos Zitech som også har driverne på deres site).

Hvis der ikke er en XP-driver til kortet, så kan du sandsynligvis ikke bruge det, men som ludo_102 ganske rigtigt skriver, så kan du deaktivere kortet indtil producenten kan levere en XP-driver (hvis du kan kan undvære kortets funktion).. så er du i det mindste fri for at guiden starter hver gang.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-05-02 15:45

"ludo_102" <ludo_102.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:7iCC8.2638$ek6.84951@news010.worldonline.dk...

> Kan jeg gøre sådan at medelsen ikke starter op hver gang jeg logger på?

Hvis du går videre i installationen får du på et tidspunkt mulighed for at
sætte et flueben i:
Installer aldrig denne enhed (eller noget i den retning).
Måske det hjælper.

> Er der et sted på nettet hvor alle drivere kan findes?

www.driverguide.com
er et godt bud.
Du skal registerere dig først (det er gratis).

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/
Ved svar fjern REMOVETHIS fra emailadressen.